Toon posts:

asus p2b herkent celeron 700 niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende geval:

asus p2b rev 1.04 bios version 1.14Beta
Celeron 700 + slot convertor slot1 - FCPGA Socket 370
deze convertor heeft geen voltage jumpers.
wanneer ik de celeron 700 op m'n mobo plaats en hem aanzet.
Begint het powerlampje te knipperen en het beeld blijft zwart. De aanknop doet hierna niet meer en de computer is alleen uit te zetten via het binaire knopje achterop. Ik vermoed dat het aan het voltage ligt want m'n mobo draait standaard op 1.8 of 2.0 volt

Wie weet waar dit aan ligt en moet ik een convertor met voltage jumpers kopen? op welk voltage moet de celeron draaien?

groeten eelke

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Op dinsdag 09 oktober 2001 23:35 schreef mixologist het volgende:
[...] moet ik een convertor met voltage jumpers kopen? op welk voltage moet de celeron draaien?
Ja, op 1.8V, dat lukt wel en lager kan niet.

Systeem

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 oktober 2001 00:23 schreef vandenberg het volgende:

[..]

Ja, op 1.8V, dat lukt wel en lager kan niet.
1.8 volt hoe weet je dat? ik kan het nl nergens op de site van asus vinden. Op welk voltage draait m'n moederbord nu dan? doet hij het op 2.0 volt?

cheers eelke

• sjorsv
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je moet een convertor hebben waar je het voltage op kan instellen, bijvoorbeeld een asus convertor. Voltage instellen op 1,8 volt. Dan doet ie het wel

Verwijderd

weet je wel zeker dat die slot adapter fcpga is
dacht mijn vriend ook was dus niet zo terwijl de verkoper wel heeft gezecht
(was dus een ppga slot adapter)

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 21:02
Je moet een convertor kopen van asus (de s370-133 heb ik bij mycom gehaald in Eindhoven) dan moet je het voltage instellen op 1,8V (lager gaat je mobo namelijk niet) en je moet een bios update hebben (minstens 1013.7 geloof ik, kun je vinden op www.asuscom.de)

Dan doetie het. Die van mij (566@850 wordt op 1,8V 37 graden met koetjes en met een Golden Orb :) )

edit:

Ow zie dat je al bios 1014.1 hebt, die is ook goed
Pagina: 1