Ik heb een probleem met mijn gloednieuwe plextor fikker. Hij loopt telkens tijdens het branden vast met de melding dat de data te traag werd doorgevoerd en dat er een buffer underrun is opgetreden, maar hier mag hij toch niet meer op vastlopen met burnproof? Ik heb het enkele malen geprobeerd en goed opgelet, maar op het moment dat hij die melding geeft staat de buffer status gewoon op 100% dus zou hij helemaal geen underrun moeten geven. Ik heb al verschillende dma modes uitgeprobeerd, maar ook dat was geen oplossing. Ik draai windows 2000 en winoncd 3.8 en ik heb al verschillende merken cd's geprobeerd, maar dat maakte ook niet uit! Wie kan me helpen?
Verwijderd
Probeer het met Nero
.
Je moet het wel aanzetten in het progje dat je gebruikt, want ik was dat dus een keer bij Nero vergeten (ik heb ook een Plex16x10x40) en toen kon ik m'n CD-R mooi weggooien
.
Je moet het wel aanzetten in het progje dat je gebruikt, want ik was dat dus een keer bij Nero vergeten (ik heb ook een Plex16x10x40) en toen kon ik m'n CD-R mooi weggooien
Ik heb de optie: 'Prevent buffer underruns' van winoncd aangezet. Ik nam aan dat dit de optie was voor burnproof! Als dat niet zo is zou iemand me dan kunnen zeggen waar ik hem wel kan vinden? Of wat anders het probleem zou kunnen zijn?
precies..
en nog iets..
met de PlexTools meot je ff checken of ook bij de brander zegmaar BurnProof aan is gezet..
dat was tenminste met de 121032A
en nog iets..
met de PlexTools meot je ff checken of ook bij de brander zegmaar BurnProof aan is gezet..
dat was tenminste met de 121032A
... die alle andere vragen overbodig maakt: BIERTJUH?!
Hmmm, ook bij de PlexTools staat de burnproof op enabled! En toch zegt hij dat hij een buffer underrun heeft! Al geloof ik daar weinig van, want het gebeurt op een moment dat de buffer status gewoon 100% is en nadat ik de cd uit de la heb gehaald en heb weggegooid kan ik helemaal niks meer doen met m'n brander nog m'n cd rom drive! Beiden zeggen dan dat er geen cd in zit. Dit is dan weer verholpen als ik ff reboot.
Dit is de precieze foutmelding die ik krijg, als iemand hier iets aan heeft:
Error 00010001:73c80c07 writing block 000407e0 in Disc 01 Copy 01, Track 01
BID: 00056ad6 BOD: 000407e0
Write error - recovery needed.
GRI_WriteBlocks
Wie kan mij helpen, want ik moet nog een heleboel backups branden
Dit is de precieze foutmelding die ik krijg, als iemand hier iets aan heeft:
Error 00010001:73c80c07 writing block 000407e0 in Disc 01 Copy 01, Track 01
BID: 00056ad6 BOD: 000407e0
Write error - recovery needed.
GRI_WriteBlocks
Wie kan mij helpen, want ik moet nog een heleboel backups branden
Kan er echt niemand me helpen met dit probleem
Ik moet morgen hoop bestanden meenemen naar de universiteit en als ik dat niet lukt op cd, heb ik een groot probleem! Plz??? Iemand?
Die foutmelding ziet er meer uit of het een
fout was op je cd. Cd beschadigd of zo??
Of misschien wel een fout op je HD.
Klinkt niet als buffer-underrun in ieder geval.
Ik heb ook een Plextor 16/10/40a en nog nooit problemen
mee gehad.
fout was op je cd. Cd beschadigd of zo??
Of misschien wel een fout op je HD.
Klinkt niet als buffer-underrun in ieder geval.
Ik heb ook een Plextor 16/10/40a en nog nooit problemen
mee gehad.
Be like a duck. Calm on the surface, but always paddling like the dickens underneath.
probeer je dma eens te veranderen 
als ie aan staat > uitzetten of andersom
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Verwijderd
Heb je DMA op je cdbrander aanstaan? dat scheelt nogal met bufferunderruns als je dat hebt. En gebruik een programma wat zeker Burnproof support. Als je niet zeker weet gebruik dan NERO of zo. die doet het wel
dit heeft ie dus al geprobeerd,Op woensdag 10 oktober 2001 20:07 schreef chucky666 het volgende:
probeer je dma eens te veranderen
mischien even je aspi drivers updaten? of desnoods je brandproggie opnieuw installeren?
A wise man's life is based around fuck you
DMA had ik inderdaad al geprobeerd
Ik ga nu ff brandprog weer opnieuw installeren! De bijgeleverde WinOnCD 3.8 is toch wel compatible met burnproof lijkt me?
Mislukken al je cd's?
WTF! Hebben we nu alweer koffiepauze!?
jazeker winoncd moet prima werken met die plextor, ik heb zelf de scsi versie, alleen ik gebruik geen winoncd en zal dit ook nooooit doen, Nero 5.5 werkt als een zonnetje met die brander
A wise man's life is based around fuck you
Verwijderd
Nero rules Ik heb dezelfde brander en ik kan een divx kijken terwijl ik brand.. nog nooit een buffer underrun (of een andere error) gezien!!!
nouja..
als je het snel moet oplossen zzou ik het tenminste op een lager pitje branden totdat het probleem opgelost is...
als je het snel moet oplossen zzou ik het tenminste op een lager pitje branden totdat het probleem opgelost is...
... die alle andere vragen overbodig maakt: BIERTJUH?!
Ik ben het wel eens bij iemand tegengekomen die ook een zelfde brander gebruikte dat al z'n cd's stopten rond de 122MB. Hij gebruikte nero onder win2k sp2. Het probleem was verholpen toen hij in nero prevent underruns uitzette. (kan ook een bagger win2k installatie zijn geweest...)
Ik gebruik zelf cdrecord en zal nooit iets anders gebruiken als het niet hoeft. Ik kan alles doen met m'n computer, behalve m'n harde schijf of brander hard uitzetten. M'n cd's lukken altijd.
Ik gebruik zelf cdrecord en zal nooit iets anders gebruiken als het niet hoeft. Ik kan alles doen met m'n computer, behalve m'n harde schijf of brander hard uitzetten. M'n cd's lukken altijd.
computer? waar? waar?
Bedankt voor al jullie reacties! Ik heb ff het hele zooitje (WinOnCD en tools) opnieuw geinstalleerd, en nu werkt het weer! Ik snap niet waarom, maarja, dat zal wel weer iets in windows zijn
Ik hoop alleen dat het probleem niet weer terug komt. Dat had ik met m'n vorige brander wel, daar moest ik ook elke week alle programma's opnieuw installeren, maar op een gegeven moment hielp dat ook niet meer en heb ik deze maar gekocht! Wat zou er de oorzaak van kunnen zijn dat ik telkens m'n brander software opnieuw moet installeren? (Die vorige brander had adaptec easy cd creator)
Tifosi + hardware = pech 
misschien toch je ide-controller die raar doet???
misschien toch je ide-controller die raar doet???
[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]
Pagina: 1