Toon posts:

Brice 4 --> wie gebruikt het, en voor wat ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteravond brice weer eens geinstalleerd en ben een beetje aan het klooien gegaan...
zie het resultaat ;
Afbeeldingslocatie: http://people.a2000.nl/tfuijk/GOT/robotz.jpg

model komt van www.3dcafe.com

nu vroeg ik met af of er nog gebruik wordt gemaakt van brice, zo ja zou het leuk zijn hier wat creaties tegen te komen :)

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Bryce is een bijzonder oninteressant en onleuk programma, omdat het echt special bedoeld is voor landschappen en dat is wel erg beperkt. Wil je meer, zoals deze robots zelf maken, dan kom je altijd uit bij andere programma's, zoals 3d Studio MAX, wat ik zelf gebruik. Bryce is grappig om ff te proberen en te zien hoe snel een beginner iets moois kan maken, maar je kunt er helemaal geen creativiteit in kwijt, dus behalve als je echt specifiek landschappen nodig hebt moet je het gewoon niet gebruiken.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Op dinsdag 09 oktober 2001 23:09 schreef TJEERDOO het volgende:
Ik heb gisteravond brice weer eens geinstalleerd en ben een beetje aan het klooien gegaan...
zie het resultaat ;
[afbeelding]
2 min werk.. niet echt goede compositie.
Volgende keer plz ff verkleinen of een linkje plaatsen. Dit is zo over-kill.
robot is helaas geen eigen creatie, maar een model van 3dcafe.com.
Dacht ik al. Jammer. Anders was het best koewl geweest.
nu vroeg ik met af of er nog gebruik wordt gemaakt van brice, zo ja zou het leuk zijn hier wat creaties tegen te komen :)
Zijn een aantal draadjes (topics) met 3D plaatjes. Staan ook wat Bryce dingen tussen.
Denk dat het weinig gebruikt wordt. Het is imho alleen geschikt voor mensen die echt totaal n00b zijn in 3D.
Zosnel je iets wil doen moet je imho toch overstappen op iets als 3DSMax ofzo..

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 19:55
Ik ken wel Bryce... ;)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Op woensdag 10 oktober 2001 01:00 schreef willem169 het volgende:
Ik ken wel Bryce... ;)
LOL!
ikke gebruik nu Bryce 5, dies toch wel wat beter....

Verwijderd

Topicstarter
bryce 5 geprobeerd, maar die loopt steeds vast :(
toch vind ik het best grappig :) m'n icoontje heb ik ook met bryce gemaakt...
iemand nog wat leuke links toevallig ? ( naar bryce art ) :9~

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 21:44
Op dinsdag 09 oktober 2001 23:21 schreef Oogst het volgende:
Bryce is een bijzonder oninteressant en onleuk programma, omdat het echt special bedoeld is voor landschappen en dat is wel erg beperkt. Wil je meer, zoals deze robots zelf maken, dan kom je altijd uit bij andere programma's, zoals 3d Studio MAX, wat ik zelf gebruik. Bryce is grappig om ff te proberen en te zien hoe snel een beginner iets moois kan maken, maar je kunt er helemaal geen creativiteit in kwijt, dus behalve als je echt specifiek landschappen nodig hebt moet je het gewoon niet gebruiken.
Dat ben ik niet helemaal met je eens.
Dat 3D max beter is om 3d modellen mee te maken daar heb je gelijk in.
Maar met bryce kun je ook 3d modellen maken.
hier een voorbeeld; http://petersharpe.com/Tutorials.htm

Verwijderd

Ik heb Bryce 4 gebruikt tijdens mijn jaartje in Amerika. Ik gebruikte het tijdens mijn "digital graphics" les, vond eht toen erg cool.

Inderdaad is deze eigenlijk alleen bedoelt voor landschappen, maar je kunt er zeker vette plaatjes mee maken!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog het een en ander geprobeerd...animeren is net zo makkelijk als in flash :)

Check mijn icoon, in bryce gemaakt :P

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Op donderdag 11 oktober 2001 23:59 schreef Artwido het volgende:
Maar met bryce kun je ook 3d modellen maken.
Het is alleen moeilijk, irritant en niet echt gebruikersvriendelijk.

Nu is 3dsmax dat ook, maar die is tenminste ook nog eens krachtig, en daar verliest Bryce het op.

Maareh, voor landscapes ga ik ook nog steeds terug naar Bryce hoor :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Natuurlijk kun je met Bryce modellen, Artwido, maar voor modellen zijn er andere VEEL betere programma's op de markt. Je gaat toch ook niet aan Character Design doen met Worldcraft (=Halflife leveleditor)?!?!

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.x1zone.com/war%20(768%20x%20512).jpg

Ik vind bryce 5.0 gewoon the BEST
Pagina: 1