Toon posts:

Brander en moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net ee nieuwe brander gekocht een aopen 20x10x40 justlink en nu is mijn probleem dat ik maar maximaal op 12x kan branden.Als ik met nero een cd wil branden mag ik hem maar maximaal op 12x zetten iemand enig idee hoe dit komt.

Mijn 2e vraag is ik heb hier een moederbord daar staat alleen op bxcell 100 3 sdram sloten,4 pci 3 isa en een agp slot. Er zit nu een celly 466 op en ik wil weten tot hoever deze kan tot hoe hoge cpu ik er op kan zetten

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Welke versie gebruik je om te branden. Ondersteund die de brander helemaal. Misschien aspi drivers ofzo installeren.

En over je moederplank, als ik het goed zie is het een BX chipset, dan kan je er dus (afhankelijk van de ondersteuning van de moederplankmaker) tot een P3 1000 op drukken, maar wel op fsb 100. Tenzij het een bx-2 is, geloof dat die niet van intel was maar een namaak(correct me if i am wrong) dan kon i wel 133 aan. Je moet dan kijken of je moederplank coppermine ondersteund. Misschienn kan er zelfs een celeron op 1100 mhz op, maar dat kan ik zo niet zeggen. Dan moet ik het merk en type weten.

I, for one, like Roman numerals

Verwijderd

Als het goed is staan op de site van Nero allerlei kleine update'jes voor branders. Aangezien jou brander vrij nieuw is kan het best zo zijn dat jouw versie van Nero hem ziet als een wat oudere brander.

Ff het desbetreffende update'je downloaden en het moet lukken. Anders is het natuurlijk een optie om de nieuwste drivers te downloaden voor je cd brander.

O, ja wat natuurlijk ook kan is dat volgens Nero je cd's niet sneller gebrand kunnen worden dan 12x. Sommige brand proggies testen namelijk hoe snel de maximale/beste snelheid is om op te branden. Dit laatste lijkt me echter niet zo waarschijnlijk, omdat Nero het dan zou moeten aangeven dat het beter is niet sneller te branden dan 12x.