Toon posts:

inbel refresh scriptje.....ofzo...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey daar,

heeft (of weet) iemand nog een progje/scriptje om je inbelverbinding om de x uur een refresh te geven?
'kzit hier nl. met adsl(kpn) en win98se... (heb al netpptp.ini van winME maar dat helpt niet helemaal)

Kan iemand mij hieraan helpen?

Verwijderd

Wat je zou kunnen proberen als je windows draait

Batchbestandje maken en deze laten pingen naar bijvoorbeeld www.startpagina.nl. Dan deze in de taakplanner van windows zetten en dan op de X uur schedulen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, heb ik ook al geprobeerd alleen hij houdt dan de verbinding aan...hij maakt dus geen nieuwe verbinding (dat is nou net wat ik juist wel wil) ik kan hem wel laten pingen wmaar als de verbinding door een fout in rnaap wordt verbroken kan ie niet echt iets pingen. (fout in rnaap resulteerd in de situatie dat ik het modem moet resetten en soms ook m'n server moet rebooten... |:(

dus als iemand nog iets weet...

Verwijderd

Uhh... dan ping je om het uur (via batch)... als de ping niet werkt weet dat je geen verbinding hebt, dan weet je dat je je programma moet starten die de verbinding maakt....(bijvoorbeeld zo'n telkost programma, kan als je die start, automatisch inbellen...)

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar dat is nu juist het probleem... ik kan niet wachten tot ie vastzit...want dan is het al te laat dan moet ik resetten/rebooten want als ie eenmaal vastzit kan ik niet meer inbellen (zit rnaap vast) dus moet ik m'n modem resetten... en dat wil ik voorkomen....

ik moet nu nl 1x in de +/- 15uur opnieuw verbinding maken dan kan ik hem oneidig laten lopen (zonder reset/reboot)
(alle handige ping constructies werken dus niet)

maar alsnog bedankt...

NEXT!!!

Verwijderd

Topicstarter
Kan dan echt niemand mij helpen? ik dacht dat jullie allemaal zo vindingrijk waren..... :(

Ik wil alleen maar eeen progje dat om de zoveel tijd mijn verbinding verbreekt.....

Verwijderd

Topicstarter
Iemand please!!!!, help me!!!!!!!!!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Dialer 2000, maar weet niet of dit werkt met ADSL...

webOS all the way!

Verwijderd

Topicstarter
thanx ...eindelijk een bruikbare reply... :)

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 08:53

tweakerbee

dus..?

Voer gewoon de mod uit, of zet een oude 486 neer als router!

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
neu... gewone dailer progjes heb ik nix aan... ik moet eigenlijk gewoon weten hoe je in een batchfile ervoor kan zorgen dat je verbinding verbroken wordt. :p

Verwijderd

Topicstarter
gebruik oude pentiumI-200 als router en ik snap niet echt waarom ik hier de mod voor uit zou moeten voeren... die mod zorgt er toch alleen maar voor dat je met meerdere ip-adressen op een basic abo kan gaan ziten?
Pagina: 1