PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
Altijd lekker nutteloos... MSX dit, C64 dat.. blaat!
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Verwijderd
Gamac00b 0wns y00!
PS2 SUX!
XBOX SUX!
Tot zover mijn wijsheid over de consoles...
oh, dit is mijn echte eerste console war waarvan ik echt op de hoogte ben. Ik heb wel een NES en een SNES gehad maar kan me niet echt veel herinneren tussen de strijd van Nintendo en Sega..
maar als ik er zo op terug kijk is die nes natuurlijk stukken mooier.. ik heb een paar jaar geleden es een atari 2600 gekocht voor 3 tientjes ofzo en dat stelt dus echt niks voor.. resolutie van 10x10 ofzo met supergrote pixelblokken
owja.. je had ook nog gameboy vs. segading vs. atari lynx.. sega en atari waren natuurlijk veel mooier maar gameboy won het door groter aanbod van goede games. En de batterij ging niet zo aso snel leeg..
Verwijderd
N64 vs PSX vs Saturn (vs 3DO vs Jaguar??)
SNES vs Megadrive
NES vs Master System
MSX vs C64 (vs Atari2600 ?)
Spectrum vs Commodore
Daarvoor had je niet een echte strijd...de homecomputers waren net in opmars en geen massaconsumenten artikel...
Wat ik vooral jammer vond uit destijd was de brakke ondersteuning van de superieure (tov de rest toen) atari jaguar...
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Verwijderd
heb mijn computer skillz op C64 geleerd maar was toen nog te jong om het echt actief mee te maken. (de war tegen atari en c64)
maar sega vs. nintendo is er al zo lang als ik de PU lees (hey hij is cheap en redelijk up to date en heeft soms wel eens coole dingen (mortal marcel vond ik redelijk humor))
ook natuurlijk de hele lijst geflopte consoles, neo geo, jaguar, dreamcast, etc..
mmm ik ga eens wat oude PU's pakken om de revies van spellen als legend of kyrandia 1 en 2 te lezen
Verwijderd
Op woensdag 10 oktober 2001 10:00 schreef StratoS_V2.0 het volgende:
....ook natuurlijk de hele lijst geflopte consoles, neo geo, jaguar, [b]dreamcast[b], etc..
Als ze dat wel hadden gedaan was de Dreamcast nu 1 v/d populairste consoles geweest.
Als je spectrum vs Commodore 64 hebt dan mag erOp woensdag 10 oktober 2001 00:56 schreef MrRudi het volgende:
NGC vs PS2 vs X-Box
N64 vs PSX vs Saturn (vs 3DO vs Jaguar??)
SNES vs Megadrive
NES vs Master System
MSX vs C64 (vs Atari2600 ?)
Spectrum vs Commodore
Daarvoor had je niet een echte strijd...de homecomputers waren net in opmars en geen massaconsumenten artikel...
atari vs amiga ook wel bij
laten dat nou net de 3 beste consoles zijn imo dan, die consoles waren hun tijd ver vooruit, vooral de Neo Geo en de jaguar, die consoles brachten echt de Arcade naar je huiskamer. de Dreamcast is voor mij nog steeds de beste cosnole, qua Games/gameplay/qualiteit verhouding, echt toppieOp woensdag 10 oktober 2001 10:00 schreef StratoS_V2.0 het volgende:
*knip*
ook natuurlijk de hele lijst geflopte consoles, neo geo, jaguar, dreamcast, etc..
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Verwijderd
Verwijderd
Ik weet nog goed dat ik hemel en aarde moest bewegen voor zo'n pong TV spelletje van Delta shop (Hellevoetsluis) of de dump (Stellendam).
Verwijderd
(Heb het even opgezocht: Atari 2600 = oktober 1977, NES is 1983)
De allereerste war is denk ik de Atari 2600 vs Philips Videopac
En daarna, NES vs Sega Mastersystem
MXS vs. C64
MSX2 - Amiga
Amiga - Atari St
SNES - Amiga - Megadrive
Saturn - PSX (passief, had geen console)
Dreamcast - Ultra 64
En de WWII van games PC vs. Consoles
Daarvoor alleen loopgravenoorlogen
Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.
Verwijderd
N64 vs PSX vs Saturn
SNES vs Megadrive
NES vs Master System
ik ben begonnen met een atari 2600 maar ik weet niet wie in 1983 toen de concurent was.
Verwijderd
De Snes hebben ze erg lang kunnen rekken door render methode die ze bij Donkey Kong, Killer Instinct hebben gebruikt. En de snes had gewoon super veel spellen. Alleen stelde het technisch niet al te veel voor Cpu was slechts 3.58mhz
Verwijderd
De snes had anders wel 4 onafhankelijke lagen, die onafhankelijk van elkaar konden scrollen... iets waar een gemiddelde PC tegenwoordig nog steeds moeite mee heeft (vloeiend is het iig nooit)Op donderdag 11 oktober 2001 17:40 schreef Paashaas het volgende:
Jaguar was idd wel leuk maar het was GEEN 64bit console wat ze dus wel beweerden. (2x32bit proc).
De Snes hebben ze erg lang kunnen rekken door render methode die ze bij Donkey Kong, Killer Instinct hebben gebruikt. En de snes had gewoon super veel spellen. Alleen stelde het technisch niet al te veel voor Cpu was slechts 3.58mhz
Ok, daar heb je geen ruk aan bij 3D FPS's maar platformers en schietspellen kon je daar supersimpel op maken
thunderstruck
Verwijderd
Ook niet helemaal correct...de PC kan dat best, alleen niet onder windows. Alle achtergrondbewerkingen verstoren het vloeiende...onder DOS heb ik zéér vloeiende scrolls gezien op de PC. Maar vooruit, de CPU van de SNES was inderdaad niet supersnel, des te knap wat ze er allemaal uit hebben weten te halen.Op donderdag 11 oktober 2001 17:47 schreef Profile het volgende:
[..]
De snes had anders wel 4 onafhankelijke lagen, die onafhankelijk van elkaar konden scrollen... iets waar een gemiddelde PC tegenwoordig nog steeds moeite mee heeft (vloeiend is het iig nooit)
Ok, daar heb je geen ruk aan bij 3D FPS's maar platformers en schietspellen kon je daar supersimpel op maken
Verwijderd
Famicon is een eerdere versie van de NES, sloeg niet goed aan en is alleen in japan uitgebracht
Verwijderd
Sega Game gear - Atari Lynx en de Gameboy.
2 vrienden van mij hadden ade GG en de Lynx terwijl ik de Gameboy had. Oh, wat zag de GG er gaaf uit!! Gameboy had ik puur gekocht omdat ie goedkoper was en er meer spellen voor waren. Ik heb dus blijkbaar een betere keus gemaakt alleen was de GG en in mindere mate de Lynx, veruit superieur.
Ik maakte zelf meer een war mee tussen AdLib en SB 8 bits
Geen informatie beschikbaar
Verwijderd
Ehh nee, OOK niet helemaal correct...Op vrijdag 12 oktober 2001 02:01 schreef MrRudi het volgende:
[..]
Ook niet helemaal correct...de PC kan dat best, alleen niet onder windows. Alle achtergrondbewerkingen verstoren het vloeiende...onder DOS heb ik zéér vloeiende scrolls gezien op de PC. Maar vooruit, de CPU van de SNES was inderdaad niet supersnel, des te knap wat ze er allemaal uit hebben weten te halen.
GBA bedoel je... de gameboy color stelt ook nix voor imhoOp vrijdag 12 oktober 2001 10:24 schreef Viper_4111 het volgende:
Dames en Heren er blijft altijd maar een console die de beste is en dat is de GBC dat is gewoon de gaaftse handheld je kan hem overal mee naar toe slepen en er komen zwaar relaxde spellen uit.
En MrRudi, als je dit leest... is de site al af?
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
Is dat zoiets als colecovision, maar dan ouder?Op vrijdag 12 oktober 2001 12:03 schreef Bene het volgende:
OLD skool: Intellivision vs. Atari 2600
de c64 en de msx waren echter geen consolesMSX vs C64 (vs Atari2600 ?)
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.
sega megadrive vs. super nintendo
game boy vs. sega game gear
n64 vs. psx
had nintendo,sega megadrive,game boy,n64
Was wel gezellig die console wars
Verwijderd