Internetdelen combinen, dubbele bandbreedte?

Pagina: 1
Acties:

• DwarV
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:00

DwarV

Rekent aan het leven

Topicstarter
Ik heb samen met de buurman in de straat een netwerk,
we hebben beide een kabelinternetverbinding.
Bij mij thuis staat een server met internetdelen (Win2K), het ip adres: 192.168.0.4. deze heb ik dus op mijn pc ingevuld in ip instellingen bij gateway en DNS.
Stel nou, dat als mijn buurman ook een server opzet met internetdelen (ip wordt dan 192.168.0.1, Win2K server) kan ik dan, door 192.168.0.1 in te vullen in mijn ip instellingen (dus bij DNS en gateway) een dubbele bandbreedte ontvangen?
En, kan het sowieso wel? Twee keer internetdelen van microsoft op 1 netwerk? (win98 gaf nog wel eens conflicten)..

Heeft iemand hier ervaring mee?

Verwijderd

Nee, kan niet. Je verbinding kan maar 1 route afleggen, en niet via twee verschillende ip-adressen 1dezelfde datastroom versturen en ontvangen.

• DwarV

DwarV

Rekent aan het leven

Topicstarter
en hoe werkt dat dan met normaal internet?
ik bedoel daar moet je ook wel eens twee DNS servers/gateways invullen

of werkt dat heel anders

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wel eens 2 DNS servers maar in principe maar 1 gateway. Een tweede DNS server wordt gebruikt als de eerste niet (meer snel genoeg) reageert.

• bwt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03-2025

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

Dit omgekeerde delen kan wel op een andere manier.
1 pc met meerdere kaarten verbonden met de provider en 1 naar de rest van je netwerk.
Een kennis heeft dit gedaan met 4 buren. Op deze manier hadden ze een hoge snelheid. Op het moment heeft ie er 'slechts' 3 aan elkaar geknoopt.

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

Verwijderd

Het zou kunnen werken voor programma's als download accelerator, die maakt meerdere verbindingen met de server. Mischien bestaan dat soort programma's wel alleen ken ik ze niet. Bovendien als je op de kabel zit share je automatisch je verbinding of je wil of niet :)

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:05

qless

...vraag maar...

Wat je zou kunnen doen is bv. http verkeer via 1 verbinding (proxy server) en al het andere verkeer via default route over andere verbinding...

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• DwarV

DwarV

Rekent aan het leven

Topicstarter
BWT,
hoe wil je dit dan doen??
ik snap niet helemaal hoe dit moet gaan werken
meerdere netwerkkaarten voor 1 internetverbinding met de provider?

of zou ik dan nog een utp kabel onder t asfalt door moeten trekken, om deze vervolgens in de kabelmodem van mn buurman te drukken??

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 13:42

Bezulba

Formerly known as Eendje

Op woensdag 10 oktober 2001 09:28 schreef DwarV het volgende:
BWT,

of zou ik dan nog een utp kabel onder t asfalt door moeten trekken, om deze vervolgens in de kabelmodem van mn buurman te drukken??
of een draadloos netwerk opzetten :) heb ik ook met mijn overbuurman werkt prima! :)

blup

Verwijderd

:) Het zo op zich wel kunnen, maar dan 'moet' je met linux gaan werken en diverse routerings-protocollen.
Echter ga je voorbij aan het feit dat kabelinternet een shared medium is. Met andere woorden: wat jij aan mb's 'binnenpompt', des te minder 'capaciteit' voor je buurman overblijft.
Dus: What's the point? :?

• DwarV

DwarV

Rekent aan het leven

Topicstarter
dat maakt niet zoveel uit...
ik bedoel
als je rustig zit te surfen (zoals ik nu doe)
dan haal je lang geen 160kb/s

Verwijderd

zoek maar eens naar midpoint dat is software die meerdere verbindingen kan bundelen, ik weet niet of ze inmiddels al lan en kale ondersteunen, ik gebruikte het om bij downen 3 inbelverbindingen tegelijk te gebruiken eenn paar jaar terug

• bwt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03-2025

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

Op woensdag 10 oktober 2001 09:28 schreef DwarV het volgende:
BWT,

Hij heeft 1 machine puur als router en heeft er linux op draaien met router software. Dit zorgt ook voor dat alle chello aansluitingen gebruikt worden en dat hij dus ook een hoge download snelheid kan halen.
Hij zwerft af en toe ook eens over het forum, ik weet alleen niet hoe hij zich hier noemt.
Op woensdag 10 oktober 2001 09:40 schreef Snailer het volgende:
:) Het zo op zich wel kunnen, maar dan 'moet' je met linux gaan werken en diverse routerings-protocollen.
Echter ga je voorbij aan het feit dat kabelinternet een shared medium is. Met andere woorden: wat jij aan mb's 'binnenpompt', des te minder 'capaciteit' voor je buurman overblijft.
Dus: What's the point? :?
niet iedereen gebruikt op het zelfde moment de zelfde bandbreedte - dus is het allicht sneller.
En inderdaad is Linux HET OS voor dergelijke jobs.

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

Pagina: 1