Wie heeft de Creative Encore 12x

Pagina: 1
Acties:

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:25
Ik hoorde dat de dxr3 die bij de encore 12x zit geen realmagic hollywood+ is maar op eigen chips is gebasseerd, klopt dit?
En dan de tweede vraag, is er verschil tussen nieuwe en oude realmagic hollywood kaarten ( ze vertelden mij dar nieuwe over een kabel van 20 m amper signaalverlies hebben terwijl je bij de oude niet meer dan 3 m moet gebruiken.

Verwijderd

Ik heb zelf de DXR3. Die gebruikt (naar mijn weten) geen realmagic chip. Wat ik wel weet is dat het beeld stukken minder is als die van de realmagic. Veel te veel rood (niet bij te stellen). De kabellengte boeit bij mij niet zo. Ik had eerst 2 meter, nu 10 en ik merk er nix van. Maar dat is dus op de DXR3. Ook leuk van de realmagic is dat er een afstandsbediening bij te koop is.

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:35
ik heb ook die encorekit, werkt ook met die hollywood drivers en utilities, verder bij mij net zo helder als de dvd speler die we gewoon voor op de tv hebben (die van mn ouders) niets op aan te merken.

helaas dat ik er nog niet helemaal achter ben hoe die divxjes er nou op afgespeeld kunnen worden. :(

Verwijderd

De DXR3 is WEL gebaseerd op de zelfde chip als die op de Hollywood Plus zit. Het enige wat kan verschillen zijn de drivers en volgens mij ook de firmware.

Dat is de reden waarom de (onofficiele) Linux driver die ontwikkeld wordt voor de DXR3 kaarten ook meteen de driver is voor de Hollywood Plus kaarten. (Zie ergens op Sourceforge.net)

• arjandijk162
In ieder geval bedankt voor de info, het is overigens niet zo dat elke dxr3 dezelfde chips heeft, de eerste hadden creative chips en de latere de em6800 van sigma, ik wilde duss ff weten welke chips op dit kaartje zitten, trouwens nog iemand die kan bevestigen dat er echt realmagicchips op dat bordje zitten?

Even over die DVD-speler: heo bevalt die?
Snelle accesstime?
Snelle DAE?
Snelle CDROM read?
Snelle DivX rip?

• baskabas
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-04 12:26
Ik had dus zo'n kit...

De kaarten zijn idd hetzelfde... gebruik de search maar even op dxr3+hollwood. Voorbeeldje

De drivers van Realmagic werken ook stukken beter als die van Creative.

Wat de DVD speler betreft... tja... hij's bij mij 2x stuk gegaan dus heb ik er mijn geld voor terug gekregen en toen een Pioneer aangeschaft... die werkt tot nu toe perfect.
Het was overigens wel een snelle DVDspeler...

edit: foutje...

• arjandijk162
Ik heb net een computerwinkelgebeld waar de de encorekit verkopen. De man vertelde mij de de grootste chip op deze kaart een ct7235-vbq is. Dit lijkt me geen realmagic kaart. De mensen die zelf de dxr3 hebben en zeggen dat dit een hollywood+ kopie is, hebben die ook deze chip erop zitten?
Dit moet toch een sigma em8300 zijn?

Kan niemand even een foto of scan van zijn DXR3 boardje maken, of een link geven naar een plaatje van dit boardje?

• arjandijk162
Zitten er nou wel of niet Sigma chips op dit boardje?

Verwijderd

d'r hebben nou al een paar mensen gezecht dat het zo is WIL je ze nou niet geloven of lijkt het maar zo?

• arjandijk162
De reden waarom ik heb niet geloof is dat ik naar die winkel heb gebeld en zij hebben daar gekeken of er sigma chips op het kaartje zitten, ze konden niks vinden.

Verder heb ik nergens een foto van het kaartje gezien waarop ik zelf kan kijken wat voor chips erop zitten, dus ik vraag me af hoe dat nou zit.

In een andere winkel vertelden ze mij namelijk ook dat in de encore-kit een ander dxr3 kaartje zit dan de losse verkoop, maar aangezien ik niet blind vertrouw op de kennis van de verkopers ga ik dit altijd even na.

Zij vertelden mij dat het losse dxr3 kaartje was gebasseert op de hollywood+ en die van de encore kit niet. Sorry dat ik zo zit te zeiken :D , maar ik kan mijn geld maar een keer uitgeven, dus ik probeer het beste te krijgen. :9

• arjandijk162
Een laatste idee dat bij me opkwam over de DXR3, is het zo dat creative hun eigen naar op de sigma chips hebben gezet, zodat het net lijkt of het hun eigen chips zijn?

Dus is de grootste chip eigelijk de em8300?

Verwijderd

Ervaring met de DXR3, praat me er niet van... Creative support dat hele ding niet meer. Je komt niet verder dan Windows 98 wat drivers betreft. Er was een hele tijd een belofte voor Win2k-drivers, maar die belofte is nu al bijna 2 jaar oud. Er staat een beta-driver op de site, maar die is van 1999. Die driver werkt ook bijna nooit, vaak krijg je daarna bij opstarten een BSOD. Ook ME werkt ook niet altijd. Kijk maar eens in de nieuwsgroep van Creative, het staat er vol mee. Er is een workaround, dat houd in dat je de drivers van de Hollywood plus moet installeren, maar dat kan ook lastig zijn. Je hebt dan ook iets als Remote Selector nodig, aangezien je anders een foutmelding krijgt bij het opstarten van het afspeelprogramma.
Beter kan je gewoon een losse Hollywood Plus kopen, dan zit je wat support betreft het beste. O ja, wat trouwens ook een vaak gestelde vraag is: het maakt niet uit welke DVD-ROM gebruikt wordt met welke decoderkaart, ik zou als ik jou was wel een DVD-ROM speler kopen die regiovrij te maken is (danwel hardwarematig, danwel via een softwarehack).

• arjandijk162
Op donderdag 11 oktober 2001 12:46 schreef Yohanneman het volgende:
Beter kan je gewoon een losse Hollywood Plus kopen, dan zit je wat support betreft het beste. O ja, wat trouwens ook een vaak gestelde vraag is: het maakt niet uit welke DVD-ROM gebruikt wordt met welke decoderkaart, ik zou als ik jou was wel een DVD-ROM speler kopen die regiovrij te maken is (danwel hardwarematig, danwel via een softwarehack).
Het punt is; als ik bij funprice een losse DVD en een losse Hollywood+ koop, dan ben ik 120,- duurder uit dan bij een encore-pakketje met dan wel een 12x DVD (iets langzamer) een DXR-3 mpegkaart en een Afstandsbediening, dat is voor mij de overweging om toch voor de creative te gaan.

Zijn er trouwens nog meer mensen die om dit soort ervaring de hollywood+ boven de encore met DXR3 aanbevelen?

Verwijderd

Ik heb zo'n DXr3 combo: een 12x DVD speler en een hardwarematige decoder kaart. Nog ff een vraag: hebben jullie het nou over die kaart, of over die DVD-speler :?

BTW: ik gebruik 'm eigelijk nooit om DVD's te kijken, meer voor data-dvd's (nog nooit problemen mee gehad btw). Access tijd ligt net iets boven die van m'n AOpen 40x IDE (CDROM) en ruim onder m'n Plextor 40x SCSI (CDROM).

Als iemand nog een foto wil van die kaart, geef maar een gil :)

Verwijderd

Nog even wat info over die kaart (heb 'm uit m'n pc liggen, omdat je 'm alleen maar nodig hebt voor DVD-Video's, wat ik dus nooit gebruik :) )

Grootste chip staat dit op:
Creative CT 7235-VBQ, 9939 Rev B, D37250.00

Kaart komt uit 1999.
En verder staat er nog op: Model: CT7260

Nog meer info nodig? :P

• arjandijk162
iiiiiiiiiiiiiiii ;) , ja wil graag een foto van die kaart, en ja we hebben het over die kaart, alvast bedankt

• arjandijk162
Zou vraagOH die foto willen plaatsen

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 13 oktober 2001 18:46 schreef arjandijk het volgende:
Zou vraagOH die foto willen plaatsen
Mail 'm anders...