Toon posts:

Register XP verkloot

Pagina: 1
Acties:
  • 89 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een enorme sukkel! Gisteravond zet ik mijn computer uit (hard, dus met de knop van de voeding) tijdens het afsluiten van Windows XP (build 2600). Stom stom stom.

Vanmiddag wilde ik opstarten..............jammer.
Het register (hij had het over een hive file) was corrupt. Veilige modus werkte niet en ook de veilige modus met command line werkte niet. Terug gaan naar het meest recente systeem zonder wijzigingen werkte ook niet. Ik heb geen Emergency Rescue Disc aangemaakt en ook had ik system restore uitgezet. (hoe stom kun je zijn).

Nou ben ik met XP aardig newbie dus ik heb maar ff m'n 98 systeempie teruggezet met Ghost op een andere HD. Iemand een idee hoe ik mijn register weer repareer zonder rescue disc??

Hulp is zeer welkom!

Daan

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-05 06:15

MartNL

NOu ik kan je in iedergeval vertellen hoe ik mijn corrupte winxp heb gerepareerd.
Met de winxp cd opnieuw installeren.Daarna krijg je uiteindelijk de keus om xp opnieuw te installeren
of je kan kiezen om je oude winxp te repareren.
Die keuze heb ik genomen en hij werkt weer helemaal goed.

Verwijderd

Booten van je XP rommetje, installatie starten, na een tijdje word je gevraagd wat voor instal je wilt doen; nieuw of repair. Ga voor de repair en met een beetje mazzel komt je compjoeter weer op.

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Ga het meteen proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ahhhhhhhhh!

Niet gelukt. Tijdens het installeren van Windows XP wordt er eerst gevraagd of je van de automatic recovery disc gebruik wil maken (met F2) maar aangezien ik die niet heb werkte dat niet. Hierna vraagt de installatie idd of je Win XP wilt repareren. Hierna vraagt hij welke Windows je wilt repareren. Aangezien er op de betreffende partitie alleen XP staat heb ik maar één optie.
Als ik deze optie kies vraagt hij naar admin password. Aangezien ik deze onder XP blanco heb gelaten enter ik gewoon verder. Hierna kom ik in de route van de windows dir. Hier kan ik een aantal dosachtige commando's gebruiken.
Onder deze commando's zit niets waarmee het register gerepareerd kan worden.

Nog steeds geen XP dus. Iemand een ander idee :?

[na een paar fijne weekjes XP is 98 ineens niet meer zo fijn :'( ]

• MartNL

MartNL

Op woensdag 10 oktober 2001 11:21 schreef errorshit2 het volgende:
Ahhhhhhhhh!

Niet gelukt. Tijdens het installeren van Windows XP wordt er eerst gevraagd of je van de automatic recovery disc gebruik wil maken (met F2) maar aangezien ik die niet heb werkte dat niet. Hierna vraagt de installatie idd of je Win XP wilt repareren. Hierna vraagt hij welke Windows je wilt repareren. Aangezien er op de betreffende partitie alleen XP staat heb ik maar één optie.
Als ik deze optie kies vraagt hij naar admin password. Aangezien ik deze onder XP blanco heb gelaten enter ik gewoon verder. Hierna kom ik in de route van de windows dir. Hier kan ik een aantal dosachtige commando's gebruiken.
Onder deze commando's zit niets waarmee het register gerepareerd kan worden.

Nog steeds geen XP dus. Iemand een ander idee :?

[na een paar fijne weekjes XP is 98 ineens niet meer zo fijn :'( ]
Je moet niet op f2 drukken en niet naar de console gaan.
Je moet eerst voor de optie kiezen om winxp te installeren en pas als die alle bestanden heeft gekopieerd.
En weer opnieuw is opgestart krijg je nog een keer de optie op xp te repareren. Die moet je gebruiken en dan hoef je geen admin wachtwoord invoeren hoor. Alleen de xp key.
succes

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 oktober 2001 13:28 schreef MartNL het volgende:

[..]

Je moet eerst voor de optie kiezen om winxp te installeren en pas als die alle bestanden heeft gekopieerd.
En weer opnieuw is opgestart krijg je nog een keer de optie op xp te repareren. Die moet je gebruiken en dan hoef je geen admin wachtwoord invoeren hoor. Alleen de xp key.
succes
OK, ff kijken of ik het begrijp. Dat met F2 heb ik één keer gedaan om het te proberen. Hierna heb ik hem idd alle bestanden op de HD laten zetten en opnieuw op laten starten. Hierna kun je in een soort os boot menu kiezen uit drie opties:
1. Microsoft Windows XP
2. Recent version of Windows
3. Install or upgrade Windows XP
Ik kies dan optie 3. Hierna krijg ik de keuze of ik Windows XP wil installeren of wil repareren. Ik kies dan voor repareren met als gevolg dat hij vraagt om admin password. Hierna kom ik in c:\windows met een aantal commando's beschikbaar(waar ik dus niks mee kan).
Als ik je goed begrijp doe ik dus wat jij beschrijft alleen krijg ik een andere reactie op de optie repareren. Of moet ik hier wederom kiezen voor installatie Xp, imho pleurt hij dan gewoon een verse XP over mijn systeem heen. Onder 98 vond ik dat ook nooit zo ivm vervuiling > trager.
Voor alle duidelijkheid, ik gebruik de pro corp XP.

Weet iemand nog een andere optie?? Of heeft het zin als er iemand de rescue discs mailed van win xp pro corp 2600? Ik kan me gewoon niet voorstellen dat me register niet meer te fixen is zonder een herinstall |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 oktober 2001 13:28 schreef MartNL het volgende:

[..]

succes
Gek wordt ik ervan :r
Ik heb nu gedaan wat je schreef. Dus in dat scherm waar je ook voor de console kunt kiezen heb ik voor install gekozen.
Hierna kreeg ik de waarschuwing dat wanneer ik xp in de al aanwezige windows dir zou installen alle user accounts, applications, settings, documenten etc verwijderd zouden worden door een verse kale install van xp. Dat is dus VERDOMME ook geen optie. Begin bang te worden dat ik XP helemaal schoon zal moeten installen. Ahhhhhhhhhh.

• MartNL

MartNL

Op woensdag 10 oktober 2001 16:01 schreef errorshit2 het volgende:

[..]

Gek wordt ik ervan :r
Ik heb nu gedaan wat je schreef. Dus in dat scherm waar je ook voor de console kunt kiezen heb ik voor install gekozen.
Hierna kreeg ik de waarschuwing dat wanneer ik xp in de al aanwezige windows dir zou installen alle user accounts, applications, settings, documenten etc verwijderd zouden worden door een verse kale install van xp. Dat is dus VERDOMME ook geen optie. Begin bang te worden dat ik XP helemaal schoon zal moeten installen. Ahhhhhhhhhh.
Je krijgt dezelfde optie alleen ik hoef geen admin wachtwoord in te vullen. En bij mij gaat die ook niet terug naar de console. Hij gaat gewoon reparenen en is dan klaar na een 15min. Ik ben bang dat je inderdaad alles opnieuw moet installeren. |:(
Misschien dat iemand anders een oplossing weet?

Verwijderd

Topicstarter
is er echt helemaal niemand die me uit de brand kan helpen

:'(

Verwijderd

van windows cd booten, reparatie console kiezen. inloggen onder jouw Xp versie (1 mogelijkheid;-)) admin paswoord invullen (in jouw geval blanco)
dan chkdsk -r invullen
1 a 2 uur wachten en je bent weer ready 2 go.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Al denk ik dat het probleem 3 jaar later inmiddels wel verholpen is :+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:16
lol :+

Het is niet echt de bedoeling om topics van 3 jaar te schoppen (8>

Verwijderd

zag het pas na dat ik gepost had, stom, stom stom :P. Was op zoek naar een oplossing voor mijn eigen probleem en dacht.. ik help ff :P

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/alert.gif Let op! Het laatste bericht in deze discussie is meer dan 2 weken oud!Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/alert.gif

Ring a bell? ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:16
offtopic:
4 weken ;)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zie bovenstaande reacties :)
Pagina: 1