Toon posts:

een scart is een scart??? :?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Logica ,logica, maar ik ben nu echt de weg kwijt.

Ik ben wat aan het proberen met mijn tv,dvd, video.
Maar krijg mijn video niet via mijn dvd (met dolby geluid) aan de praat. Nu heb ik wat zitten proberen en wat blijkt:

mijn video is wel in staat om scart naar scart door te geven aan mijn tv. Maar niet van scart naar composiet naar scart met van die scartdingen met een geel,rood,wit ingang.
Dan blijft het beeld zwart.

Vreemd verhaal niet?? Is mijn video niet in staat om zoiets te doen? scart is toch ook een soort composiet??
Enig idee hoe ik mijn video kan bewegen het toch van scart naar composiet (geel,rood,wit) te laten doen dan kan ik het geluid via mijn dvd laten lopen vanwege het geluid.

Gebruikte apperatuur (arristona tv, sony DAV-s300, grundig
grundig cv29vps.

groet frogger. Ben niet technisch maar wordt het zo langzamerhand wel.

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-03 14:39

Aidix

Geluidspietlut

Vergeet niet dat DVD spelurz voorzien zijn van Macrovision kopiejeerbeveiliging. Zodra het signaal door je video gaat (en dan bedoel ik niet doorgelust direct via de scart er weer uit) dan overstuurt het je video die daardoor crap gaat weergeven en/of opnemen.
De electronica in je video die de RGB zou moeten omzetten naar composiet wordt overstuurd door een of ander bogus signaaltje dat je TV normaalgesproken over het hoofd ziet.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Bij een Scart ---> 3 Tulpjes (composiet Rood/Wit/Geel)
werkt het signaal altijd maar 1 kant op, welke dat is verschilt per kabel

kan dus van composiet naar scart zijn of net andersom...

Binnen in een Scart stekker zitten 21 (? dacht ik) aansluitingen.
Waaronder een aantal voor beeld en geluid.

Geel is het beeld, deze kan dus bij de Scart stekker aangesloten zijn op "Beeld Uit" OF op "Beeld In"
Ditzelfde geldt voor het geluid Links en Rechts (resp. Wit en Rood)

Stel nou dat ze in de Scart stekker "Beeld In" EN "Beeld Uit" zouden aansluiten, zou je kabel 2 kanten tegelijk op werken, maar dan wordt je signaal helemaal vern##kt omdat de TV en de Video continu signalen naar elkaar heen en weer sturen...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Heb jij werkelijk een DVD-speler met een A/V - IN??????
:? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :?