Toon posts:

Gegevens uit Davilex factuur in Excell (en MSSQL)

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hello all ,

Ik ben bezig om gegevens uit davilex factuur te halen en in te lezen in excel .Da's opzich niet zo moeilijk .Alleen leest hij de gegevens in en zet ze in een achtereenvolgende lijst . Hoe moet ik dat Excel werkblad aanpassen zodat bv alle artikkelen met de code 1-xxx (waar xxx loopt tot ...) gescheiden worden van de volgende artikelgroep , nml 2-xxx .
Ik heb nu een lange lijst wat erg slordig uitziet als je het wilt gebruiken voor een prijslijst .

De bedoeling is eigenlijk om vanuit dat davilex programma gegevens te kunnen importeren in een database die ik later ook kan gebruiken voor de webshop .

dus de artikelen worden toegevoegd in het facturatieprogramma , vanuit daar maak ik prijslijsten in excel en op 1 of andere manier moet ik die data ook op het web zichtbaar kunnen maken .

Hoe wordt dity het makkelijkste gedaan ? En hoe krijg ik ruimte tussen de artikelgroepen .Of moet ik nu echt 15 query's (queries?)) aanmaken en die moeten onderbrengen in een macro...dit lijkt me ook erg omslachtig...

wie heeft hier verstand van ???

Verwijderd

Vreemde titel ... ik zie niets in jouw verhaal dat slaat op PHP noch MSSQL 7.0 (anders dan de zijdelings genoemde website en database).

Hoe haal je gegevens op uit Davilex Factuur? Kan je daar een ODBC connectie naar maken en een query op draaien? Zo ja wat is de database structuur, en wat wil je precies hebben? Ik neem aan dat iemand dan vast wel een query kan bedenken die doet wat je wilt.

HTH :)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik heb je topic titel even veranderd. Zo dekt ie iig de lading meer, van wat je nu post.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 oktober 2001 12:31 schreef MrX het volgende:
Vreemde titel ... ik zie niets in jouw verhaal dat slaat op PHP noch MSSQL 7.0 (anders dan de zijdelings genoemde website en database).

Hoe haal je gegevens op uit Davilex Factuur? Kan je daar een ODBC connectie naar maken en een query op draaien? Zo ja wat is de database structuur, en wat wil je precies hebben? Ik neem aan dat iemand dan vast wel een query kan bedenken die doet wat je wilt.

HTH :)
Ja inderdaad de titel was niet echt goed doordacht . Ik heb een ODBC connectie via MSSQL 7.0 wat samen met davilex geinstalleerd wordt . Ik kan ook de gegevens die ik nodig heb in excel inlezen .Alleen krijg ik dan 1 groote lap tekst . Ik moet bv tussen twee artikelgroepen een ruimte overhebben . En kleine artikelgroepen naast elkaar hebben en niet onder elkaar .
Ik kan het wel inlezen maar ik kan het niet in een vormpje gieten .

Verwijderd

Bart, misschien als je wat vertelt over de database structuur van de Davilex database (die in MS SQL 7.0 staat voor zover ik je begrijp) kunnen we je verder helpen. Vertel dus even welke tabellen er zijn, welke kolommen in die tabellen, en wat je wilt hebben.

In de FAQ staan overigens wat links naar SQL resources zodat je zelf kan spelen met een SELECT query die de gegevens oplevert die je wil hebben. Da's leerzaam en leuk.

Succes :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet waar ik moet kijken voor een structuur

ik pluk gewoon drie dingen eruit die ik nodig heb

searchcode , unitcostprice , brand

verder heb ik echt geen flauw idee van wat ik aan het doen ben

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 08:12

Crazy D

I think we should take a look.

In VBA ff een loopje opzet, die de huidige artikelgroep vergelijkt met de voorgaande, en als die anders is, ff een lege regel inserten :? (moet je wel de artikelgroep ook ergens neerzetten...)

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
even een VBA scriptje ............ bwha je hebt het tegen een software leek ....:))

ik zou echt geen scriptje weten te maken

XLODBC
4
DRIVER=SQL Server;SERVER=DECKER-H4I8ACZX;UID=;APP=Microsoft® Query;WSID=DECKER-H4I8ACZX;DATABASE=ADM_20010319121039629_905;Trusted_Connection=Yes
SELECT Item.SearchCode AS 'Artikelcode', Item.Description AS 'Produkt', Item.UnitCostPrice AS 'Prijs' FROM ADM_20010319121039629_905.dbo.Item Item WHERE (Item.SearchCode Like '1-%') ORDER BY Item.SearchCode

ArtikelcodeProduktPrijs

de Item.Searchcode Like 1-% filter de artikelgroep 1-xxx eruit .

Mar hoe kan ik dit herhalen voor 15 artikelgroepen en hoe geef ik dan aan waar de info moet komen te staaan binnen een excel werkblad ?

Verwijderd

Topicstarter
iemand een idee

kom der niet uit
Pagina: 1