Toon posts:

optische kabel en toch alleen dolby prologic

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem, gisteren de str-db840 receiver van sony gekocht en een mooi 5.1 setje van Yamaha NS-P220.

Ik alles aangesloten en ook mijn samsung 511 DVD-speler er op aan gesloten met een optisch kabeltje. DVD Gladiator er in gegooid....dacht eindelijk een DTS geluid te horen.....er kwam zelfs helemaal geen geluid uit.

- audio van de DVD eerst DTS gezet: geen geluid, receiver geeft aan dat er geen signaal/boxen is/zijn.
- audio daarna op DD gezet: alleen stereo geluid (omgezet naar dolby prologic door de receiver). Ook andere DD DVD's geven alleen stereogeluid.

De receiver geeft aan dat er een optical link is, maar er komt volgens mij alleen een stereo signaal binnen. Iemand een idee waaraan het kan liggen??

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je krijgt dus alleen stereo uit je DVD speler, met DD DVD's en een DD receiver...

Hhhm, kabeltje is goed... Het probleem zit'm zeker in de instellingen die je hebt... op je sony moet je ook nog wel even zeggen dat-ie dolby digital moet decoden toch? (op mijn DD decoder EP90ES wel iig :o). Maar die kan je bij sony ook op "auto" zetten, gaat het altijd goed... (en maakt-ie van stereo bijna altijd DolbyProLogic)

De DVD film moet ook wel even verteld worden dat-ie dolby digital moet doorspugen... (in het DVD menu dus) en verder moet je de digitale uitgang van de DVD speler (in het menu van het apparaat dus) vertellen dat-ie Dolby Digital signaal als dolby digital moet uitsturen, dus niet naar PCM moet omzetten (wat dan weer dolby prologic is idd). Ik denk toch voor +/-80% dat je het in de instellingen van je DVDspeler moet zoeken (menu of setup drukken, zonder dvd in je drive oid)... Maar je zegt ook dat je dat al gedaan hebt... Waaaaaaazig.. Je speler maakt er toch PCM van. Check again, en ga anders terug naar de winkel, zou ik bijna zeggen...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt JvS,

Ga toch nog es het menu van de DVD-player bekijken (zonder de DVD. De receiver staat volgens mij ook goed...hij heeft als optie dat hij puur het rauwe signaal weergeeft zonder allerlei virtual surrond opties en ook de autofunctie. Beide geven PCM signaal op m'n receiver...anyway bedankt voor je reply. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ben eruit....was inderdaad het menu van de DVD-speler zelf...dacht toch dat dat goed stond...niet dus...nogmaals bedankt voor de tip JvS.....i am gonna kick ass now....alhoewel bijna 24.00 uur.... :9~

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

hehe, mooi dan :).

Ik kan Dolby ditital met DVD spelers en AC3 versterkers inmiddels dromen :). Dacht al bijna dat die dvd speler stukjes was :o. Maar dat had ik in anderhalf jaar dolby digital expert uithangen bij een audiozaakje nog nooit meegemaakt ;).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp