database-ontwerp

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 22:31
ik wil 2 tabellen maken: 1 voor naw e.d en 1 voor cijferlijst..deze lijst wil ik koppelen aan de naw-tabel..
nu wil ik de naw-gegevens een sleutel geven (primary) en deze auto-increment maken..moet ik nu voor de cijferlijst hetzelfde doen ? hoe zorg ik ervoor dat als ik een gebruiker aanmaak in de tabel, er automatsich een lege id van de cijferlijst aan wordt gekoppeld ??

is het dan juist om de cijferlijst ook een uid (user identifier) te geven en deze ook auto-increment te maken ?

hoe maak in Mysql deze koppeling ?

(misschien zeer basic vraag..maartoch.. )

• whitehouse
volgens mij komt nu hier het antwoord op mijn vraag..

als ik een user aanmaak (met id=1 bijvoorbeeld) dan moet ik gelijk de uid van de cijferlijst aanmaken.. dan moet in mijn join (als ik bijvoorbeeld een cijferlijst van een bep. gebruiker wil zien) deze bijde uid's combineren ?? :P

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Geef de definities eens van je database model.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

Als je het goed wilt doen doe je het zo:
Tabel student(studentID (key), naam, adres, enz)
Tabel toets ( toetsID (key), naam, leraar)
Tabel resultaat (studentID, toetsID, tijdstip) Met studentID en toetsID als samengestelde sleutel. Vervolgens leg je een joint tussen de tabellen et voila. De studentID in student en toetsID in toets beide op autonummering zetten en in resultaat als nummeriek.

By the way, ik heb zo'n idee dat dit een huiswerk opdracht is. Met mijn idee heb je zeker een voldoende. Succes

• whitehouse
nee..geen huiswerk..wel zelfstudie :)

mar waarom gebruik je een 3e tabel hierbij ?

En zou je me in het kort kunnen uitleggen wat normalisatie hiermee te maken heeft ? (heb ik laatst opgevangen :P )

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

zie [topic=152278]

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1