Toon posts:

kan niet mailen?!?! (met winroute Pro)

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het er zijn al zeer veel topics over, maar ik kom er echt niet uit?!?!?

Ik heb ADSL verbinding en ik wil graag kunnen inetten met meerder pc's en dus heb ik een oude pc(pentium 200 mhz 40mb ram) in melkaar geschroeft, met win98 en die wou ik als server later draaien!

iemand raade mij aan om winroute te nemen en dat heb ik dus geinstalleerd!

tot zo ver gaat het goed. het ineternet sharring werkt goed en ik kan op meerde pc's internetten nu. Ik kan ook wel gewoon mail op halen, maar kan geen mail versturen.

Nou heb ik ADSL Mxstream via XS4ALL, maar wil ik graag me oude email nog gebruiken via Hetnet( smtp is mailhost.hetnet.nl)

Nou is de vraag dus of dit wel kan, want ik las in een topic iets over dat je alleen mail kon versturen bij de provider, waar je ook op in belt( weet niet of dit klopt)

En als het wel mogelijk is, want voor instellingen moet ik dan doen bij winroute? ik heb DHCP en proxy aan staan?

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:54

Robinski

A.K.A. RHarmsen

In outlook op de Clienst moet je de DNS naam of IP van je server opgeven.

en in Winroute bij SMTP server die van je provider
en bij pop3 servers moet je dan de pop server van je provider neerzetten + nog wat andere als je die nog gebruikt

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Je kan het beste de interne mailserver (alleen SMTP) van WinRoute gebruiken (zowiezo kan je met NAT altijd direct je accounts aanspreken met bijv. outlook express..)

Het enige wat je hoeft te doen is bij WinRoute Pro de mailserver aanzetten en bij 'relay SMTP' (ik weet niet meer precies hoe het heet) het SMTP adres van je ISP in vullen. Je hoeft geen users aan te maken of andere dingen in te stellen.

Bij je clientaccounts zet je dus alles van xs4all, alleen bij SMTP zet je het IP adres van je proxyserver. Loopt lekker snel outbound. Jij verstuurt het op netwerksnelheid en kan door met je PC, je server gaat het lekker uppen.

suc6 !

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Topicstarter
maar ik heb eigenlijk voor winroute gekozen, want dan had je de optie om geen proxy, IP's, servers etc... op te geven voor de remote pc's

Ik wil dit graag, want ik heb een laptop, die ik veel voor school gebruik en ik daar ook het netwerk op wil kunnen!

En wil liever niet dat ik iedere keer me instelling moet veranderen als ik thuis kom van school!!

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Op dinsdag 09 oktober 2001 21:58 schreef Beest144 het volgende:
maar ik heb eigenlijk voor winroute gekozen, want dan had je de optie om geen proxy, IP's, servers etc... op te geven voor de remote pc's

Ik wil dit graag, want ik heb een laptop, die ik veel voor school gebruik en ik daar ook het netwerk op wil kunnen!

En wil liever niet dat ik iedere keer me instelling moet veranderen als ik thuis kom van school!!
Misschien is Sygate dan wat, dat werkt meestal plug-n-play. Zijn de netwerk instellingen bij je thuis hetzelfde als op school ? >:)

Concrete Loop Watercooling

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Als je timeouts krijgt op je verbinding met de SMTP server dan ligt het waarschijnlijk aan je packetsize.
Zoek maar even op GoT op TCP packetsize en SMTP

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:54

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Uhm, gewoon direct zou moeten werken.
maar als je bijv ADSL of kabel hebt.
zou je ook je externe IP kunnen gebruiken,
dus vanaf school inloggen op je Server thuis

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 13:21

Millennium

Bug free !!!

Als je verbinding hebt met XS4all(MXstream) dan kan je gewoon voor alle uitgaande mail SMTP.xs4all.nl gebruiken.
Mocht deze niet goed werken probeer dan voor de gein eens SMTP1.xs4all.nl

MVG

Rampen bak 2004

Verwijderd

Topicstarter
zal wel heel dom klinken maar uuh wat is NAT precies?!?!

en als ik dat aan zet, hoef ik dan verder niks in te stellen??

ik heb nu BTW wel DHCP server en DNS fowarder aanstaan?!?
is dit goed of moet dit niet??

ook de proxy staat aan en ik heb port mapping ingesteld

wat klopt hieraan niet en moet veranderen?!?

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:54
Hoi

Je hoeft helemaal *niets* aan je winroute instellingen te veranderen, jouw probleem heeft daar namelijk niets mee te maken. Mail versturen kan je alleen via de mailserver van de provider waar je op dat moment mee verbonden bent. Als je dus via XS4all verbonden bent moet je ook de mailserver van XS4ALL gebruiken (zoals al genoemd de SMTP.xs4all.nl). Dit moet je dus gewoon instellen op je clients in bv Outlook Express bij SMTP-server. Je kunt je mail altijd ophalen (POP) van andere netwerken, dat is geen probleem. De mailserver van Winroute heeft hier niets mee te maken, en zou ik ook mooi uitgeschakeld laten staan zolang je deze niet echt gaat gebruiken (als je deze namelijk verkeerd instelt kunnen anderen via jouw mailserver SPAM versturen!!).

Nat staat al aan bij jou, anders zou je geen internet hebben op je clients.

DHCP-server hoef je alleen aan te hebben als je clients geen vast ip-adres hebben. Hebben die wel allemaal een vast ip-adres dan kun je die DHCP-server dus ook uitschakelen.

De proxy zou je kunnen gebruiken als je deze hebt ingesteld op je clients, anders kun je deze ook uitschakelen.

Portmappings heb je waarschijnlijk helemaal niet nodig,dus gooi die er allemaal maar eerst uit.

Verwijderd

Topicstarter
ok thnx people het is gelukt!! ik kan weer email versturen

*D joeppiee!!!! *D

• 2bORnot2b
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-05 13:54
ik heb dus het zelfde probleem en bij mij werkt dat dus niet (eh dat smtp.xs4all.nl op alle clients invullen) das dus knap balen :( het rare is ook dat als het mailtje groter is dan ongeveer 2 kb (of Kb of KB of kB ik weet het niet langer dan drie regels text in iedergeval) werkt het niet, is ie nou minder groot dan 2 kb dan gaat ut wel? :?

zijn er nog andere mogelijkheden?

• 2bORnot2b
PS ik heb dus 3 pc's met W2K prof. een daarvan is dus de"server" en daarmee kan ik dus WEL alle e-mail versturen. op die pc heb ik de ADSL verbinding gedeeld met ICS.

dat nog als aanvullig :)

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:01

dijkmane

biertje ?

Op woensdag 10 oktober 2001 23:22 schreef Beest144 het volgende:
ok thnx people het is gelukt!! ik kan weer email versturen

*D joeppiee!!!! *D
nou fantastisch, maar wat heb je nu gedaan om het op te lossen ???

specs : wil je niet weten

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 13:21

Millennium

Bug free !!!

Op donderdag 11 oktober 2001 21:25 schreef 2bORnot2b het volgende:
ik heb dus het zelfde probleem en bij mij werkt dat dus niet (eh dat smtp.xs4all.nl op alle clients invullen) das dus knap balen :( het rare is ook dat als het mailtje groter is dan ongeveer 2 kb (of Kb of KB of kB ik weet het niet langer dan drie regels text in iedergeval) werkt het niet, is ie nou minder groot dan 2 kb dan gaat ut wel? :?

zijn er nog andere mogelijkheden?
Zie mijn vorige post (werkt bij de een, bij de ander niet)

MVG

Rampen bak 2004

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:54
Winroute is combinatie met adsl en win2000 geeft soms problemen :
Een mogelijke oplossing hiervoor is :

1. Stop the Winroute engine. Right click on the Winroute engine monitor and choose stop Winroute engine.

2. Open up the registry editor. In Windows click on the Start button go to Run type in regedit click OK

3. Expand HKEY Local Machine / Software / Tinysoftware / Winroute

4. Change the value of the IpFragMode key to 1

5. Close the registry editor and restart Winroute

• 2bORnot2b
helaas, voor mij dan, dat werkt niet bij mij :'( weer blijft ie hangen met verzenden

• 2bORnot2b
t klinkt dom misschien maar ik heb het geprobeerd met winroute maar ik geloof niet dat ik daar veer kaas van gegeten heb. ik had em geinstalleerd maar ik wist em niet in te stellen?! ik las dat ik alleen iets van smtp van de isp moet invullen ergens? verder helemaal niets, geen dns'een enzo??

dat is ook de reden dat ik het er maar weer af heb gehaald.

morgen nog maar eens proberen!?

is winroute ook een soort firewall?? die heb ik dus ook niet meer want ik dacht dat het daar aan lag, maar helaas

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op donderdag 11 oktober 2001 23:03 schreef 2bORnot2b het volgende:
helaas, voor mij dan, dat werkt niet bij mij :'( weer blijft ie hangen met verzenden
Als de tip van Poiter niet helpt kijk dan eens hier.
Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem gehad met de MTU.
Het probleem is dat de VPN een stukje aan je pakketjes hangt voor eigen gebruik. Hierdoor kunnen ze helaas net te groot worden.
Dat is de reden dat je het probleem alleen tegenkomt bij verbindingen die PPTP gebruiken (zoals MXStream).
Als je op je client de MTU verkleint is het probleem hoogstwaarschijnlijk opgelost.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• 2bORnot2b
ik ga vanavond ff kijken of ik kan vinden waar ik de MTU kleiner kan zetten, ik heb vanmorgen wel snel ff die tweak van http://members.home.nl/faqathome/faq/performance.html geprobeerd maar dat hielp ook niet. ik ga vanavond zelf ff pielen in de reg.
anders kan ik ook nog een keer proberen winroute er op te zetten en dan de tip van Poiter uit te voeren.

jullie horen nog

• 2bORnot2b
:) :) YES !!! :) :)

het werkt!!!

gisteravond geen tijd dus nu gedaan en gelukkig het werkt :)

ik kon in de registry nergens wat vinden over de MTU dus heb ik een progje gebruikt (tweakmaster http://www.tweakmaster.com/) en daarmee de MTU size veranderd, op de server staat ie nu op 1399 en op de clients op 1375, misschien dat ik op de clients nog iets hoger kan, maar dat is proBIERen. op de server kreeg ik em niet hoger.

hartelijk dank voor de hulp!

greetz

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:01

dijkmane

biertje ?

ok, thx. ik ga het meteen proberen.

loop al een hele tijd te klooien met het versturen van mail vanachter winroute, alles werkt behalve dat.

ik laat de afloop wel weten

specs : wil je niet weten

Pagina: 1