BIOS update K7S5A

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

• X-Stuff
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-03 16:47
Hoi,

Ik heb heel internet af lopen zoeken hoe dat proggie van AMIFLASH nouw werkt maar kon het helaas niet vinden. Heb 010920.rom gedownload en op diskette gezet, samen met AMI818.exe van de CD van mainboard. Opgestart. En het volgende kreeg ik te zien..

[DOSMODE]

A:\>ami818 010920.rom
DOS/4G Protected Mode Run-time Version 2.01a
Copyright (c) Tenberry Software, Inc. 1996
-> Chipset/Flash part isn't available. The function will be invalid.

A:\>

[/DOSMODE]

Nouw zijn er al genoeg die de BIOS update gedaan hebben, maar hoe :?

Verwijderd

Ze zeggen niet echt veel he 8-)
Ik zelf heb er geen verstand van dus kan je helaad niet helpen..

Verwijderd

Voor een BIOS update van de ECS K7S5a heb je aminf326.exe nodig.

- eerst aminf326.exe en je nieuwe bios-rom in de root van C: zetten
- vervolgens je pc opnieuw opstarten en met Shift + F5 naar de kale DOS-prompt gaan. De autoexec.bat en de config.sys MOET je dus overslaan.
- naar C: gaan
- opgeven aminf326.exe XXXXXX.rom (de XXXX zijn de naam van je nieuwe BIOS)
- de rest gaat automatisch.

Bij mij stond op de CD bij het moederboard NIET de aminf326.exe; die heb ik gedownload van de ECS-site.

• X-Stuff
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-03 16:47
Vanaf HD kan niet omdat ik NTFS partities heb, via Winodws BOOT flop gestart en flash proggie gestart maar er gebeurt nix. Kep zeker 30 minuten gewacht voor de zekerheid.

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bios flashen van de K7S5A lukt alleen wanneer aminf326.exe en je XXXXXX.rom files in de root van C: staan. Iedere andere manier mislukte ook bij mij. Vanuit de root echter flekkeloos.

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het kan ook van diskette alleen moet je die diskette dan niet aangemaakt hebben onder Windows 2000 of Windows XP op een computer met een ECS mobo met een bios van voor 01092001

Duss....

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
dan kan je 2 dingen doen
een extra harde schijf erin hangen
of je harde schijf loshalen, en dan op een flopske een map aanmaken waar je die 2 files inzet, en dan subst.exe erbij zetten, dan doe je
code:
1
a:\>subst c: a:\map

waar a:\map de map is die je op de a-drive hebt aangemaakt, en waar die flash dingen instaan

denk dat dat ook moet lukken, maar geen garantie

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 02:14
Op dinsdag 09 oktober 2001 21:02 schreef X-Stuff het volgende:

-> Chipset/Flash part isn't available. The function will be invalid.

A:\>

[/DOSMODE]
Wanneer dit aan wordt gegeven betekend dat de Bios protection disabled dient te worden. Mijn MSI mobo en ECS mobo hebben het allebei. In de Bios moet je Bios protection of iets dergelijks op disabled zetten. Uit mijn hoofd weet ik nu even niet of dat bij het Ecs mobo nu in de Bios of dmv van Jumpers moet. Maar dat zie je snel genoeg. Laat nog even weten of het gelukt is.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Verwijderd

Niet met jumpers. Daar zitten er maar twee van op het k7s5a moederbord. Eentje voor "clear CMOS" en eentje voor "keyboard power on selector" (om mbv je keyboard je computer aan/uit te zetten).

Verwijderd

Om je bios te flashen van de k7s5a met een NTFS partitie moet je een cdrom gebruiken. Dus je brand eerst die amiflash 326(en natuurlijk de nieuwe bios rom file(s)) op een cdtje, mag ook een rewritable zijn(scheelt weer een cdtje), vervolgens gebruik je bijv. windows me opstartdiskette, start je op met cdrom ondersteuning, en dan flashen maar. Vanaf diskette lukte bij mij ook niet, en ik heb ook een NTFS partitie dus kon ook niet in DOS vanaf harde schijf flashen. Heb toen dit gedaan, werkte perfect!

skyrolfer

Verwijderd

Ik kan het echt nie vinden. Nie in men BIOS en ook geen jumper op MOBO (ECS K7S5A trouwens) Gebruik een NTFSysteem in Win2000... PLIES HELP ME IK BEN RADELOOS

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
:X

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.