Raar probleem phpinfo

Pagina: 1
Acties:

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb zojuist apache/php/mysql geinstalleerd op mijn windows XP bak. (dit heeft al eerder goed gewerkt op dezelfde PC) Nu wilde ik testen of php het deed dmv phpinfo.

- In eerste instantie zei hij cannot display page.
- Na het uitzetten van die vriendelijk error msgs in IE6 kreeg ik hem voor een groot gedeelte maar onderin kreeg ik gewoon de variabelen geprint.
- Na een paar keer refreshen deed hij het wel goed.
- Na een reboot weer hetzelfde gekloot en nu doet hij het helemaal niet meer

- simpel tekstjes printen lukt gewoon (dmv php)
- PHP is geinstalleerd als module van apache

Wass ist loss!?!?!?!??!

Systeem | Strava

• Brakkie
  • Niet online
Arrrghhh wie helpt mij. Soms laat php die phpinfo(); wel goed zien en soms niet! Wat is de oorzaak!?!

Systeem | Strava

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
ik heb windows 2000 pro, daar draai ik gewoon IIS op en dan van php.net de php installer trekken...
werkt gewoon goed bij mij..

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 23:29
brakkie: heb je php als cgi of als module draaien in apache?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

En heb je toevallig de zendoptimiser in gebruik? Zoja, uitzetten en nog es testen ;)

• Brakkie
  • Niet online
Op dinsdag 09 oktober 2001 23:28 schreef ACM het volgende:
En heb je toevallig de zendoptimiser in gebruik? Zoja, uitzetten en nog es testen ;)
sorry for being a newbie maar waar pas ik dat aan? In php.ini kom ik zo gauw nix vinden in relatie tot zend optimiser.

Systeem | Strava

• Nazgul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-10-2022

Nazgul

Digital Pizza Crew

Je moet hem er zelf bij installeren, dus waarschijnlijk heb je hem niet geinstalleerd.

Hij zou trouwens in je php.ini bij de extensions staan. (dus het lijstje met al die dll's)

Verder zou hij ook in de uitvoer van je phpinfo vermeld moeten staan.

Maar wat wel belangrijk is, zoals hierboven gemeld is, gebruik je de CGI (php.exe) of de ISAPI module (phpisapi.dll) ?

No trees were killed in the sending of this message. However a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Brakkie
  • Niet online
Zoals ik in de eerste post vermelde gebruik ik PHP als module van PHP... Zgt dit al wat meer?

Systeem | Strava

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-04 12:08
Sorry voor het eventueel omhoog schoppen van dit wat oudere topic, maar ik heb exact hetzelfde probleem...

Anders dan 'phpinfo flipt hem helemaal' kan ik het niet omschrijven. Ik heb een paar dagen geleden XP geïnstalleerd samen met Apache (1.3.22) en PHP (4.06) als module in Apache. PHP werkt gewoon perfect, behalve als ik een phpinfo aanroep.
Soms gebeurd er niets, soms laadt hij de pagina verschillende keren achter elkaar in, soms is de layout van de pagina helemaal verkloot en soms, heel soms doet ie het gewoon ;)
Ik gebruik exact dezelfde configuratie als ik in win2k gebruikte (dewelke ik al een jaar gebruik), ik heb gewoon de configuratie bestandjes (httpd.conf en php.ini) overgenomen van mijn oude install.
Verder draait Apache als een aparte gebruiker (uit veiligheisdoverwegingen en omdat apache weigert goed af te sluiten en op deze manier geen schade kan aanrichten), maar ik heb het net nog even gecontroleerd en het ligt niet aan het feit dat apache als een aparte gebruikter draait..

Misschien nog iemand met suggesties? ;)

[edit]

Ben nog even bezig geweest met testen en het probleem lijkt aan Internet Explorer te liggen, Mozilla 0.9.5 geeft de pagina wel gewoon goed weer...
Dit topic heeft hier dus iig geen zin meer, misschien verplaatsen naar SA of Webscripting?
Pagina: 1