Toon posts:

Filmpje maken van een spel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, zijn er methoden om (bv met een prog) op te nemen wat je op je monitor ziet, dus rechtstreeks als het ware.. dat die dat gewoon opslaat als MPG, of ASF ofzoiets dergelijks

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 11:29
Vraag de mannen ff van euh CE Nation....
(www.cenation.net)
Die kunnen het iig :Z

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Jeez dat lijkt me niet eens zo makkelijk... misschien heel snel veel screenshots maken achter elkaar ? en die achter elkaar plakken, en dan saven als avi ?

Mother, will they like this song?

Verwijderd

de replay opslaan en dan met special proggie wat voor dat spel is gemaakt omzetten naar avi ofzo :)

Verwijderd

interressante vraag, zou ik ook wel willen weten, maar zal wel lastig zijn

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Dat trekt je CPU niet tenzij je een capture kaart hebt met hardware codec die je directX hardware-overlay kan capturen.

Ik die het zelf dmv de analoge input op mn MiniDV camera aan te sluiten op de tv-out van mn geforce 2 MX die dan op clone staat .. dat werkt meer dan perfect :).. kan je die digitale video zo weer importen in premiere/mediastudio en wegschrijven in welke codec dan ook

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• Fubaruba
  • Laatst online: 23-04-2025
Op dinsdag 09 oktober 2001 21:18 schreef TheLunatic het volgende:
Jeez dat lijkt me niet eens zo makkelijk... misschien heel snel veel screenshots maken achter elkaar ? en die achter elkaar plakken, en dan saven als avi ?
HAHAHAHAHAHAHAHA! en hoe wilde je spelen tijdens het (bv) f5 rammen? Ik neem aan dat de persoon in kwestie graag zijn eigen kunsten captured. En ga jij maar ff 24 keer per seconde op dat toetsenbord rammen... ;)

Verwijderd

Ik wilde met mijn tv-out nog wel eens een potje q3a op band opnemen, maar misschien dat je daarna weer met tv-in op je pc kan zetten.
Ik heb niks geen ervaring met tv-in, maar op videoban dis te doen.

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Koop een videocamera en zet die gericht op je monitor :o

Oh dan moet je zelf wel met je koppier ervoor weg natuurlijk :)

Nee FF serieus, ik ken er geen tools voor.. Misschien kun je het via een omweg doen -> via je tvout op band zetten, en deze weer capturen als video

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Je kunt het inderdaad via TVout en TVin doen met 2 Pc's.

Maar als je al 2 PC's hebt, heb je vast niet toevallig op de ene een TVout en op de andere een TVin.

De enige mogelijkheid is inderdaad om met een captureprogramma de hotkey dusdanig in te stellen dat je er makkelijk bij kan. En dan rammen maar :)

Heb het zelf gedaan, maar dat was meer voor een impressie van een aantal spellen (voor een LAn documentaire met muziek :)), niet zozeer voor acties vastleggen.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

q3 heeft volgens mij suppport voor avi demo's

console variabele:

cl_avidemo "1"

linkje:

http://q3a.pcgame.com/console/demo_list.html

Verwijderd

Met hypercam kan je een .avi file maken van alles wat je op je scherm ziet---je hebt er alleen een vreselijk snelle pc voor nodig als je avi's wil maken van games

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Op dinsdag 09 oktober 2001 22:30 schreef --tID-- het volgende:
Met hypercam kan je een .avi file maken van alles wat je op je scherm ziet---je hebt er alleen een vreselijk snelle pc voor nodig als je avi's wil maken van games
Ik heb dit eens geprobeerd, maar als ik het me goed herinner, wil dit alleen maar met shit op je desktop en niet met D3D/OpenGL.

Wat betreft Quake3; met Half-Life kan je ook een demo opnemen, maar ook alleen afspelen in HL. Er is helaas geen manier om deze demo's om te zetten in Avi's.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Op dinsdag 09 oktober 2001 22:35 schreef Captain Pervert het volgende:

[..]

Ik heb dit eens geprobeerd, maar als ik het me goed herinner, wil dit alleen maar met shit op je desktop en niet met D3D/OpenGL.

Wat betreft Quake3; met Half-Life kan je ook een demo opnemen, maar ook alleen afspelen in HL. Er is helaas geen manier om deze demo's om te zetten in Avi's.
Bij mij lukte OpenGL wel, maar alleen als ik een redelijk oud spel in een zo laag mogelijke resolutie zette. Het is me gelukt op met 3 fps een avi te maken van hidden & dangerous en black & white

Met half-life is het me wel gelukt een .gif file te maken :)
Je bent er alleen best lang mee bezig. (Remember tentacle+scientist uit het originele HL??? >:) )
Stel: je screenshot key is F9...Blijf een paar seconden zo snel mogelijk achter elkaar(het aantal keer dat je drukt is de framerate :P ) en zet al die screenshots met bv animation shop achter elkaar. resultaat: een 3 fps "videootje" van half-life

• ravenger
  • Laatst online: 03-02 15:35
iets met een digitale videorecorder kan je doen, hadden ze een tijd geleden gemaakt in computeridee met een onstream digital tape van 50gig en nog wat spullen, ik zal et es opzoeken :)

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 01:51
Op dinsdag 09 oktober 2001 21:18 schreef TheLunatic het volgende:
LMAO!!!

Leef lekker in het nu, er is niks anders

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:35

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Cs heeft dat ook standaard, was dat niet met command +record?

Verwijderd

probeer Snag-it eens (kweet de site niet meer), keb er een een .avi mee gemaakt van BFP
Pagina: 1