Flash 5 Help (n00b)

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:20
Ik zit nu voor het eerst te koloten in flash, en heb ff een soort van filmpje gemaakt. Maar hij hakkelt als de neten. Hoe krijg ik dat eruit?? :? We moeten een ontwerp maken voor het schooltje, en ik dacht laat ik er ff wat beweging ingooien, met flash. Had eigenlijk nog nooit naar het proggie gekeken. Dus noujah ik beginnen.. En dit was het resultaat na een uurtje pielen, maar ik krijg hem dus niet goed vloeiend.. :(

http://members.rott.chello.nl/ahurkmans/moving%20met%20tekst%20erbij.swf

http://members.rott.chello.nl/ahurkmans/moving%20met%20tekst%20erbij.fla

Kan iemand me ff snel helpen. Want kom er niet uit, en na al die tutorials enzow ben ik nog niks wijzer. Het zijn trouwens 6 plaatjes van beneden de 20kb. Zou dan toch niet daar aan kunnen liggen ofwel?? intotaal is het 89,9kb

| I've got permission to color outside the lines |

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Kun je weinig aan doen => bewegende plaatjes + tekst

Wat je zou kunnen proberen is de framerate wat hoger zetten.

Suc6

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

probeer dur es een vierkant overheen te mikken met een alfa van 0... gewoon op een laag bovenop de rest.. flash loopt wel meer te mieren met bitmaps.. beetje dom pixelsverschuiven. Kan ook zijn dat het een afrondfoutje is ofzo.. loopt bij mij wel aardig verder.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• BenJoep
Op dinsdag 09 oktober 2001 20:57 schreef Scipionyx het volgende:
Kun je weinig aan doen => bewegende plaatjes + tekst

Wat je zou kunnen proberen is de framerate wat hoger zetten.

Suc6
Heb ik al geprobeert! Maar dat wil niet helpen. En framerate omlaag helpt ook nada noppes.

• BenJoep
Op dinsdag 09 oktober 2001 20:57 schreef OzBoz het volgende:
probeer dur es een vierkant overheen te mikken met een alfa van 0... gewoon op een laag bovenop de rest.. flash loopt wel meer te mieren met bitmaps.. beetje dom pixelsverschuiven. Kan ook zijn dat het een afrondfoutje is ofzo.. loopt bij mij wel aardig verder.
Ik ga kijken, geen idee wat je bedoelt, maar ga ff pielen.

Verwijderd

denk dat het te zwaar is voor flash om de plaatjes als knoppen met stukjes tekst erbij, allemaal in een grote tween zo weer te geven, zou t ns kunnen proberen met actionscript...

kunt ook proberen symbols te maken van de plaatjes voordat je ze in de knoppen gebruikt, die symbols dan _alpha 99% geven :) ...

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op dinsdag 09 oktober 2001 20:59 schreef Genotix het volgende:

[..]

Ik ga kijken, geen idee wat je bedoelt, maar ga ff pielen.
Heb het ff geprobeerd maar werkt niet..

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Scipionyx
  • Niet online
Op dinsdag 09 oktober 2001 21:06 schreef Seraph het volgende:
[..]
kunt ook proberen symbols te maken van de plaatjes voordat je ze in de knoppen gebruikt, die symbols dan _alpha 99% geven :) ...
Volgens mij worden ze al geconverteerd naar een symbol als je er een button van maakt?

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

• BenJoep
Op dinsdag 09 oktober 2001 21:08 schreef Scipionyx het volgende:

[..]

Volgens mij worden ze al geconverteerd naar een symbol als je er een button van maakt?
Dat dacht ik ook eigenlijk!

Verwijderd

hehehe, wordt wakker Seraph!! je kunt natuurlijk ook knop _alpha 99% geven :z ...

• BenJoep
Op dinsdag 09 oktober 2001 21:12 schreef Seraph het volgende:
hehehe, wordt wakker Seraph!! je kunt natuurlijk ook knop _alpha 99% geven :z ...
Hoe doen we dit? Ik ben echt een n00b hor. Ben er net een uurtje mee bezig. Normaal ben ik altijd wel snel met programma's leren, maar zow snel nou ook weer niet. En wat je precies met flash kan doen weet ik ook nog niet helemaal. Dus.. Maar in de tussentijd ben ik lekker verder aan het pielen. ;)

• Scipionyx
  • Niet online
Op dinsdag 09 oktober 2001 21:14 schreef Genotix het volgende:

[..]

Hoe doen we dit? Ik ben echt een n00b hor. Ben er net een uurtje mee bezig. Normaal ben ik altijd wel snel met programma's leren, maar zow snel nou ook weer niet. En wat je precies met flash kan doen weet ik ook nog niet helemaal. Dus.. Maar in de tussentijd ben ik lekker verder aan het pielen. ;)
Misschien is mijn BasisHandleiding iets voor jou? >:)

Zie ook [topic=148872]

url: www.geocities.com/wicked_yigit

• BenJoep
Op dinsdag 09 oktober 2001 21:24 schreef Scipionyx het volgende:

[..]

Misschien is mijn BasisHandleiding iets voor jou? >:)

Zie ook [topic=148872]

url: www.geocities.com/wicked_yigit
Heyla koel, gaat ik meteen ff lezen. Tanx.. En het is idd wel nodig zo'n basisje leggen. Maarjah ach voor het uurtje werk dat ik gedaan heb, vind ik het nog wel redelijk. ;)

Ik heb ook nog een url waar ik ff heb zitten kijken, schijnt wel een goede te zijn.
http://www.flashkit.com/tutorials/index.shtml

Maarjah ik wilde het voor morgen ff goed laten lopen. Dus vandaar de vraag. Normaal gezien dan ga ik gewoon lekker zelf pielen. Dus... Maarjah tanx alvast.

Pagina: 1