Toon posts:

PC doet het niet!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een half jaar geleden zelf een pc in elkaar gezet (was NIET de 1e keer trouwens) maar ik heb nog steeds problemen, en ik snap er nix meer van!
processor: AMD T-Bird 1000 Mhz.
Moederbord: MSI K7T Pro2-A (MS-6330)!

Dit is het probleem, de ene keer doet me pc het prima, soms wel voor 2 maanden achter elkaar! en dan opeens niet meer, hij loopt vast, nix bijzonders, maar als je reset of opnieuw opstart loopt hij weer vast, en steeds iets eerder voor elke keer dat je reset! op een gegeven moment zelfs in je BIOS!!! ik heb al vanalles geprobeerd, maar nix helpt!
Anders geheugen, andere videokaart, cmos gecleared! nix helpt, en dan opeens doet hij het weer ff, behalve vandaag, ik ben al 3 uur bezig om hem wakker te krijgen , maar het lukt gewoonweg niet meer, nou dacht ik dat me mobo kapot is, maar weet het niet zeker! Donderdag ga ik processor en mobo testen met een vriend, maar zijn er nog andere dingen waar het aan zou kunnen liggen??? ik heb veel verstand van pc's maar dit gaat echt te ver!

PlieZ HelP Me

Verwijderd

Ik denk dat het je moederbord is helaas :'(
Wat voor één heb je ?

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op dinsdag 09 oktober 2001 21:04 schreef Ragonite het volgende:
Wat voor één heb je ?
Moederbord: MSI K7T Pro2-A (MS-6330) :z

Verwijderd

Voor jouw probleem kunnen meerdere oorzaken ten grondslag liggen. Maar het eerste wat me te binnen schoot was onvoldoende koeling.

Weet je toevallig hoe warm je processor wordt? Je kunt met [DEL] het BIOS inkomen en daar bij "Health Monitor" de temperatuur van de processor aflezen.

Zolang dit onder de 50 graden Celcius is, is er niks aan de hand. Dan zou ik denken aan voeding / moederbord problemen.

Verwijderd

hmm.. moet toch goed zijn opzich.
Maar er kunnen altijd fouten optreden.
Je kan hem bij je dealer laten brengen om hem te testen op fouten of misschien is er software waarmee je het zelf kan doen. Misschien CheckIt.

Verwijderd

Op dinsdag 09 oktober 2001 21:07 schreef Hielkej het volgende:

Moederbord: MSI K7T Pro2-A (MS-6330) :z
Yep, en dat is MSI K7T Turbo (VIA KT133A).

Verwijderd

Topicstarter
ja maar het probleem is dus dat me pc'tje al vast loopt voordat ik in de bios de temperatuur kan opvragen, soms lukt het wel de andere keer niet!
maar aan de koeling ligt het niet, ik heb wel eens vaker naar de temp gekeken en die bleef altijd op 45 graden hangen! is nooit veel hoger geweest! de processor is nooit overgeklokt (nou ja 1 keertje om te proberen de bus snelheid verhoogt van 100 naar 101, maar dat boiet nix!daarna weer trug gezet!)
mem is al getest met een professioneel progje. Ik wil nu graag weten wat het is, want ik heb nog garantie op de onderdelen, maar omdat ik hem zelf in elkaar heb gezet, heb ik geen garantie op het geheel zeg maar, ik moet zlef het kapotte onderdeel opzoeken, als hun dat moeten doen moet ik extr abetalen! znappie?

Nou blijf replyen pliez, en alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 oktober 2001 21:10 schreef Ragonite het volgende:
Misschien CheckIt.
waar kan ik dit vinden????

Verwijderd

Je hebt zeker nog garantie..... Nieuw plankie vragen. Heb zelf ook zo'n plankie. Loopt altijd perfect. Wat jou overkomt is niet normaal. Je kan het slecht treffen. Heb zelf al twee MSI planken, in twee pc's onder garantie vervangen gekregen met ongeveer jouw probleem, Uiteindelijk waren ze dood... Alleen 4 rode ledjes branden........
De 2A heeft overigens de 133 chipset. Mischien krijg je ter vervanging wel de de Turbo met de 133A chipset.

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Ik bij een k6-2-450 ook continue vastlopers IN de bios gehad, na het clearen van de bios (met jumper) was het over. maybe helpt dit bij jou ook...

[baal]

OOPS, zie net in je verhaaltje dat je dat al gedaan had......

[/baal]

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 oktober 2001 21:15 schreef klausewitz het volgende:
Je hebt zeker nog garantie..... Nieuw plankie vragen. Heb zelf ook zo'n plankie. Loopt altijd perfect. Wat jou overkomt is niet normaal. Je kan het slecht treffen. Heb zelf al twee MSI planken, in twee pc's onder garantie vervangen gekregen met ongeveer jouw probleem, Uiteindelijk waren ze dood... Alleen 4 rode ledjes branden........
De 2A heeft overigens de 133 chipset. Mischien krijg je ter vervanging wel de de Turbo met de 133A chipset.
die lampjes zijn ooik een vaag verhaal, de ene keer zijn ze allemaal groen alsie vast loopt, de volgende keer allemaal rood, en daar tussen combinaties: bijv rgrg, rggr, etc.
Er is dus niet 1 bepaalde code die hij steeds geeft, hety hangt er gewoon van af wanneer hij vastloopt! dus loopt hij vast tijden mem tellen komt hij met mem fout of met RTC fout, etc. maar al shij al vast loopt tijdens het detecteren van de videokaart (ook al gehad, dat is dus gelijk na het aanzetten) dan staat hij op video fout!
ik zal morgen ff die zaak bellen! voor degene die hem kennen, het is alternate in ridderkerk!

nou bedankt en mzzls, en blijf replyen!

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 12:28
had ik zelf ook , toen was het conflict tussen mijn nieuwe hdd en mijn oude, die konden niet samen op 1 mobo, werkte gewoon niet, heb ik oude eraf gehaald, probleem opgelost

Verwijderd

Als 't kan met je plank onder de arm binnen stappen en om een nieuwe vragen.........

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Zoals boven al gezegd: dood (nouja, op stervens na) mobo. Gauw nieuwe gaan halen dus :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 oktober 2001 21:28 schreef mad_dog het volgende:
had ik zelf ook , toen was het conflict tussen mijn nieuwe hdd en mijn oude, die konden niet samen op 1 mobo, werkte gewoon niet, heb ik oude eraf gehaald, probleem opgelost
Heb maar 1 HD, en verder een Brander (plextor 16/10/40a) en creative cdrom speler (zuigt zwaar!!!)
Maar hier mag het niet aan liggen

Verwijderd

Als ik jou was zal ik maar snel effe met die maat van je je mobo checken. Daar zal het probleem wel zitten. Gewoon effe zijn cpu en memory en alles erin donderen en kijken wat er gebeurt. Succes iig.

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer dan eerst ff mijn CPU in zijn Mobo (trouwnes het zelfde mobo als ik heb) en dan die van hem in die van mij! en komen we er dan niet uit gaan we verder kutten!

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
Op dinsdag 09 oktober 2001 21:04 schreef Ragonite het volgende:
Wat voor één heb je ?
Moeilijk heh lezen ?

Verwijderd

Topicstarter
nog iets, ik ben bang dat als ik strax me pc aanzet hij het gewoon weer doet, dit is nl al eerder gebeurd! Nu ben ik dus bang dat als ik dan met me mobo bij de winkel kom, ze zeggen dat hij ok is en geen niewue krijg! wat moet ik dan doen? gewoon dorzeuren dat hij kapot is, denk ik, maar wat als ze zeggen dat hun hem wel testen en ik geen mobo mee krijg, moet ik dat pikken?
Pliez help!!!

Verwijderd

Topicstarter
ja hoor, verdomme, ben vanmiddag bij alternate geweest met mobo, cpu en mem! nu hebben ze alles ingenomen en gaan ze me mobo en evt cpu en geheugen testen, duurt 5 dagen, zit ik dus nog 5 dagen zonder pc, gelukkig heb ik me laptop nog, kan ik wel inetten, maar speleltjes spelen ho maar :(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(
Pagina: 1