Toon posts:

ECS K7S5a ziet mijn TV- en geluidskaart niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kortgeleden kocht ik een ECS K7S5a moederboard. Na het overbouwen van mijn oude naar het nieuwe board werkte alles prima. Er werd wel van alles gevonden en geïnstalleerd, maar dat hoort er bij. Daarna in de BIOS (de oudste, van juli) een paar instellingen veranderd en genieten maar van dat prima board. :) :) :)

Winamp aangezet: hé, die doet het niet. Ik had trouwens helemaal geen geluid meer gehoord na het opnieuw opstarten. Na even zoeken zag ik dat mijn TV-kaart en mijn geluidskaart er volgens Windows niet meer waren. :( Hoe ik ook naar nieuwe hardware liet zoeken, de kaarten er stevig induwde enz: ze waren er volgens Windows niet. :'( Ik zag de kaarten anders duidelijk in slot 4 en 5 zitten.

De andere avond een PCI grafische kaart geprobeerd in de PCI-sloten. Alleen in slot 4 en 5 werd de kaart niet gevonden.

Om het verhaal niet langer te maken: het lag aan een instelling in mijn BIOS: bij Advanced Setup 'Auto Detect DIMM/PCI Clk' op Disabled werkte slot 4 en 5 wel, bij Enabled werkten ze niet (of was het nou andersom ??? |:( |:()

Nadat ik een BIOS update had gedaan (de BIOS van 20 september), werkte de sloten bij beide instellingen.
:9 :9 :9