Toon posts:

-=Het kleine slot -1 topic=-

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Net als de Slot A topic maar dan voor de pentium guys :Y)

Na de vraag in het slot A topic van min grote vriend Dr.Q :)(allias Bibaboeloba onze drummer van fist-x band)
Heb ik deze topic gestart over de slot 1 pro6ors. Gepraat, geruzie en problemen mogen er allemaal in voor komen. Converters naar 370 en andere, celly's en de nog "rare" p3 slot 1 mogen allemaal meedoen.
Dus post je probleem hierro, en we proberen met ze allen er uit te komen.....(al hoewel ... |:( )

Tweakgreetz Mr>Vanz :o

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 18:54
Mag ik geen vraag posten over mijn nieuwe Heptium professor?
flauw hoor :(

Verwijderd

ik heb ff je topictitel aangepast, was een beetje lang

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
hahah succes!

dus alle LX'en BX'en mogen uiteraard ook meedoen!

je loopt 200+ posts achter mr. vanz :+

succes guys

the single edge connector is not dead YET!

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Nou dan mag mijn oude bakkie ook eens meelullen...
Is mijn PII multiplier gelocked?
Volgens mij wel, want als ik hem in de bios verander, dan springt de cpu freq. steevast op 133MHz.

Verwijderd

Op dinsdag 09 oktober 2001 22:28 schreef TheLemon het volgende:
Nou dan mag mijn oude bakkie ook eens meelullen...
Is mijn PII multiplier gelocked?
Volgens mij wel, want als ik hem in de bios verander, dan springt de cpu freq. steevast op 133MHz.
Wat jij bedoeld is de fsb, want een multiplier van 133 wil ikke ook wel >:) 133*100 = 13300MHz *D (en dan oc'en)

(bijna) alle PII's zijn wel multiplier locked, Mijn PII400 wil ook niet anders dan 4*fsb lopen. De fsb is op de meeste mobo's wel te veranderen. Door een :r mobo gaat bij mij de fsb ook niet hoger dan 103MHz.

Ik ga hem dan ook vervangen door een FC-PGA converter met een Celly erin. Welke Celly ben ik nog niet uit, moet eerst ook nog ff sparen :( (net nieuw werkstation ingericht voor ongeveer fl 1200,- :) en een auto gekocht voor fl 1250,-)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 17:07
De 242 pinner doet het nog steeds prima hier op een BX@133 :) Als de aangekondigde 'voorlopige' nieuwe PowerLeap PL-ip3/T daadwerkelijk voor een leuk prijsje te krijgen is, zijn de betaalbare Celeron Tualatins ook te gebruiken op een Slot 1 bord. Nóg een langer leven voor SECC(2) en BX :7

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1002503961.jpg

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Na-aper !! ;) >:)

• TheLemon

TheLemon

Nee PDB, ik heb het zeker niet over de FSB. Ik zei de CPU freq wordt steevast 133, dus niet de multiplier.
Vertel me niet wat een fsb en een multiplier is!(heb mijn athlon 700 al een tijdje prima op 1045 draaien)
Ik hem nl. nu wel mijn fsb ipv 66 op 83 lopen (meer kan mijn mobo niet), dus 3.5x83=332MHz, maar ik wil ook eens de multiplier van 4 iets verder verhogen.

Wat ik dus eigenlijk wil weten: hoe unlock ik hem?
Solderen=geen probleem.

Btw: het is een 266MHz Klamath model.

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:41
Mag ik hier ook stoeren praat uiten? :)

Ik heb ooit lang geleden een keer een PII 266 (ook Klamath) op een FSB van 150 gehad, dus 2x150 = 300. Het vreemde was alleen dat hij er niet sneller op werd als je het vergeleek met bijvoorbeeld 75x4. Erger nog, hij werd volgens 3D Mark99 zelfs een stuk langzamer. Misschien heb ik de benchresultaten nog liggen. Even kijken.....

Ah, deze heb ik nog in mijn database gevonden:
Videokaart: TNT2U mem/core 220/180
Resolutie: 640x480x16z16
Detenator: 6.18

3dmark score bij 66x4: 2355
3dmark score bij 133x2: 2238

De CPU 3d Mark ging wel omhoog van 2618 naar 2689.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Budi, ligt dat er niet aan dat de frequentie van je AGP bus is verlaagd?

Verwijderd

Ik heb een vraagje.

Omdat de slot 1 procs nu echt aan het uitsterven zijn zit ik eraan te denken om nog een laatste upgrade aan mijn huidige systeempie toe te voegen, nl. een 750mhz@100 of 800mhz@100 (hoger kan niet, multiplier is max. 8 :( ) en dan proberen te oc'en richting de 1000mhz. :)

Alleen is mijn vraag of de snelheidswinst rendabel is (ik speel veel fps-games) of dat ik nu beter m'n geld in de zak kan houden en verder moet sparen voor een nieuw systeempie.

mijn 3DMark2001 scores zijn nu 2308 (det. 12.60)
(als iemand dezelfde mobo met een snellere proc heeft, aub score plaatsen ter vergelijking)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op dinsdag 09 oktober 2001 23:56 schreef weckowecky het volgende:
(hoger kan niet, multiplier is max. 8 :( )
boeit niet... multiplier is locked, een P3 1000 (dus geen P3 1000B) werkt dus prima....

Verwijderd

Topicstarter
MMM die nieuwe ding van powerleap is wel hard zodra die der is koop ik hem met een celly 2 tu -core :9~ jullie horen mijn nog ik ben hard opzoek naar dat ding. Als iemand de uitkomst data weet laat het ff weten.

wante mijn p2 300 is unlovked maar daar heb je niet zo veel aan
Jammer da alle p2 na 300 gelocked zijn :(

Verwijderd

Hopelijk gaan ze de celly-T's nog richting 2 of meer Ghz brengen, dan is mijn p3-1000 toch nog niet mijn laatste bx upgrade geweest... >:)

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:47
Die Tualatin lijkt me leuk voor op mijn P2B -tje. Maar die Celly's gaan die nog een beetje in een dual config werken met de PowerLeap?
Anders zou ik twee 'echte' PIII Tualatins aan moeten schaffen. Dan kan ik bijna beter een nieuwe Athlon machine kopen.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op woensdag 10 oktober 2001 10:17 schreef The Lord het volgende:
Die Tualatin lijkt me leuk voor op mijn P2B -tje. Maar die Celly's gaan die nog een beetje in een dual config werken met de PowerLeap?
Anders zou ik twee 'echte' PIII Tualatins aan moeten schaffen. Dan kan ik bijna beter een nieuwe Athlon machine kopen.
Nope, die celeron's gaan echt niet dual, kijk ook maar op de site van PowerLeap, daar staat het ook vermeld !

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:44

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op dinsdag 09 oktober 2001 22:58 schreef abbadon het volgende:
De 242 pinner doet het nog steeds prima hier op een BX@133 :) Als de aangekondigde 'voorlopige' nieuwe PowerLeap PL-ip3/T daadwerkelijk voor een leuk prijsje te krijgen is, zijn de betaalbare Celeron Tualatins ook te gebruiken op een Slot 1 bord. Nóg een langer leven voor SECC(2) en BX :7

[afbeelding]
Dat hoop ik zeker, BX@Tualatin gaan zeker ROELEN :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 11:59

Bene

list incomprehension

Wat is eigenlijk de meeste brute koeler (buiten H2O) die je op een slot 1 proc kwijt kan?

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 15:17
de alpha dacht ik
www.oc-shop.com
kan je wel een paar DIMM slotjes kosten
het is nogal een grote :)
o ja, nog iemand een idee waar
betaalbare doch goeie slot1 koelers
te koop zijn?, want die alpha is
mij wat aan de prijzige kant

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Verwijderd

Topicstarter
maak er zelf een man dat doe ik ook
paar deltas er bij whaaopaa klaar en koelen maar

maare wie weet wanner die tualatin uit komt celly dan he! in nl en kan je hem nu ook kopen dan in de vs???

• TheLemon

TheLemon

Kan iemand me dit al vertellen?
Solderen=geen probleem.

• Dr.Q
  • Laatst online: 18-07 16:21
Op woensdag 10 oktober 2001 11:09 schreef Bene het volgende:
Wat is eigenlijk de meeste brute koeler (buiten H2O) die je op een slot 1 proc kwijt kan?
Alpha P7125 of Globalwin VOS32, die rulen het hardst.

heb ze beiden hier, een alpha p7125 op een slot-a 800@1000 (thunderbird, 256kb cache) op 2.00 volt die niet warmer loopt dan 42 graden full-stress

en een Globalwin VOS32 op een classic 700@945. 2.05 volt die gewoonweg niet warmer loopt dan een graadje of 45.

VOS32 is echt HUMONGOUS! :)
Alpha is koper/aluminium combo maar wel lomp.

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Kijk ff op toms hardware daar kan heel wat vinden
hierro de site
http://www4.tomshardware.com

heeuuh harde feiten voor ons in toms hardware site. over de celly 2 TU-core

Most impressive were the benchmark results of the overclocked Celeron 1500, which beat the AMD Duron 1250 in all benchmarks. Only in interaction with the Intel 815 EPT chipset and at an FSB and memory speed of 125 MHz does the Celeron 1500 show off its true performance. With its factory-set 100 MHz memory speed, the Celeron 1200 runs with the handbrake on. :7

maare in de normale stand neemt de duron het over met zijn ondersteuning voor 3dnow/+
maar goed .. verder wel mijn nieuwe pro6er als ie er is in nl! >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik hou niet van topic omhoog schoppen maare ik heb slechtnieuws voor mij zelf en de andere.
DE powerleap converter komt niet naar nederland!! :( :(
MAAR je kan ze wel bestellen in amerika, ik zoek de prijs nog wel ff op hier en daar.(duur weet het maar je hebt wel een vette upgrade van 1.5 ghz op een 3jaar oude bx mobo >:) )
verder een list van de mobos die het geweld aan kunnen en andere niet.
DE Compatible:

Abit BF6
Abit BH6
Asus B3B-F
Asus P3133
Asus P2B-DS/P2B
BioStar M6TZF
Dell Dimension XPS-H
Dell Optiplex GX1 (with BIOS A07)
Intel SE440BX-2
Tyan S1854
Incompatible:

FIC KA11 (but OK w/Celeron-II 1.1 GHz)
Gigabyte GA-6BXC (BIOS hang-up)

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Godve&%&%$#,

Heb ik weer. De grootste miskoop die ik ooit gedaan heb is dat (peeeeep) moederbord van Gigabyte. Jawel die 6bxc. Ga dus ook maar niet die celly 800 proberen. :Ž(

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• snars
  • Niet online
Sjit...m'n Abit BX6 (de eerste zegmaar) heeft dus niet het eeuwige leven.

Misschien moeten we maar een keer een 'BX-boarden Opvangcentrum' oprichten, waar onze oude BX-jes in al hun hoogbejaarde pracht hun welverdiende ouwe dag kunnen slijten, vergezeld van hun trouwe metgezellen, de Pentium II's en (nog zoiets) de eerste PC100-dimms *ooit*, zonder gestressed te gaan onder extreme overclocks.....waar ze de hele dag rustig kunnen grazen tot ook hun condensators hun laatste spanning afgeven....*zucht*

Maar voorlopig moet mijn BX6 nog werken voor z'n geld, want ik zou het mezelf nooit vergeven als ik dat ding niet 1 keer de Gigahertz-grens laat passeren (en dat moet toch gaan lukken met een cel-2 900 :))

I reject your reality, and substitute my own.

• sjorsv
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb ook een chaintech 6btm met een asus convertor en een celeron 666. BX is echt goed. :)

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:52

frapex

got r00t

de i440BX chipset.. een oude chipset.. maar nog STEEDS een zeer goede chipset! hulde aan de BX chipsetmoederborden :D

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

Verwijderd

Op dinsdag 09 oktober 2001 23:13 schreef TheLemon het volgende:
Nee PDB, ik heb het zeker niet over de FSB. Ik zei de CPU freq wordt steevast 133, dus niet de multiplier.
Vertel me niet wat een fsb en een multiplier is!(heb mijn athlon 700 al een tijdje prima op 1045 draaien)
Ik hem nl. nu wel mijn fsb ipv 66 op 83 lopen (meer kan mijn mobo niet), dus 3.5x83=332MHz, maar ik wil ook eens de multiplier van 4 iets verder verhogen.

Solderen=geen probleem.

Sorry, only trying to help ;)

Maare, die multiplier is in de core gelockt, dus met solderen lukt het niet :(
En als je mobo niet verder gaat dan 83 MHz is de pin B21 truuk om standaard 100MHz fsb te lopen ook jammergenoeg geen optie.

uit een stukkie van Tomshardware. Dit is een redelijk uitgebreide guide voor oc'en van PII's
First of all please realize that since mid 1998 all Intel CPUs are multiplier locked to only the one multiplier they are supposed to run at. This means that a 300 MHz PII comes with a x4.5 multiplier, 66 MHz x 4.5 = 300 MHz. Overclocking this CPU means simply increasing the bus speed, or FSB clock.

Verwijderd

DE Compatible:
Abit BF6
Abit BH6
Asus B3B-F
Asus P3133
Asus P2B-DS/P2B
BioStar M6TZF
Dell Dimension XPS-H
Intel SE440BX-2
Tyan S1854
Incompatible:

Waarom andere niet, die zijn gewoon niet getest denk ik, als dat ding op die abit en asus bordjes werkt, durf ik te wedden dat het op mijn shuttle ook geen probleem is.. :o

• Copycat
  • Laatst online: 13-07 00:36

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op woensdag 10 oktober 2001 16:19 schreef Mr.Vanz het volgende:
Ik hou niet van topic omhoog schoppen maare ik heb slechtnieuws voor mij zelf en de andere.
DE powerleap converter komt niet naar nederland!! :( :(
MAAR je kan ze wel bestellen in amerika, ik zoek de prijs nog wel ff op hier en daar.(duur weet het maar je hebt wel een vette upgrade van 1.5 ghz op een 3jaar oude bx mobo >:) )
DE Compatible:

Abit BF6
Abit BH6
Asus B3B-F
Asus P3133
Asus P2B-DS/P2B
BioStar M6TZF
Dell Dimension XPS-H
Intel SE440BX-2
Tyan S1854
Incompatible:

Nou inkoopactie dan maar of zijn ze ook ergens in duitsland te krijgen ofzo.

Copycat wil ook wel 2 Celly-T's@1500 of hoger op z'n BE6-II en AX6BC :9~

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 21-08 15:17
Op woensdag 10 oktober 2001 12:22 schreef Mr.Vanz het volgende:
maak er zelf een man dat doe ik ook
paar deltas er bij whaaopaa klaar en koelen maar
ja, leuk idee hoor, weet je wat die krengen kosten?
bij OCshop vanaf 35 piek
dus twee delta fans is 70 piek!!, en dan moeten
de verzendkosten er nog bij op, en dan moet ik nog een
heatsink zien te fixen ook
niet dus, ik ga voor of een koeler van max 50 piek of anders
draai ik wel fijn 750 mhz want dat is snel zat voor mijn
geliefde spel unreal, en zelfs unreal2 loopt nog als een tiet, tenminste die geleakte demo

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 oktober 2001 22:20 schreef Copycat het volgende:

Nou inkoopactie dan maar of zijn ze ook ergens in duitsland te krijgen ofzo.
GOed plan ik kijk direct rond wie heeft nog meer interesse???

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op donderdag 11 oktober 2001 22:51 schreef Mr.Vanz het volgende:

[..]

Ik als ze dan wel op m'n mobo passen.
Maar ik kan geen specs van dat ding vinden

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
weet er iemand nog winkels voor een PIII 500, ik heb er ga een in een ga-6bxds stoppen, en nou heb ik er nog een nodig. De pricewatch heeft ze niet meer :(

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-08 23:43
Hoi!

Ik heb een FC-PGA Slot 1 convertor op mijn serverbordje zitten met LX chipset. Ik kan de FSB niet veranderen. FSB=66 Mhz.. Nou vroeg ik ij af, kan ik ook een nieuwe Celeron(mendocino) op mijn bord plakken? Past wel op de slot 1 convertor. MP is gewoon vast en de fsb is 66, dus dat zou moeten kunnen toch?

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Op vrijdag 12 oktober 2001 00:33 schreef AttiX.SkategoaT het volgende:
Ik heb een FC-PGA Slot 1 convertor op mijn serverbordje zitten met LX chipset. Ik kan de FSB niet veranderen. FSB=66 Mhz.. Nou vroeg ik ij af, kan ik ook een nieuwe Celeron(mendocino) op mijn bord plakken? Past wel op de slot 1 convertor. MP is gewoon vast en de fsb is 66, dus dat zou moeten kunnen toch?
Ehhhhh, "nieuwe Celeron (Mendocino)"? Da's volgens mij een Celeron 1. Als je die wilt gebruiken heb je sowieso een PPGA-converter converter nodig.
Wellicht kan op jouw bord een Celeron2 766 (Coppermine/FCPGA). Wat voor merk en type bord heb je? Kunnen we ff kijken wat de bios kan hebben...

• AttiX
  • Laatst online: 22-08 23:43
Uhm, mijn slotket kan wel nieuwere Celly's en P3's aan. FC-PGA en PPga dus. Uhm, ik heb een Intel 440EX chipset(das een omgebouwde LX, onboard video etc) Ik kan het voltage veranderen op mijn slotket dmv jumpers.

Link naar mijn mobootje:

http://support.intel.com/support/motherboards/desktop/mu440ex/

• Dre
  • Niet online

Dre

-

[ Voor 99% gewijzigd door Dre op 06-09-2013 18:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als het een lx chip set is ben je goed de lul want die deingen gaan niet harder dan +/- 80 fsb dus als je een p2 500 op zet met 100fsb loopt direct vast :(
nieuwe mobo is wel een optie. :)

//edit
Sory bx 6 niet goed gelezen ben net wakker gisteren uit geweest :)

//edit

Kijk gewoon rond in de A/V tweakers.net :?

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 08:42

Bluppy2

Hip!

tot hoever kan ik mijn P3 450 eigenlijk omhoog tillen? Hij staat nu stabiel op 503 mhz, maar volgens mij moet ik nog een heel eind omhoog kunnen.. Als het goed is krijg ik binnenkort een nieuwe thermische sensor en dan kan het echte werk beginnen >:) . Hij zit op een P2B rev. 1.12 geprikt. (Dus een oude BX'er)...

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

• smokalot
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Weet iemand of zo'n Tualitin op die convertor ook passief te koelen is? Zit nu naast m'n duron 800 met coolermaster erop, en ik wordt dus echt gek van dat @#$%#$%%#@ lawaai, terwijl ik m'n peeceetje ook 's nachts aan wil laten staan, lekker d/l >:)

wat voor koeler past er eigenlijk op zo'n convertor kaartje? kan ik de fan van diezelfde coolermaster eraf slopen en dan gebruiken? (wel met casefans natuurlijk)

It sounds like it could be either bad hardware or software

Verwijderd

tot hoever kan ik mijn P3 450 eigenlijk omhoog tillen? Hij staat nu stabiel op 503 mhz, maar volgens mij moet ik nog een heel eind omhoog kunnen.. Als het goed is krijg ik binnenkort een nieuwe thermische sensor en dan kan het echte werk beginnen . Hij zit op een P2B rev. 1.12 geprikt. (Dus een oude BX'er)...
Ik had vroeger ook een p3-450 op mijn bordje en die liep bij mij met std koeling maximaal 540Mhz, hierbij moet ik aantekenen dat ik een 100mhz dimm op mijn bord (zie sig.)had en dus misschien nog wel iets hoger had gekunt.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 13 oktober 2001 13:27 schreef joostb het volgende:
Weet iemand of zo'n Tualitin op die convertor ook passief te koelen is?
mhzzzz hij komt pas in november in ons land de pro dan die converter moet uit USA komen maar volgens mij kan die celly wel zonder koeling mits
1 niet overklokt
2 beter ff 100 mhz terrug zette met passieve koeling
3 niet veel belasten.
4 men moet niet zeuren gewoon koelen anders moet je maar WC nemen
(watercool systeem)
verder kijk ff de review van de tomshardware kijken (ook in deze topic) duron verslaat wel ff de tu-core dus neem gewoon die duron man.... (jezus graaf een gat voor mij zelf :r ) |:(

Verwijderd

Topicstarter
JAJAJAJ
He hij is er de CELLY TU-core 1.2 ghz
ik bestel hem direct gegeghe. >:) >:) >:)
oaaoaooo wat ben ik blij.

• D2DM
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:54
euh.. zeg dan ff waar :)

Is zo te zien een waardig opvolger van de originele koning..
Slot1 C300a @ 450 :)
en z'n bruidje.. BH6 8-)

bdw. het zou wel mooi zjn als er naast powerleap meer producenten deze convertors maken..
Zoals Asus
Weet iemand plannen in die richting?

R7 5700x, B350 Prime Plus, 32GB ddr4 op 3333Mt/s, 960Pro, Ultrastar He10, rx6700xt, uwqhd.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas niet :(
De geruchten zijn dat alleen die powerlapje de enige is.
daar baal ik wel van. Moet nou dat ding uit USA laten komen beetje erg duur >:)
maar goed ff wachten tot november want de 1.3 1.5 ghz staan ook voor de deur zeggen ze en dat brengt de prijs van de 1.2 allen naar beneden. :)
(1.2 loopt wel ff op 1.6 ghz met normale koeler. >:) )

Verwijderd

[..]

Ik iig wel... :)

Verwijderd

HEEEEELP
Mijn systeem is het volgende:

ASUS P3B-F (bios 1006, revisienr 1004)
ASUS slotket S-370-D (performance model)
Intel Celly 800 (momenteel draait ie op 466@583)
256 MB PC133
SB Live 1024
Ethernet kaart
Twister modem 56K
WD HD 15,3 GB
Diamond Viper 770 Ultra
Pioneer 16* DVD
Sony 8*4*32 140-E RW
A-open 52* CD-Rom

Mijn probleem is: Ik krijg de comp met de Celly 800 niet opgestart, ook niet wanneer ik de jumpers verander. Hij wil gewoon niet booten ($#@@#$)

Dit zijn mijn jumper-instellingen:

1+2 aan (voor multiplier 8)
10 aan (voor 100 MHZ CPU)
rest van de jumpers uit

Jumperfree modus heb ik aan en uit gehad

Op de slotket heb ik het voltage CPU-defined staan.

Wie o wie weet waarom de comp niet wil booten?!!! :(

Verwijderd

en ikke! :D

Verwijderd

Vraagje: Heeft iemand met een BX6rev2 (das een echte slot1 :) ) zijn northbridge gekoeld? Ik zit hierover te denken maar die PIII zit erg ruim in zijn slot...

• EXX
  • Laatst online: 22-08 21:53

EXX

EXtended eXchange

Op maandag 15 oktober 2001 13:21 schreef MaxNatic het volgende:
HEEEEELP
Mijn systeem is het volgende:

ASUS P3B-F (bios 1006, revisienr 1004)
ASUS slotket S-370-D (performance model)
Intel Celly 800 (momenteel draait ie op 466@583)
256 MB PC133
SB Live 1024
Ethernet kaart
Twister modem 56K
WD HD 15,3 GB
Diamond Viper 770 Ultra
Pioneer 16* DVD
Sony 8*4*32 140-E RW
A-open 52* CD-Rom

Mijn probleem is: Ik krijg de comp met de Celly 800 niet opgestart, ook niet wanneer ik de jumpers verander. Hij wil gewoon niet booten ($#@@#$)

Dit zijn mijn jumper-instellingen:

1+2 aan (voor multiplier 8)
10 aan (voor 100 MHZ CPU)
rest van de jumpers uit

Jumperfree modus heb ik aan en uit gehad

Op de slotket heb ik het voltage CPU-defined staan.

Wie o wie weet waarom de comp niet wil booten?!!! :(
Doettie helemaal nix :?
CPU voltage op de slotkey eens op 1.8V zetten misschien?

edit:

Moet beter lezen, je hebt een P3B-F en ik ging uit van een P2B-F |:(

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Zie sig. Ik heb een mooie Slot1 Pentium II @466MHz 133MHz bus. Donderdag heb ik er een Intel Pentium III 850MHz slot1 in lopen, boxed. En die gaat op @1100MHz?

Verwijderd

Dat hoopte ik inderdaad ook :) Maar ik kom niet echt verder dan 112 MHz FSB alles hoger POST wel maar loopt in windows vast... 't is een cB0 steppng misschien dat dat het probleem is.?

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 15:29

bloasfist

Slot-A Crew

Ah, slot 1 ook een eigen topic?
Amateurs! >:)

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 15:26 schreef willblack het volgende:
Dat hoopte ik inderdaad ook :) Maar ik kom niet echt verder dan 112 MHz FSB alles hoger POST wel maar loopt in windows vast... 't is een cB0 steppng misschien dat dat het probleem is.?
Voltage tweak? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 oktober 2001 15:28 schreef bloasfist het volgende:
Ah, slot 1 ook een eigen topic?
Amateurs! >:)
so :?

je begint toch ergens?

Maar goed :o

Verwijderd

Voltage tweak? ;)
Tsja ik heb er even 1.95 Volt tegenaan gegooid maar dat durfde ik toch maar niet met de standaard koeler ;) Overigens liep ie wel stabiel toen :P met een slordige 42 graden, stressed (als SETI@HOME op de achtergrond stressed genoemd mag worden)

• Linchpin
  • Nu online
Ik ben in het bezit van een celeron 300a met een Abit BH6 mobo. Ik krijg de processor echter maar niet op 450 lopen, maximum is 374 (fsb op 83 MHz) :( , terwijl iedereen dat zo ongeveer wel voor elkaar krijgt. :( :(
Als koeler zit er een coolermaster (ik gok standaard) fan op, verder heb ik een atx-kast met voorin een 80 mm intake-fan en de fan van de voeding is de outtake.
Ik heb verschillende instellingen in het bios al geprobeerd, voltage tot 2,3V maar nog steeds crasht win2k bij het opstarten.
Iemand nog ideeen of tips?

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 16:44 schreef Linchpin het volgende:
Ik ben in het bezit van een celeron 300a met een Abit BH6 mobo. Ik krijg de processor echter maar niet op 450 lopen, maximum is 374 (fsb op 83 MHz) :( , terwijl iedereen dat zo ongeveer wel voor elkaar krijgt. :( :(
Als koeler zit er een coolermaster (ik gok standaard) fan op, verder heb ik een atx-kast met voorin een 80 mm intake-fan en de fan van de voeding is de outtake.
Ik heb verschillende instellingen in het bios al geprobeerd, voltage tot 2,3V maar nog steeds crasht win2k bij het opstarten.
Iemand nog ideeen of tips?
Mieschien heb jij net de verkeerde versie waar het niet mee kan.

Verwijderd

Topicstarter
Zou eens best kunnen, als dat zo is dan is dat behoorlijk :r
Dan maar nieuwe mobo met pro nemen he! :)
als je het geld voor hebt.

Trouwens ik heb nu dus gehoord dat powerlap niet de enige wordt met slot 1 naat TU_core converters en dat anus... pardon asus en abit ook van de partij zijn, maar pas in november :( :(
Ik koop hem ( tu core met powerlappie) wel binnenkort en ik maak direct pix van die shit en van me (binnen kort) gemodde case en hardware *D

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op maandag 15 oktober 2001 20:27 schreef Mr.Vanz het volgende:
Trouwens ik heb nu dus gehoord dat powerlap niet de enige wordt met slot 1 naat TU_core converters en dat anus... pardon asus en abit ook van de partij zijn, maar pas in november :( :(
Als die dan maar wel standaard naar Nederland komen :9~

• Linchpin
  • Nu online
^^^

Verwijderd

Leuk natuurlijk dat er een converter voor komt maar kan een 440BX chipset wel overweg met een Tualatin core??
Ergens op de intel of tweakers site hadden ze het over de i815EP chipset die Tualatin ondersteunde...maar een BX?

Verwijderd

[..]

:9~ Ja als mijn mobo het ondersteunt! Ben ik binnen! B-) Hoeveel gaat het kosten in totaal incl verzendkosten etc!

Verwijderd

ikke net me slot1 mobo nieuw leven in geblazen met een Celly766@ 912MHz (hoger wil nog niet lukken)
Tuatlin zou leuk zijn, maar fsb wil bij mijn mobo niet boven de 103 draaien, dus vond de hoogste celly op een 66MHz fsb wel leuk en goedkoop om te proberen. >1000MHz is wel lachu op een mobo van 25 gulden van een rommelmarkt :7

Toch zijn het goede apparaatjes, zelfs de mobo's met via chipsets *D

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

* freddifish heeft zowel een slot 1 (PII266 op een LX) als een slot A (Atlon500) aka no upgrade :'(

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-07 21:46

Confusion

Fallen from grace

Iemand een goedkope P3-600 voor me? Mijn ASUS P2B slikt niet meer dan dat (te vroege revisie voor meer, bah) en die P2-300 is nu toch echt te traag :/

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• DaManiac
  • Laatst online: 22-08 21:02
Op dinsdag 09 oktober 2001 23:13 schreef TheLemon het volgende:
...dus 3.5x83=332MHz...
ow ja??? :)

• DaManiac
  • Laatst online: 22-08 21:02
Op donderdag 25 oktober 2001 22:35 schreef Fused het volgende:
Iemand een goedkope P3-600 voor me? Mijn ASUS P2B slikt niet meer dan dat (te vroege revisie voor meer, bah) en die P2-300 is nu toch echt te traag :/
tuurlijk niet! Kijk naar mijn sig. Als jij een eerdere revisie hebt dan mij klopt er iets niet :)!

Maar die kan alles aan hoor, het loopt alleen op een beetje hoger voltage (min 1,8V) maar alles draait lekker op 38graden stressed! (golden orb)
Alle 100 mhz procs draaien erop met een convertor met voltage jumpers.

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

DaManiac schreef:
tuurlijk niet! Kijk naar mijn sig. Als jij een eerdere revisie hebt dan mij klopt er iets niet :)!
Ik heb ook de 1.02. Volgens Asus ondersteunt die niets boven de 600 mhz, maar dat klopt dus niet...
Alle 100 mhz procs draaien erop met een convertor met voltage jumpers.
Je hebt een celeron 566 op 8.5x100 draaien op een moederbord dat officieel geen 133mhz FSB ondersteunt... hmmm... :)
Goed, maar dat betekent dat ik een PIII 800 (8x100) erop kan pluggen dus, in jouw ervaring (of een goedkope celeron :P
[edit Alleen wat bedoel je met die convertor met voltage jumpers?]

• TheLemon

TheLemon

Sorry DaManiac, ik zit ook aan me biertje. :z Bedoel 4*83.

• AlPha.BeYoNdeR
  • Laatst online: 04-05 16:07
Is het trouwens mogelijk om een PIII 1000E op een BX moederbord te plaatsen? :)

Zoja, dan koop ik er een en laat ik hem op 1,0 @ 1,33 GHz draaien :9

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Op vrijdag 26 oktober 2001 00:38 schreef AlPha.BeYoNdeR het volgende:
Is het trouwens mogelijk om een PIII 1000E op een BX moederbord te plaatsen? :)

Zoja, dan koop ik er een en laat ik hem op 1,0 @ 1,33 GHz draaien :9
Get the Max from your BX :P

Als het lukt, zou je dat dan even willen melden? >:)

Verwijderd

Topicstarter
JAJA
ik ebn weer terug van vakantie :)
mmmhzz lekker bruin gewoden... not :r
maar goe

trouwens over die 1ghz op bx wil wel al genoeg topic overgeweest dus ff de search gebruiken

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Heb ff een vraagje.. Ik heb een IBM pc met een p3 Katmai 500MHz slot 1. Kan ik er nu een converter opzetten voor een celeron tualatin (FCPGA2)? En ik wil m'n bios liever niet flashen... Gaat dit lukken?

• kutkip
Het is idd een oud topic maar dat is toch geen probleem :?

Verwijderd

Nee wrs niet... Tualatin gebruikt een ander busprotocol, en da's zeer waarschijnlijk niet compatible met wat je P3 nu gebruikt. Er schijnt wel een slot-1/Tualatin converter te bestaan van Powerleap... misschien is da een optie? >:)

Verwijderd

Topicstarter
NOu ik denk niet dat dat gaat lukken powerleap converters kan je wel krijgen maar zijn rete duur kan je beter ff door sparen en dan mobo en tu core nemen~! doe ik namelijk ook
:)

• kutkip
Op vrijdag 21 december 2001 10:59 schreef willblack het volgende:
Nee wrs niet... Tualatin gebruikt een ander busprotocol, en da's zeer waarschijnlijk niet compatible met wat je P3 nu gebruikt. Er schijnt wel een slot-1/Tualatin converter te bestaan van Powerleap... misschien is da een optie? >:)
dat bedoelde ik dus ook.

• kutkip
Op vrijdag 21 december 2001 11:59 schreef Mr.Vanz het volgende:
NOu ik denk niet dat dat gaat lukken powerleap converters kan je wel krijgen maar zijn rete duur kan je beter ff door sparen en dan mobo en tu core nemen~! doe ik namelijk ook
:)
Hoe duur zijn die dingen dan. Ik wil er best fl 100,- voor neerleggen. Maar moet ik me bios dan niet flashen ?
Pagina: 1