What the heart requires may never be understood by the mind!
gewoon verder gamen op je pc, kan de console niet aan tippen
Ik hoop dat het allemaal een beetje meevalt.
Oja, en ik zou niet weten wat ik nou nog voor mijn pc zou moeten kopen. Ik ben uiterst tevreden met mijn pc
"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel
Verwijderd
Asus K7V AMD Athlon K7 Via Chipset ATX
AMD K7 Athlon 750mhz Slot-A
Dimm 256mb PC-133, 168p, 133mhz, 3.3v,unbuffered
30.7gb Maxtor Diamondmax 40 Ultra-66
Asus V6600 GeForce 256 Deluxe 32mb AGP
Pioneer DVD 16x 40x IDE
Plextor 8x 4x 32x IDE Rewriter
Soundblaster Live! Player 1024
ja die ga ik dus kopen
Polygonen, video bandwith (embedded ram)zijn zaken waarin de Ps2 veel beter scoort dan de huidige verkrijgbare PC onderdelen.
Vraag me niet om cijfer maar ik heb eens een aantal vergelijken gezien waarin de Ps2 beter was.
Echter niet minder belangerijk is het feit of softewarehuizen alles van de PS2 weten te benutten.
Een nadeel is het feit dat dat ding statisch is, dus niet up te graden.
Met het tempo waarin videokaarten evolueren is het slechts een kwestie van (korte?) tijd, waarin de PC weer de voorhand zal nemen.(NV20 embedded ram?)
Niet op voorraad.
Wat ik niet verwachtte was dat er zoveel probs mee waren, maar goed het is toch ong. opgelost
En de Graphics zijn ong. hetzelfde als Dreamcast, maar die kunnen nog altijd beter worden.
Overigesn 1200 is zo duur nog niet, want je kan er DVD op kijken, maar heeft ie ook wel zoveel instellingen als een stand a lone DVD, dat is de vraag?
Verder, ik dacht ook dat er een HD wordt bij geleverd, dus die 1200 is niet zo gek nog niet
Maar ik heb liever de principe van Nintendo Dolhpin willen zien
Standaart kost ie rond de 400 - 600 piek en extra dingen zoals dvd of HD later erbij kopen
Dat maakt het eindebedrag duurder, maar ja
heb ik niet meer :P
En Hamlet....dat riekt wel erg naar een PC (en iedere console freak zeikt pc's af om die redenen!).
Ik zei dat niet als het goed isPSX2 superieur aan alles wat er nu te koop is?
Nou die graphics van Psx2 zijn zwaar ok hoor, maar vergeleken met Dreamcast ziet het er gewoon hetzelfde uit, terwijl DC al minimaal 1 jaar ouder is dan Psx2.Waarom spreken veel bladen/sites dan over tegenvallende games enzo?
Natuurlijk stijgt op een gegeven moment de PC, maar dat gaat je ook heeeelveel geld kosten! maar bij een console hoef je niks te upgraden.
hehe.. too bad
ik ben zowel een Console als een Pc Freak
Het is btw wel een goeie reden
Als ik zin in heb een snelle game, dan pak ik altijd de console, geen gezeik, gaat lekker snel
Console is ook meer van arcade achtig dingen
en PC meer voor de die hard freaks
Tsja, tis met een console 2 dingen voor mij:
-Of je hebt een klein budget, dan haal je zo'n ding, gamen voor een 4-5 deel van wat een pc kost, minder mogelijk heden neem je op de koop toe.
-Of je houdt niet wat moelijkere bediening, en koopt een PSX om dat het starten en lopen is.
Zeg ook niet dat de graphics ruk zijn, draait al een maand of 2 een PSX2 in een zaak bij ons in de stad, maar dat dat nou de super console moet wezen, hij valt gewoon tegen, mijn videokaart perst (als tie het doet) er beter beeld uit.
Ik ga alleen een PSX2 halen als de DVD mogelijkheden goed zijn, dan wil ik voor iets meer wel een machine waarvoor je ook in de videotheek nog is wat kan huren erbij hebben (om mijn SNES tijden weer te laten herleven
Verwijderd
Dat ze nu nog geen perfecte games maken en de hardware niet optimaal benutten is geen probleem. De ontwikkelaars leren bij ieder spel iets nieuws en ze zullen alleen maar beter worden. Als je kijkt naar de graphics van de PSX toen hij pas uitkwam en naar de graphics van nu. En dat zonder enige hardware verschillen.
And yes, ik ga zeker weten een PS2 kopen
En dat ze nu de hardware nog niet optimaal benutten enzo? Dat doen ze over 5 jaar wel (zie PSX 1) maar dan lopen ze weer vet achter.
hmmm... ik heb een Pc - psx - N64 -snes - gameboyTsja, tis met een console 2 dingen voor mij:
-Of je hebt een klein budget, dan haal je zo'n ding, gamen voor een 4-5 deel van wat een pc kost, minder mogelijk heden neem je op de koop toe.
-Of je houdt niet wat moelijkere bediening, en koopt een PSX om dat het starten en lopen is.
Zit nu ff te twijfelen of ik de DC zal nemen, omdat de support in BeNeLux slecht is
Precies, de Psx2 valt tegen
Maar ik ga 'm ook nemen
En ik wacht met smart op de Nintendo Dolhpin
Niet op voorraad.
En op papier zien die consoles er erg leuk uit, alleen duurt te lang voor ze het eruit halen.
Ach ja het geldt toch ook voor videokaarten
Al die features, maar wordt bij lange na nie ondersteund of het zit niet in de DirectX ingebouwd
Graphics is voor mij belangrijk
Maar ik kan ermee leven
Of zie ik de zaak nu verkeerd
Doe ik vaak, maar helaas bij mij duurt nu het formatteren maar een kleine 20 minuten
Maar ja, voor tussen door is een console niet te versmaden (blaas nog heel af en toe het stof van mijn SNES om good old mario te spelen).
Fps en Rts en welke spellen sucken op consoles?
Precies......
Verwijderd
Toch ga ik denk ik wel een ps2 kopen (maar niet voor 1200 ballen, de eerste tijd zijn er toch weinig goede spellen)
Dat is een gemis, maar in Engeland bijv. hebben ze wel online mogelijkheden
(jaloezie)
mm.. je zegt nu iets fout!
Je koopt toch niet een console voor FPS!
Ik koop het voor game plezier!
iets wat ik ook bij Pc hebt
Precieshet Online spelen van spellen is zeer cool natuurlijk, maar welke spellen speel je vaak online?
Fps en Rts en welke spellen sucken op consoles?
Precies......
Verwijderd
anders ....... uh ...bedenk maar wat
Dreamcast heeft btw.. ook dat he
Zie het al voor me, Drome 10: The Console LAN
Allemaal gasten met een plat bakje en een TV....wow
TV + netwerkkaarten krijg je bij zo'n LAN
Het enige wat je hoeft te doen is je eigen X-boxje mee nemen
Lijkt mij toch wel kewl
Want een Lan is altijd zoooo'n zware werk
Verwijderd
Asus V6600 GeForce 256 Deluxe 32mb AGP
---------------
HALLO ?!?!?! Liever PS2 dan een vieze GeForce SDR...
als je zonodig wilt pronken zet er dan dit op
ASUS V7700 GeForce II 64MB AGP
Of neem at least een Asus V6800 dan kun je ook nog redelijk in 1600x1200 spelen..
Verwijderd
Iedereen heeft zo zijn eigen opvattingen!Dat is toch het mooie aan een LAN, al dat spul mee slepen...je hebt er toch niks aan dat je al je spul in een rugzak kan stoppen, TV onder de arm en klaar? Leuk FTP en ook met zo'n ding
ik vind ehct niet leuk om tig kilo's aan hardwares te sjouwen
Lan is toch voor fun en nie voor vieze dingen
En toch zit ik nog redelijk vaak achter mijn psx van tig jaar oud. De gameindustrie onwikkelt hun games naar aanleiding van de snelheid van de pc. Nieuwe videokaart -> mooier spel. Super processor -> meer frames/s. Met een pc van 3 jaar geleden kan je nu nauwelijks meer spelen.
Bij consoles zie je de ontwikkeling van de games heel duidelijk, terwijl het allemaal op hetzelfde apparaat draait. De games worden gewoon steeds beter. Tony Hawk speelt bijv zo ontzettend lekker en ziet er goed.
Plus dat je natuurlijk games hebt op de psx die je niet op de pc hebt: Puzzlefighter, Parappa en Guitarfreaks zijn games die je nooit op een pc zal vinden. En die games spell ik langer dan de meeste pcgames (muv UT
maw Ik koop een ps2 en geniet van allebei
"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel
Tsja, en dat de oude games niet meer draaien...daarvoor staat de P166 er nog
Kan nog steedds
Het enige nadeel is dat je nu niet meer kan patsen
Harstikke handig toch
Mm..maybe is dat wel de next-generation PC
Ik ben er niet tegen hoor
Je kan met dezelfde hardware voor een paar jaar meegaan voor een lagere prijs (tenminste dat hoop ik)
Lekker licht
Wat is daar mis mee?
Standaard geleverd bij het huis dat je koopt eventueel met je koelkast en magnetron erop aan gesloten...
PC en consoles vergelijken???
Kan niet, de pc is in eerste instantie niet eens voor spellen bedoelt (hmmm wat zeg ik nu weer) ooit geprobeerd een tekstverwerker op een playstation te gebruiken, kzie het al voor me ala arcade hiscore manier met je dualshock lettertje voor lettertje ingeven...
PS ik ga trouwens voor de X-Box, playstation 2 krijgt het moeilijk, denk ik.
The genepool could use a little chlorine...
Ik snap het echt niet!
Nintendo is toch nog steeds het toppunt (net als Dreamcast)
Hun games zijn altijd top producten, Nintendo maakt echt de meest verslavende game aller tijden (of is dat juist negatief?
Ik heb ook hele hoge verwachtingen van de Nintendo Dolphin, maar niet dat ik de PSX 2 nie ga kopen, doe ik ook
Ik zit nu te twijfelen of ik de Dreamcast zou kopen, want Soul Caliber is toch wel een game om te kwijlen + Street Fighter Alpha
Maar okee Nintendo 64 is ook erg leuk (ZELDA!!!!!!!!!!!!!!!)
Maar ik geef nou eenmaal de voorkeur aan CD (intro's enzow)
Dreamcast ken ik niet en aangezien er nog veel aankomt...
The genepool could use a little chlorine...
volgens mij snap jij het dus nog niet helemaal. Bij de pc worden games alleen beter omdat de pc sneller wordt (wat dus onwijs veel geld kost). Bij de psx (en andere consoles) worden games steeds beter zonder dat de hardware wordt veranderd. Dat vind ik nou knap. Kijk zelf naar het verschil met de eerste generatie games en wat ze nu hebben. Das toch veel mooier!! en op dezelfde hardware.
Als je ziet wat ze nu hebben op de psx2, kan je je voorstellen hoe dat er uit gaat zien over een jaar of twee? (zonder extra geld uit te geven (uitgezonder randapparatuur))
Mijn BGG profiel
Mmm.. ik heb liever dat er om de paar jaar iets gebeurt.
Met dat gespaarde geld kan ik mooi legaal games kopen
(Lees: ik koop namelijk nooit illegaal)
Kijk een PSX is echt de beste prijs/kwaliteit machine, kan niks tegen aan, veel spellen, ook veel goeie, redelijke graphics ook nog, en dat voor de prijs van 128MB geheugen, maar die gameplay krijg ik ook op de PC ( kan je praten wat je wil, maar de PC heeft ook games met ijzersterke GP ), alleen krijg als toetje nog super graphics, wat mij dus dat geld waard is, maar ja, niet iedereen denkt er dus zo over.
Als je toch bereid bent wat extra geld uit te geven voor een betere computer..
En weet je wel hoe soepel dat gaat man!?
200 FPS?
hehe.. ik wet het niet, op dit moment rulez de graphics van Dreamcast boven die van de PC's.
Natuurlijk ken ik Q3!
maar vergeleken met Dreamcast wint Dreamcast het nog steeds
Echt waar!
Soul Caliber vs Q3, dan wint Soul het echt!
Btw zullen wij maar ophouden, dit is toch een onzinnige discussie
Het lijkt wel of ik nu voor de console ben, maar dat ben ik niet, maar ook nie voor PC
Ik heb ze allebei en ben harstikke tevreden
Maar idd, kappen maar, ieder apparaat zo zijn eigen aanhangers, we willen toch niet toegeven
Verwijderd
Ik vind zowel Console als PC kewl, beide heeft zijn voor en nadelen
Vergeet niet de prijs
Dreamcast kost evenveel als een Geforce kaart
Shittt,, ik hou mijn bek +
Valt toch wel mee hoor, dit is wel incl. DVD + Harddisk
Extra:
Nintendo Dolhpin streeft naar de US 199,-, das ong. 400 piek
Nog een maand langer kweilen.