Toon posts:

Wat is een goede coax TV cabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn PC op zolder staan en hier een sony Tv aangekoppeld (voor DVD films en voor DV video montage).
Maar als ik gewoon tv wil kijken dan heb ik vaak een ruis door het beeld.
De tv zit als vierde toestel in een serie toestellen.
Ik wil nu een nieuwe kabel vanaf beneden naar zolder trekken voor alleen deze tv, en hoop zo een beter beeld te krijgen.
Nu heb ik over zogenaamde digitale kabels gehoord met van die schroefhulsen?
Mijn vraag is zijn deze goed, en wat is volgens jullie een goede oplossing.

Verwijderd

ik heb hier gwoon beste kwaliteit van me electronica boer tusse mijn (gevoellige) tvkaart, enne natuurlijk metalen stekkers !!

Verwijderd

Heb je een goede versterker er tussen staan ??? Misschien een optie

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 oktober 2001 20:14 schreef Brainpiggy het volgende:
ik heb hier gwoon beste kwaliteit van me electronica boer tusse mijn (gevoellige) tvkaart, enne natuurlijk metalen stekkers !!
Metalen stekkers zijn dat die losse moertjes waar mee je de coax op een verdeeldoos schroeft?

Verwijderd

Op dinsdag 09 oktober 2001 20:22 schreef melanieromy het volgende:

[..]

Metalen stekkers zijn dat die losse moertjes waar mee je de coax op een verdeeldoos schroeft?
dan bedoel ik zulke: Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/287/G1/287458G1.JPG

Verwijderd

Coax 12 is een erg leuk type kabel, wel wat duurder dan de standaard witte huis tuin en keuken shit.

Metalen stekkertjes mischien F-connectoren????

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:14

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Het belangrijkste is dat je dubbel afgeschermde kabel gebruikt.
Koop deze kabel liever niet bij de Gamma, maar bij een electronica boer, deze heeft meestal wel goede kabel. Een goede vuist regel is dat dikke coax (75 Ohm) beter is dan dunne van 75 Ohm.
De metalen schroefbussen die jij bedoeld zijn waarschijnlijk F-connectoren. Deze hebben inderdaad een beter afscherming en verbinding dan de standaard coax aansluitingen.
Als je thuis al je connectoren binnen de kabel boom vervangt voor f-connectoren, en de kabel voor goede dubbel afgeschermde moet de ruis wel minder worden. Zo niet dan zit je vast aan een versterker.
1 tip, ga naar een officiële Hirschmann dealer, deze hebben namelijk altijd de beste kabel in huis (anders mogen ze niet officieel hirschmann verkopen).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

hirschmann is zeer zeker goed spul

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:35
Op woensdag 10 oktober 2001 17:47 schreef eerdebeer het volgende:
hirschmann is zeer zeker goed spul
en duur zeker

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 08:45
Hirschmann uiteraard.

In Dordrecht is het te koop voor 2 piek per meter, dus echt duur is het eigenlijk niet.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor al jullie reacties, ik ga hier mee aan de gang.
Pagina: 1