duotonen verschil in photoshop en indesign?

Pagina: 1
Acties:

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
ik heb het volgende:

een duotoon in photohop die ik een masker geef voor tranparantie en opsla als eps (duotoon kleur is een pantone waarde bijv 279)

die importeer ik in mn opmaak in indesign, in de opmaak zit een verloopraster in exact dezelfde pantoonkleur

nu is mijn probleem dat op het beeld, de kleuren van de bijde steunkleuren *verschillen*, op het beeld en op een full colour afdruk!? waar kan dit aan liggen??

ps. als ik een zwart/witte kleurgescheiden afdruk maak van die pantoon kleur, komen ze er allebeide op.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 19:55
Oplossing: Vanuit Photoshop sla je het bestand op als TIFF. In Indesign importeren Klaar is Kees

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• M4RTiN
kewl

maar kan ik dan nog wel duotonen opslaan en transparantie maskers?

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Heb je wel een postscript printer? Anders pakt ie bij het EPS vaak de lores voorvertoning. Nu is een duotoon ook niet bedoeld voor full color, mocht je het als fullcolor willen uitdraaien, zet um dan ook om naar full color.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

probleem ken ik jah, in *.eps kan dat transparantie niet opgeslagen worden. Je kunt hem dan duz wel als tiff (of png, etc) opslaan. Hierbij verlies je dan wel de transparantie.

Of ikke begrijp de vraag verkeerd, maar daar is dan altijd Lithograaf Ozboz nog ;)

• M4RTiN
ik heb wel een postscript printer jah

en transparantie is ook geen probleem

maar op het beeld verschillen de 2 kleuren al dus

• Willem
Op woensdag 10 oktober 2001 10:41 schreef M4RTiN het volgende:
ik heb wel een postscript printer jah

en transparantie is ook geen probleem

maar op het beeld verschillen de 2 kleuren al dus
Misschien andere intepretatie van kleuren in de verschillende programma's.. alhoewel dat uiteraard niet zou moeten.

Vaag verhaal.

Verwijderd

Ehh.. het is wel zo dat Photoshop de kleuren anders laat zien dan andere computers omdat PS een eigen colour management sys ingebouwd heb wat uit te schakelen valt in de voorkeuren ofzo.. (staat als je hem voor t eerst opstart dat ie n nieuw kleurprofiel gaat maken om zo de kleuren zo waar mogelijk te laten zien)

opslaan vanuit photoshop met een kleuren profiel erbij (bijv eps) kan verkleuring tegengaan als het goed is...

toch?? :?

• M4RTiN
dit krijg ik in indesign...

Afbeeldingslocatie: http://m4rtin.dnsalias.net/pic/zooi/gvdommepantone.jpg

• Baf
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 22:22

Baf

slopen. alles kapot maken.

Op woensdag 10 oktober 2001 11:40 schreef denki_akira het volgende:
Ehh.. het is wel zo dat Photoshop de kleuren anders laat zien dan andere computers omdat PS een eigen colour management sys ingebouwd heb wat uit te schakelen valt in de voorkeuren ofzo..
Jawel, is wel zo, maar hij hep het ook op een full colour afdruk. Raar hoor.

• Willem
Op woensdag 10 oktober 2001 17:22 schreef M4RTiN het volgende:
dit krijg ik in indesign...
Is dit trouwens restaurant DELPHI in Schiedam aan de Schiedamsedijk / Koemarkt ?

• M4RTiN
weet ik niet ik heb het uitgedraaid en laten drukken voor een drukkerij in vlissingen

DPS/dax ofzo? :?
Pagina: 1