• Norjee
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
donkere foto met kapje erop
Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/dowadidi/got/g-2.jpg

Die groene zie je niet op licht foto's, die ander kan ik op elke foto terugvinden...

Bijv hier (gecropped):
Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/dowadidi/got/g-1.jpg

Camera is een olympus C2100, leuk speeltje, maar ik stoor me hier wel aan :(

Verwijderd

nee, zou er zeker mee terug gaan...

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-03 23:07
Ja en Nee...

Ik denk dat elke digicam ze heeft maar in mindere mate, ik heb er totaal 3, 2 zie je alleen bij sluitertijden van 2sec of hoger de andere rond de 1sec, deze is er ook later bijgekomen :(

Als je nagaat dat er 3,3miljoen pixels in zo'n ccd zitten er en een paar niet of niet goed werken...

Als je hem wegbrengt maskeren ze de pixel door gewoon de info van zijn buurpixel te pakken zelf doet hij dan niks meer, bij de duurdere cams kan je dit zelf doen.

• Norjee
  • Niet online
Ik heb deze net een dag...

Mn vorige heb ik weer opgestuurd omdat ik niet zo blij was met die pixeltjes erin.....

Maar deze is veel erger, als de achtergrond niet helemaal wit is zie je het.... snik....

Die vorige alleen bij foto's in de schemering...

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:32

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ik zou hem gewoon terugbrengen, stuk is stuk. Welk merk is het, dan weten medetweakers wat ze niet moeten kopen.

Maarreh, zeker teruggaan.

I have usernames older than you.

• Norjee
  • Niet online
Hij gaat ook terug...

cam is olympus c2100(wat ik al eerder zei..) iedereen die hem heeft schijnt er best happy mee te wezen trouwens :)

Maar haal het nooit in je kop hem in duitsland te kopen (technik direkt), op deze manier wordt je er niet happy van...

Heb hem eind augustus gekocht, en ben dr nu nog niet tevreden mee......

Verwijderd

Op dinsdag 09 oktober 2001 21:51 schreef Norjee het volgende:
Hij gaat ook terug...

cam is olympus c2100(wat ik al eerder zei..) iedereen die hem heeft schijnt er best happy mee te wezen trouwens :)

Maar haal het nooit in je kop hem in duitsland te kopen (technik direkt), op deze manier wordt je er niet happy van...

Heb hem eind augustus gekocht, en ben dr nu nog niet tevreden mee......
Ik had het ook met mijn Olympus C-2100, kreeg gelukkig zo een nieuwe mee. Bij sluitertijden langer dan 1/15 sec zag je die pixel verschijnen.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:04

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Dit is wel normaal.

ik heb het ook met mijn olympus c3000 bij sluitertijden van 1 sec of meer.

1 pixel is normaal, meer niet.

Als je de camera koelt dan krijg je minder snel last van ruis en hot pixels.

Verwijderd

ja, laten we met een bevroren camera gaan fotograferen ;)

• RealBase
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-01 20:22

RealBase

Just laughin'

overklokken :P ?

Life is like a BOX of Chocolates, You'll never know what the HELL you're gonna get......

• llevering
  • Laatst online: 14-03 07:32
In de Canon S20 van m'n moeder zitten er ook 2. Maar die zie je alleen bij lange sluitertijd ingesteld in een hele donkere omgeving. Die omstandigheden komen niet echt vaak voor, dus ik (en m'n moeder al helemaal niet) zit er niet mee. Maar als je het op elke foto onder welke omstandigheid ook ziet, zou ik hem terug brengen, het haalt gewoon het plezier van het gebruik van het ding weg.

• sebastius
  • Laatst online: 10-03 22:37

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Gewoon softwarematig oplossen, dat is maar één keer instellen en je bent er vanaf.

Het is jammer, maar voor de fabrikant niet de reden om het ding terug te nemen (tenzij het er 5+ zijn...)
Pagina: 1