Toon posts:

welke processor voor games?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is nu de beste processor voor games. De Intel pentium III of de AMD Thunderbird met ieder hun eigen 3D instructies. Ik lees hierover tegenstrijdige reviews.

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-02 12:07
Amd procesoors hebben meestal in opengl games een voorsprongentje omdat 3d-now goed word ondersteund in opengl.. maar ik denk dat de snelheid ongeveer even hoog ligt.
Alleen de amd's zijn wat goedkoper, maar de mobo's daarvoor vaak weer iets duurder.

Verwijderd

Hoe zit het dan met Diablo 2 en AMD's? ALs je de FAQ op blizzard (of b.net, zal wel b.net zijn) leest zeggen ze dat je je amd chip 50Mhz moet downclocken. Lekker als je hem al 100Mhz hebt o/c.

(BTW Mobo's zijn Motherboards, moederborden toch? Mijn vakjachon is nog vrij beperkt :))

Ik wil nl. binnenkort ook een nieuwe CPU, maar weet niet welke. AMD stond niet echt bekend om zijn "compatibility" met games vroeger (k-zoveel series) hoe is dat tegenwoordig? Nog steeds zoveel problemen?
Voor zover ik weet heeft alleen D2 er last van, misschien niet eens meer.

Newayz wat raden jullie aan? Ik heb een Abit BE6 mobo (??)! ik heb gehoord dat de Duron 600 heel aardig is, maar om er echt profijt van te hebben, moet je een mobo van 400 zoveel kopen.

Dus ...help me out plz... :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Verwijderd

Ik heb altijd op een AMD gegamed. Nu alweer een Ahtlon, begonnen op een 486DX en K-5 en no probz.

Is het waar dat Vampire NIET op een AMD wil draaien. Een maat hed hem en kon niet spelen. Zijn bro. op een PIII wel.

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Vampire The Maquarde draaide perfect op mijn k6-3 450 ....

en met mijn athlon 800 met k7v mobo (moederbord dus ja ..) heb ik ook nog geen problemen gehad

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-01 22:01

Rashann

Zoek de hond...

CommDante: Dat van Diablo II geldt alleen voor de K6 en de Cyrix processoren. Dus niet voor Athlon/Duron/Thunderbird.

En voor een games processor: Kies gewoon het meeste Mhz voor het minste geld. De huidige Intel en AMD processoren zijn geod genoeg. (Zelfs een Duron is voor games niet de slechtste :))

If nothing is written below, I was the last to reply...

Verwijderd

Ik ga zelf denk ik voor een Socket A thunderbird 800 en dan ff verder klokken, anders wordt het een duron 700. Die schijn lekker te kunnen overklokken. :) dus gaan ze nog een stukkie langer mee ook. :) :)

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik denk dat het niet zo veel uitmaakt wat je neemt. In de meeste test gaan AMD en Intel nek aan nek. Ik denk dat je het beste kunt beslissen vanuit je huidige situatie.

Commdante, ik denk in jou geval een Intel PIII kunt kopen omdat je dan geen nieuw mobo hoeft. Een BE6-2 is nog (lang?) niet uit de tijd.

Verwijderd

Nek aan nek? Ik dacht van niet. Ik heb tests gelezen waar de Intel 650 even snel is als de AMD 500. Dat is niet nek aan nek, volgens mij. De AMD is gewoon sneller en Intel zou stabieler moeten zijn maar daar geloof ik niks van.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
Uit eigen ervaring is een Athlon sneller in diverse grafische toepassingen dus ook in GAMES.

Verwijderd

Eventuele stabiliteitsproblemen van de Athlon liggen in 9 van de 10 gevallen aan het moederbord en niet aan de CPU.

Verwijderd

Zucht.. de eeuwige discussie over intel vs. athlon..
Persoonlijk vind ik het nogal een gepraat in de marge.. de snelheidsverschillen zijn niet groot genoeg tussen intel en athlon om je daar verschrikkelijk druk over te maken.
Je kan je beter druk maken over de goede combinatie tussen moederbord, processor en grafische kaart dan over welke processor je pur sang neemt.

Verwijderd

Intel heeft ID-nummer, Intel is duurder.

Laat ze dezelfde snelheid hebben (wat niet zo is, Athlon is marginaal sneller), dan nog is er geen enkele reden om Intel te kopen.
Kortom: Koopt AMD!

• whiteguy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 11:42
nou ik ga dus wel voor intel (700)

hoef ik geen nieuw mobo te kopen voor 400 piek

als ik wel een nieuwe nodig had ging ik wel op zeker voor athlon/thunderbird

Verwijderd

En voor een games processor: Kies gewoon het meeste Mhz voor het minste geld. De huidige Intel en AMD processoren zijn geod genoeg. (Zelfs een Duron is voor games niet de slechtste )
Uhm zullen we dat maar niet doen? Das nl de k6-2 en tsjah.....

Verwijderd

[dubbel]

Verwijderd

Silksteel: dat ID is er al een hele tijd uit. En elk zichzelf respecterend mobo heeft een BIOS waarin dat ID uitgezet kan worden.

Ender: marginaal? Een AMD is bij gelijke frequentie gemiddeld 5-10% sneller. Dat vind ik eerlijk gezegd niet meer marginaal...

Verwijderd

En over die 5-10% worden enorm veel discussies gevoerd, terwijl die processor maar 1 deeltje is van een systeem. Wat heb je aan die 5-10% snelheidsverschil als je vervolgens bijvoorbeeld een slecht of niet bij het systeem passend moederbord koopt?

Verwijderd

Licht dus net aan het spel dat je speelt, In Q3 heeft Athlon winst boven Pentium 3 vanwege OpenGL, toevallig meest gebruikte game test dus dat Athlon hoger uit komt is geen wonder. Ik heb een Athlon en waarom? GOEDKOPER, maar als je al BX mobo hebt gewoon P3 kopen, maar bij 800mhz is volgens mij Athlon + Mobo nog goedkoper als P3 alleen, dus gewoon even rekenen wat goedkoopste is, verder maken procs geen zak uit

Verwijderd

Hmm op zich zou een PIII goedkoper zijn, maar.....is wel ERG duur. Wat is het grote verschil met een celly dan? Ik bedoel: Er valt te lezen onder "Processors, Mobo's & Overclocking" dat die Celly behoorlijk valt over te klokken en die 566 heeft wel een aardige prijs en het schilt bijna de helft (heel ruw genomen). En wat is het verschil tussen ppga en Socket7?? (Lijkt mij hetzelfde, maar zal wel weer niet zo zijn)

Tuurlijk, op zich zou ik liever een Duron of Athlon kopen, maar ik heb begrepen dat dit dan ook een nieuw mobo betekent.

Verwijderd

Tja.. Celly staat erom bekend niet goed met games te zjn, Celly @ 866 ongeveer gelijk aan P3-500 enzo.. tjssssss... ook geen nieuwe Katmai instructies die ERG goed zijn.

Dan toch maar AMD moederbord + Duron

• Wimo.
  • Laatst online: 19:30

Wimo.

Shake and Bake!

Celly staat erom bekend niet goed met games te zjn
uh?!?

Verwijderd

The cow lul niet zo dom. Celly is gewoon iets minder als je hetzelfde aantal MHZ neemt als een P3 of Athlon..je betaald dan ook de helft. En ff nog iets...mijn celeron366@550 is sneller als een pIII500.
Tenminste...met q3a timedemos met dezelfde instellingen en grafische kaart..
Ik haal met Geforce 1 sdr met 3dmark2000 3644 punten...is dat nou zo slecht?
Snelheden boven de 500Mhz heb je nu vrij weinig aan qua gamen. Q3a is zo ongeveer het zwaarste spel wat ik ken en dat wil nog perfect draaien met die oude verrotte celeron van mij.

• Wimo.
  • Laatst online: 19:30

Wimo.

Shake and Bake!

3dmark2000 3644 punten
DaMn.. Ik haal maar 2015 punten @ 850mhz :( maar dat komt denk door mijn viper v550.. tnt1 dus

Verwijderd

Ik haal 2689 met standaard Benchmark in 3Dmark2000. Dan zou ik met een celly 566 dus wel aardig wat meer moeten halen.

Vraagje. Hoeveel L1, L2 cache heeft een celly?
Volgens mij geen l1 cache en 128K l2 cache, toch?

Mijn CPU nu heeft 32, 512.

[edit] Met D3D software T&L rendering had ik 2342.

Het verschil lijkt mij dus 15%. In tegenstelling tot de 70% dat meeste zeggen. Tuurlijk, de cache wordt zeer waarschijnlijk ook gebruikt, maar dat maakt echt niet die overige 55%.

lijkt mij dat als ik een 566 neem dat ik krijg: 125% van wat ik nu heb, op 800 zou ik dan moeten krijgen: 177% van deze score.
CPU celly score PIII score
566: 2927 3361
800: 4145 4759

Prijs celly 566: FL 304 voor 800Mhz
Prijs PIII 550: FL 550 voor 688Mhz

PIII is 15% minder Mhz vanwege PIII commandos waardoor die dan even snel is. Let op dat de FSB dan wel op 125 draait en niet op 100 zoals bij de celly en dat het dus problemen kan geven met mijn geheugen.

Dit is uiteraard allemaal percentueel gedaan, maar geeft volgens mij toch wel een aardig accuraat beeld dat je voor 80% minder geld dezelfde snelheid kan hebben :) :7 :)

Verwijderd

Ik haal een score van 3915 met een PIII667 133mhz met 192 ram en geforce DDR 32mb... is dat goed?

Verwijderd

Lijkt me zo'n beetje een topscore hier dus trek daar je eigen conclusie maar uit :P.
Newayz het lijkt meer verschil uit te maken met welke graph card je comied.
bv een celly kan makkelijk sneller zijn, omdat het aantal Mhz gewoon veel sneller kan en de cache on-die is. Een celly mist de "kracht" alleen van de wat meer geavvanceerde chipsets. Dus je kan beter een celly@550 met Geforce2 Ddr etc hebben dan een 1Ghz met een TnT1 kaartje lijkt het op.

Ik heb er eens een Geforce sdr ingehad en had een min fps van 30 in UT, een gem van 57 en een max van 70 (vsync stond aan). Zou ik dit ook kunnen krijgen met celly 566@800 en mijn TnT2 Ultra? EN waarom denkt iedereen dat een Ultra "wel net zo snel is als een TnT2"? IK bedoel het is een pittig kaartje en in princiepe sneller als GeForce (qua Mhz dan :P, G4ce doet 2x zoveel in de zelfde tijd :()

Newayz is het niet goedkoper (daar gaat het immers om, goedkoop meer snelheid in spellen) om gewoon een GeForce Ddr te halen voor 500? (ff kijken wat ik voor mijn oude terug kan krijgen...)

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
PII 300 met savage4 score= 934 (zielig he)
Celeron 566@827 met savage4 score= 3027 ... dus cpu was toch een bottleneck, celly is gewoon goed voor een zacht prijsje

Verwijderd

He Liquid ff een vraagje: Wat voor een koeler heb je nou nodig om hem zover over te klokken? (Ik wil er zelf misschien ook 1 kopen op de hcc!)

• Liquid
  • Niet online
de enige koeler die geschikt was voor deze celly op www.hard-ware.nl

Verwijderd

Iets meer precies graag, eigenlijk hoort dit nu door te gaan in overclocken etc

Maar wat is je warmte en welke koeling is het ongeveer ( misschien http://www.oc-shop.nl ?)
Aangezien je en vergelijkbaar systeem hebt, savage4 is iets langzamer dan een TnT2U naar ik meen. Ik ga nu dus def voor een celly. Als ik aardig wat geld heb bouw ik mijn systeem wel helemaal om (andere mobo+cpu+ G4ce?????)

Verwijderd

LOL... ik kijk niet naar de kosten, maar ga uit van iemand die geen zin heeft om te OC'en, (oups, foute site hé ??)

Als je wilt OC'en is Celly net zo best, Celly 600 is langzamer dan Duron 650 jah.. en niet zo'n beetje ook in games, maar als je er een Celly 900 van maakt :) :) :)

OK OK OK..

Celly 600@900 dan??

Maar dan moet je dus WEL OC'en

• Liquid
  • Niet online
40º constant (heb geen idle tijd door cow :p ) Tenminste dat geeft mijn Abit BE6-2 aan. Ik heb Pc 100 sdram.

Enne een duron 650 haalt toch ook de 900...

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 11:53
Over Athlon vs PIII
De PIII kan de Athlon goed bijbenen doordat bijna alle code van spellen geoptimaliseerd zijn voor de PII en bijkomend vaak goed isse ondersteunen.

Wanneer 3Dnow net zo als isse ondersteund word is ie weer tot 50% sneller

Verwijderd

Duron roelt
Athlon roelt
Thunderbird roelt
Amdk6* roelt

KORTOM AMD ROELT!!!!!!!!!!!!

en niet dat stelletje ****** bij :r Intel :r

Verwijderd

PS: op de site van AMD ( :P) staat een lijst met games die 3DNOW! (kunnen) gebruiken

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-02 10:53
AMD K6 roelt? Zeker last van de warmte ;).

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Niks ten nadele van AMD, maar met mijn intelsysteempje (zie hierboven) heb ik toch een aardige score gehaald... dus zo slecht is intel ook weer niet... :)
Pagina: 1