Toon posts:

Retetraag 10mbit netwerk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn 10mbit netwerk gaat retetraag, werk met allemaal 3com kaarten, toch heb ik een snelheid van 50 kb/s binnen het netwerk, vind ik een beetje traag. Iemand ervaring? Of een idee waar het aan kan liggen??? :+

• BoutWout
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 10:47
Collisions in je hub?
welk protocool?
Hoe meet je het?

Red een boom, eet een bever

Verwijderd

had hier ook last van heb opgelost door realtek kaart er in te doen nu snelheid van 75/100kb

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 11:46

Sick Nick

Drop the top!

Op dinsdag 09 oktober 2001 19:49 schreef eecv het volgende:
had hier ook last van heb opgelost door realtek kaart er in te doen nu snelheid van 75/100kb
Is nog traag, je zou toch minimaal 600 KB moeten halen.

Verwijderd

Je moet even zorgen dat je 1 protocol gebruikt voor je hele netwerk, dat je dus niet op iedere comp. 3 protocollen geinstalleerd hebt, want daar wordt ie ook erg traag van, tenminster dat is mijn ervaring.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

LopeZ

Too much is never enough

Heb je trouwens al je kaarten op 10mbit staan en niet op auto of misschien zelfs 100mbit?
lekkere oplossing, je hoort normaal zo'n 900kb te halen.

/net te laat

• Yucko
  • Laatst online: 19:55

Yucko

One clown to rule them all !

ROFLMAO :) :+

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• BoutWout
  • Laatst online: 06-05 10:47
Ik heb een goekoop hubbie en allerlei kaartjesm maar ik haal de 1,1MB/s precies bij grote bestanden

Red een boom, eet een bever

Verwijderd

75 Kb/100Kb ???? Ehm.... mijn netwerk is al traag, maar dat haal ik toch wel ALTIJD.

Overigens heb ik het zelfde probleem.

Als ik grote bestanden overstuur heb ik opeens collisions to da bone.
Waarschijnlijk ergens een kabel niet helemaal goed ben ik bang.

Zelfs als ik alles loshaal, en dus alleen de hub + zender + ontvanger aansluit, nog bakken collisions.... normaal het gevolg van niet helemaal juist geknepen kabeltjes.

Verwijderd

Ik heb een FreeBSD bak met 2 windows PCs daaraan via een HUB... het gekke is dat tussen de windows PCs er geen collisions zijn te zien op de HUB, maar tussen de Windows PCs en de Nix bak is het dikke ellende, alleen maar collisions ... 'k heb de Duplex modes gecheckt, staan allemaal op half ... wat is er mis? :?

Verwijderd

Schop (zie vraag hierboven) >:)
Pagina: 1