Mijn 2e Maxtor HD, alweer ziek!

Pagina: 1
Acties:

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-04 20:36
Misschien dat sommige van jullie mijn verhaal over mijn halfdode (inmiddels overleden) HD nog kunneren herrinneren. Zo niet, dan hier.

Het is alweer een tijd geleden sinds ik dus een nieuwe Maxtor HD kreeg. Een 30,7 gig 7200rpm HD. Ik was net wat mp3's aan het luisteren, ben iets aan het downloaden en aan het ICQ'en. Totdat ik opeens een klik hoor. Ik dacht meteen:"Ojee, toch niet weer he?! Dat kan mijn HD niet WEER zijn!". Maar na een tijdje hoorde ik weer een klik. Alle mp3's stonden uit, het MOEST de HD wel zijn. Het is nu weer 5 min geleden dat ie heeft geklikt maar ik vertrouw er nix van. Met mijn vorige HD ging het hetzelfde. Hij maakte klikgeluiden, werd trager en trager, de klikgeluiden werden meer en uiteindelijk heb ik em moeten vermoorden omdat ik geen nieuwe kreeg, wat toch hielp want ik kreeg toen wel een nieuwe >:). Maar ik zit nu dus weer met een probleem. ALWEER een Maxtor HD die het over een tijdje gaat begeven. Wat is dat toch met die Maxtor HD's?!
Mijn benchmarks met sysoft sandra 2001 wijzen alweer een lage score uit: 14000. Dit is dus ver onder de normale ATA 66 HD op 7200rpm.
Wat moet ik doen? Weer afwachten of meteen terug sturen naar Maxtor weer? Ergens ben ik bang dat ze hem niet aannemen als hij geen fouten met het proggie PowerMax geeft en hij alleen traag is en af en toe klikgeluiden maakt.
Moet ik weer dezelfde procedure ondergaan als met mijn vorige HD? :'( Volgens mij heb ik gewoon een kompleet fout modelnummer dat toendertijd een fabrieksfout is geweest ofzo, en zo'n modelnummer krijg ik nu steeds terug.
Ik vertrouw er nix op :(

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
Welk nummer is dat dan?
Want ik heb hier ook een kapotte Maxtor 30 GB :(

• Dim
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-11-2025

Dim

Als je ontevreden bent over Maxtor's hardware en support, stem dan gewoon met je portemonnee, en koop een ander merk.

Helaas hoor ik tegenwoordig ook negatieve geluiden over IBM disks (iig de IDE varianten), dus die kan ik niet echt aanraden. (Ik heb zelf een IBM disk die wel eens vage geluiden maakt, maar nog niet gecrasht is tot nu toe... afkloppen.)

Quantum = Maxtor tegenwoordig, dus wat hou je over? Seagate en Western Digital, geloof ik.

My other computer is your windows box.

• benchMarc
53073U6 geloof ik... Heb ff gekeken op die site en dat nummer komt mij nogal bekend voor. Weet voor 90% zeker dat dat het modelnummer is. Volgens mij zijn al die modelnummers gelijk rot!

Sja... wil net een Ahtlon XP en een mobo met nForce chipset kopen als ze uitkomen, en een GeForce3... Meer geld heb ik niet echt atm..

Verwijderd

daarom ben ik weer terug gegaan naar seagate

ik had hier een maxtor 20g ultra66 5400t

in 14 dagen was hij overleden
de anderen 20g maxtor werkt nog steets (gelukkige)

ik heb de kapotte maxtor omgeruilt tegen een seagate 20g ultra100 5400t (u5 serrie)

• benchMarc
Omg, mijn HD haalt nu nog maar 6600 punten met Sysoft Sandra 2001 :(
Hij gaat zienderogen achteuit :'(

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
de volgende keer toch maar IBM :?

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:12
ik zit in de 1700 met een maxtor 60 gb 7200 rpm...
kan ook wel een stuk beter...(misschien ligt het aan m`n kabel)

Verwijderd

Ik heb hier 4 Maxtor schijfjes in hangen (2x 20GB en 2* 40GB) en die lopen als een trein. Toch zeker 30 MB/s (1 20 GB-er niet helemaal, maar die is ook al wat ouder.) Ik ben juist errug te spreken over die Maxtors. Misschien idd een gare serie? Lijkt me geen reden om geen Maxtor meer te kopen.

• BezurK
  • Laatst online: 05-03 19:51
Ik heb hetzelde probleem gehad met mijn maxtor 20gig/5400 schijf, heb em toevallig eergister terug gebracht (viel binnen de garantie) en netjes een nieuwe (maxtor :() gekregen. Die van mij (alleen mijn 2e schijf, niet mijn eerste, wat ook een maxtor is: 30gg/7200rpm) maakt ook rare geluiden, beetje als *tik*-*tak* enzo, heel hard, klonk vet ongezond, niet fijn. Uiteindelijk werd het tikken steeds erger en op een gegeven moment hieldie er gewoon mee op, bios herkende de schijf zelfs niet eens meer...

Ik weet iig 100% zeker dat ik geen maxtors meer koop, of iig geen 20gb/5400rpm beestjes.

Rookworst zonder R is ook worst.

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:38

arnova

weet veel, maar niet alles

Ik werken op de Univ van Leiden en doe daar (ook) het systeembeheer. We gebruiken nu zo'n 2 jaar Maxtor schijven in onze (nieuwe) systemen, begin met de 10Gb 5400 rpm schijven van ze en inmiddels gebruiken we de 30Gb 5400 rpm schijven van ze. Tot voor kort hadden nog niet een enkele kapotte Maxtor schijf. Alleen bij de laatste serie(s) 30 Gb (3 mnd) hebben 2x een stukkende schijf gehad. Het goede nieuws is wel dat die schijven vrijwel direct uit de doos kuren hadden. De ene schijf vertelde de BIOS dat ie maar 20 Mb! was en de andere (dat was nog aardig zoeken) kapte er "af en toe" mee, dan herkende de BIOS de schijf ook niet meer na het rebooten.

Ctrl4Dkn: ESP32 (Floor) Heat Controller With Daikin (Heatpump) Support - https://github.com/arnova/ctrl4dkn

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-04 17:55
zelf vind ik maxtor een errug goed merk. betrouwbare schijfjes. jij heb denk ik idd net een foute serie te pakken.
als je het helemaal gehad heb met maxtor, neem dan een wd.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maxtor = Quantum
Quantum = :r :r :r :r

Seagate roeleert

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Nou nou nou wat een statement is dat nou weer.. ik gebruik zelf al jaren Quantum Fireball HDs naast IBM HDs en ze werken gewoon prima hoor.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Seagate is ook niet meer wat het vroeger was. Als je geen Maxtor wilt koop dan WD, maar Maxtor is 1 van de betere schijven volgens alle tests.
Pagina: 1