[photoshop] Condens maken, mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 271 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TutanRamon
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 09:21
Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om condens op een raam of spiegel te maken met photoshop en ook de daarbijbehorende methode.

We see things as we are, not as they are

• tec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

Tuurlijk is dat mogelijk, alles is mogelijk met photoshop. Alleen of er een standaard methode voor is... dunno.

Verwijderd

gewoon een beetje met de paintbrush spuiten met opacity op 10 ofzo, beetje wit, beetje lichtblauw, kom op, use your imagination :) Photoshop is geen programma dat alles meteen voor je klaarmaakt hoor :) als je dat wilt ga je maar met filtertjes kloten :D

Verwijderd

Selectie maken, lichtkleurige noise erin en een beetje spelen met de blur tools

• TutanRamon
ik zal ff spelen...

Verwijderd

Heey Ramon,

Ik ben het weleens in wat tutorials tegengekomen. Ik zal zo even kijken of ik die nog in mn favorieten heb staan ;)

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
iedereen doet er nou wel zo simpel over, maar zo makkelijk is het volgens mij helemaal niet. photoshop is hier ook niet voor bedoeld, het is een beeldbewerkingsprogramma en geen tekenprogramma.

zou het dus eerder met óf een tekenprogramma oplossen (painter schijnt goed te zijn) óf met een 3dprogramma like max oid...

• Willem
  • Laatst online: 19:55
Op dinsdag 09 oktober 2001 22:24 schreef nelis het volgende:
iedereen doet er nou wel zo simpel over, maar zo makkelijk is het volgens mij helemaal niet. photoshop is hier ook niet voor bedoeld, het is een beeldbewerkingsprogramma en geen tekenprogramma.

zou het dus eerder met óf een tekenprogramma oplossen (painter schijnt goed te zijn) óf met een 3dprogramma like max oid...
Hmm... dat is dus onzin Piet.
Er is geen beter programma dan Photoshop om op een raam of wat dan ook condens te maken.

Tekenen daarentegen doe je in Illustrator en met vectoren. Je gaat met niet vertellen dat als je een condens nodig hebt, je apart 3dsmax gaat kopen als het ook met Photoshop gaat ?...

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Oefening
  • Niet online
Op dinsdag 09 oktober 2001 22:40 schreef willem169 het volgende:

[..]

Hmm... dat is dus onzin Piet.
lol, koop een bril
Er is geen beter programma dan Photoshop om op een raam of wat dan ook condens te maken.
jaja, heb je daar ook nog argumenten bij of was dit het wel? :)
Tekenen daarentegen doe je in Illustrator en met vectoren.
tekenen is helemaal niet per definitie vectoren en ook helemaal niet per definitie Illustrator. en jij zegt dat ik onzin lul? lol, kom eerst maar eens met wat argumenten aanzetten. ook zie ik graag een directe reactie op mijn post ipv een verhaaltje dat er omheen draait.
Je gaat met niet vertellen dat als je een condens nodig hebt, je apart 3dsmax gaat kopen als het ook met Photoshop gaat ?...
wel als dat makkelijker gaat/wel als ik dat makkelijker vind :)

• El_BingO
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-08 12:01
Met photoshop kan je prima tekenen.., met Illustrator ook, maar dan anders.
Condens op een raam is het makkelijkst te doen met Photoshop, omdat dit een bewerkingsprogramma en een tekenprogramma is. Illustrator daarentegen is de nadruk erg gelegd op tekenen, en helemaal niet op bewerkingen van foto's e.d.

3Ds Max kan je prima condens aanbrengen, maar dat zal wel erg idioot zijn om dit te gebruiken, als het geen gemodeld raam is.

Photoshop is het progje dat je moet gebruiken.

Amen...

• Willem
Op dinsdag 09 oktober 2001 23:09 schreef nelis het volgende:
lol, koop een bril
Blaat. Wat een melp opmerking
jaja, heb je daar ook nog argumenten bij of was dit het wel? :)
Nou: Condens ? Beetje selectie faden, beetje blurren, opacity op weinig en klaar is Kees. Dat is dus makkelijker dan in 3dMax..
tekenen is helemaal niet per definitie vectoren en ook helemaal niet per definitie Illustrator. en jij zegt dat ik onzin lul? lol, kom eerst maar eens met wat argumenten aanzetten. ook zie ik graag een directe reactie op mijn post ipv een verhaaltje dat er omheen draait.
Nope klopt. Tekenen is niet per definitie vectoren. Klopt helemaal.

Maar wat wou je dan ? Om maar even het voorbeeld 3d Max aan te houden: Zou je dat ècht van plan zijn ? Ik dacht het niet Piet... of je moet een bord voor je kop hebben.
wel als dat makkelijker gaat/wel als ik dat makkelijker vind :)
En * Willem zou Photoshop gebruiken.
En deze thread is * no offence * ok ? :)

• Willem
Op woensdag 10 oktober 2001 00:53 schreef edstasy het volgende:
Amen...
true.

true.

• El_BingO
Op woensdag 10 oktober 2001 00:57 schreef willem169 het volgende:

[..]

true.

true.
*D

• Oefening
  • Niet online
Op woensdag 10 oktober 2001 00:53 schreef edstasy het volgende:
Met photoshop kan je prima tekenen.., met Illustrator ook, maar dan anders.
Condens op een raam is het makkelijkst te doen met Photoshop, omdat dit een bewerkingsprogramma en een tekenprogramma is.
je hebt er idd misschien wel gelijk in dat "condens maken" onder beeldbewerking valt. waar je echter fout zit is dat photoshop volgens jou een tekenprogramma is, dat is het dus niet. de basis van photoshop is beeldbewerking, daar is het ook voor. het feit dat er een paar extra teken-tools zijn toegevoegd aan de tools maakt het dus echt niet opeens een tekenprogramma, hooguit een beeldbewerkingsprogramma met beperkte tekenopties. met photoshop kan je dus helemaal niet "prima tekenen". ja, waarschijnlijk voldoet het aan jouw verlangens naar een (beperkte) tekenfunctie, maar echt geschikt voor tekenen is het niet. daar hebben we programma's als illustrator en painter voor.
Illustrator daarentegen is de nadruk erg gelegd op tekenen, en helemaal niet op bewerkingen van foto's e.d.
psies :)
3Ds Max kan je prima condens aanbrengen, maar dat zal wel erg idioot zijn om dit te gebruiken, als het geen gemodeld raam is.
volgens mij is dat aardig simpel te realiseren maargoed :)
Photoshop is het progje dat je moet gebruiken.
mm, bij nader inzien misschien wel maar dan alleen omdat het onder beeldbewerking valt en dus NIET omdat photoshop zulke geweldige tekenfuncties heeft
Amen...
amen :P

Verwijderd

Op woensdag 10 oktober 2001 01:00 schreef nelis het volgende:

je hebt er idd misschien wel gelijk in dat "condens maken" onder beeldbewerking valt. waar je echter fout zit is dat photoshop volgens jou een tekenprogramma is, dat is het dus niet. de basis van photoshop is beeldbewerking, daar is het ook voor. het feit dat er een paar extra teken-tools zijn toegevoegd aan de tools maakt het dus echt niet opeens een tekenprogramma, hooguit een beeldbewerkingsprogramma met beperkte tekenopties. met photoshop kan je dus helemaal niet "prima tekenen". ja, waarschijnlijk voldoet het aan jouw verlangens naar een (beperkte) tekenfunctie, maar echt geschikt voor tekenen is het niet. daar hebben we programma's als illustrator en painter voor.
Het enige wat je in Photoshop moet tekenen is selecties :)

Mena ;)

• Oefening
  • Niet online
Op woensdag 10 oktober 2001 00:57 schreef willem169 het volgende:

[..]

Blaat. Wat een melp opmerking
noem me dan gewoon bij mijn nick voortaan, krjig je dit soort reacties ook niet
[..]

Nou: Condens ? Beetje selectie faden, beetje blurren, opacity op weinig en klaar is Kees.
nou, lama zien dan. als het zo makkelijk is als je zegt moet het in tien minuten kunnen. :)
Dat is dus makkelijker dan in 3dMax..
idd, maar wordt het ook even mooi?
maargoed, ik heb allang toegegeven dat max een onzinnig voorstel was (ik moest mun post toch ergens mee opvullen :P )
[..]

Nope klopt. Tekenen is niet per definitie vectoren. Klopt helemaal.
:)
Maar wat wou je dan ?
een écht tekenprogramma erbij pakken, maargoed, zoals ik al zei, dit valt ook wel onder beeldbewerking. het ging mij er gewoon ff om dat photoshop geen tekenprogramma is (zie mun vorige post :) ) zoals een aantal dachten
[..]

En * Oefening zou Photoshop gebruiken.
En deze thread is * no offence * ok ? :)
ja hoor :)

• El_BingO
Op woensdag 10 oktober 2001 01:00 schreef nelis het volgende:

Met Photoshop kan je best "prima tekenen". Het concept van Illustrator is gewoon anders. Het is waar Photoshop is van huis uit een fotobewerkprogramma, maar het creëren van bv knoppen (uit het niets) en banners, noem ik ook tekenen. Dat kan er ook prima mee.
volgens mij is dat aardig simpel te realiseren maargoed :)
Maar nog steeds omslachtig...
amen :P
Oui :P

• Willem
Ho hier stond een dubbelpost.

• Willem
Op woensdag 10 oktober 2001 01:05 schreef nelis het volgende:
noem me dan gewoon bij mijn nick voortaan, krjig je dit soort reacties ook niet
ok, N E L I S
nou, lama zien dan. als het zo makkelijk is als je zegt moet het in tien minuten kunnen. :)
True.
Ben al opzoek naar een foto van een raam.
Zal posten als 't zover is.
idd, maar wordt het ook even mooi?
maargoed, ik heb allang toegegeven dat max een onzinnig voorstel was (ik moest mun post toch ergens mee opvullen :P )
Ja. wordt even mooi.
een écht tekenprogramma erbij pakken, maargoed, zoals ik al zei, dit valt ook wel onder beeldbewerking. het ging mij er gewoon ff om dat photoshop geen tekenprogramma is (zie mun vorige post :) ) zoals een aantal dachten
OK dan is het goed.

• Oefening
  • Niet online
Op woensdag 10 oktober 2001 01:09 schreef willem169 het volgende:

[..]

ok, N E L I S
lol :o
[..]

True.
Ben al opzoek naar een foto van een raam.
Zal posten als 't zover is.
k dan :)
[..]

Ja. wordt even mooi.
ik help het je hopen >:) :P ;) :)
[..]

OK dan is het goed.

• El_BingO
Ow, een dubbelpost, willem169
>:)

• Willem
Origineel:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~meinesz/graphics/condens_original.jpg

Ge-edit (in minder dan een minuut):

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~meinesz/graphics/condens_edited.jpg

• El_BingO
Het lijkt er op, maar het lijkt net of die kerel een hele dunne ZZ-Top baard aangemeten heeft gekregen.

Maar idd, dat komt wel in de buurt!

• Willem
Op woensdag 10 oktober 2001 01:23 schreef edstasy het volgende:
Het lijkt er op, maar het lijkt net of die kerel een hele dunne ZZ-Top baard aangemeten heeft gekregen.
:D :) ;) whahahhaaa

lol

• El_BingO
Wat d8 je hiervan dan?
Eerst:
Nu:
Afbeeldingslocatie: http://www.forumtopia.f2s.com/condens_edited2.jpg

• Oefening
  • Niet online
Op woensdag 10 oktober 2001 01:20 schreef willem169 het volgende:
Origineel:

[afbeelding]

Ge-edit (in minder dan een minuut):

[afbeelding]
komt idd erg in de buurt :)

lastiger wordt het wel als je daarwerkelijk met "druppels" gaat werken (waar ik dus eigenlijk aan dacht toen ik "condens" hoorde :) )

maar idd, niet slecht (behalve die baard dan ;) )

• Willem
Op woensdag 10 oktober 2001 01:32 schreef edstasy het volgende:
Wat d8 je hiervan dan?

[...]
Ook leuk...
Komt goed in de richting.

Ik bedoel maar te zeggen:
Doe dit maar even in 3dMax. Dat lukt dus niet. In ieder geval niet op de foto zelf. :)

• El_BingO
Het kan wel, maar het is zoals ik al zei, omslachtig, je kan bv wel de foto in 3dsmax laden en dan er een vage nebula overheen smijten, maar dat duurt allemaal veel langer!

We gaan nu wel erg offtopic he...

• Willem
En weer een dubbelpost :(

• TutanRamon
Op woensdag 10 oktober 2001 01:32 schreef nelis het volgende:

[..]

komt idd erg in de buurt :)

lastiger wordt het wel als je daarwerkelijk met "druppels" gaat werken (waar ik dus eigenlijk aan dacht toen ik "condens" hoorde :) )

maar idd, niet slecht (behalve die baard dan ;) )
idd, het gaat om de druppels eigenlijk.

Verwijderd

lijkt me een uitdaging voor de real-die-hard fotosoepers hier.

druppels wanted

• Mercarra
  • Laatst online: 16-09 20:34

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/condens_second.jpg

Misschien zoiets... maar ik weet te weinig van layers af...

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

• DeX
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Afbeeldingslocatie: http://www.renderosity.com/photos/GalleryImage45034.jpg

Eigen creatie..
condens in photoshop gemaakt

Verwijderd

condens == druppels

je kan proberen t met liquify te doen en dan ff plastic filters eroverheen gooie...

• RSP
  • Laatst online: 24-06 10:36

RSP

Op woensdag 10 oktober 2001 01:32 schreef edstasy het volgende:
Wat d8 je hiervan dan?
Eerst:
[afbeelding]
Nu:
[afbeelding]
die gozer zit d'r nog steeds hoor :+

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:31
filter > effects > condens :9

Verwijderd

Op woensdag 10 oktober 2001 13:12 schreef Helox-in-a-box het volgende:
filter > effects > condens :9
LOL

Verwijderd

Het origineel

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dexter/condens_original.jpg

Photoshop 6.0: airbrush tool, beetje faden en een beetje blurren en dan Eyecandy 4000 'water drops' filter gebruiken... ;)
Dit kostte me ongeveer 10 minuutjes en toen vond ik het wel weer genoeg. >:)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dexter/condens_drops.jpg
Pagina: 1