snmp en mrtg: paar vragen

Pagina: 1
Acties:

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
- Op welke poort draait snmp nou? Ik heb m namelijk nu draaien, en als ie op een poort boven 1024 draait kan iedereen nu gewoon kijken. Niet echt prettig

- Kijk hier eens. 2x een verschillende hostname! En die 1e (bij het IP) is de goede. Ik heb met "hostname" al mijn hostname even bijgewerkt. Alhoewel ik toch deze hostnaam al een half jaar weer heb, maar goed... En toen ik RH7.1 installeerde was het nog een andere hostnaam...
Maar belangrijker hoe krijg ik die hostnaam goed? Ik hoef toch niet snmpd te herstarten na "hostname"?

- Kun je de eenheden ook kbyte/s laten zijn, i.p.v. kbit/s ?

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:32
Op dinsdag 09 oktober 2001 18:14 schreef banaan-X het volgende:
- Kun je de eenheden ook kbyte/s laten zijn, i.p.v. kbit/s ?
Dat kun je idd zelf in je conf file aangeven.

Verwijderd

snmp draait op poort 161

• AntiChris
  • Laatst online: 10-12-2025

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

Klopt, als je overigens andere poorten wil weten, is /etc/services misschien handig. Het makkelijkst is het met het commando grep:

- grep <protocol of poortnummer> /etc/services

En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós

• banaan-X
  • Niet online
- Maar _welke_ optie verander je dan in de conf? gewoon bits, in bytes?

En nog over blijft:

- Kijk hier eens. 2x een verschillende hostname! En die 1e (bij het IP) is de goede. Ik heb met "hostname" al mijn hostname even bijgewerkt. Alhoewel ik toch deze hostnaam al een half jaar weer heb, maar goed... En toen ik RH7.1 installeerde was het nog een andere hostnaam...
Maar belangrijker hoe krijg ik die hostnaam goed? Ik hoef toch niet snmpd te herstarten na "hostname"?

• [Yellow]
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik kan nu niet bij mijn config, maar volgens mij kun je bits idd gewoon veranderen in bytes.

SNMP moet je volgens mij wel een 'killall -HUP snmpd' geven nadat je je hostname hebt veranderd (das bijna hetzelfde als herstarten)

• banaan-X
  • Niet online
Op woensdag 10 oktober 2001 10:25 schreef _Yellow_ het volgende:
Ik kan nu niet bij mijn config, maar volgens mij kun je bits idd gewoon veranderen in bytes.

SNMP moet je volgens mij wel een 'killall -HUP snmpd' geven nadat je je hostname hebt veranderd (das bijna hetzelfde als herstarten)
Dat werkt helaas niet: "bytes".

• banaan-X
  • Niet online
Iemand die wel weet hoe ik i.p.v. bits of bytes altijd Kbytes kan instellen? kMG i.p.v. bits werkt niet...

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 13:03
hij zoekt gewoon middels dns de naam bij je ip en dat is nou eenmaal chello. als je bytes wil hebben moet je bits gewoon weglaten. lees je config file nog eens door, daar kun je wel zien hoe jeje host kan aanpassen

• banaan-X
  • Niet online
Dat heb ik inderdaad nu gedaan. (bits weggelaten). Maar hij gebruikt dan alleen in het plaatje bytes! Niet eronder. Zie www.xs4me.dhs.org/mrtg/
En bovendien wilde ik het graag in kilobytes...

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:38
hij doet het automatisch in kilobytes als de grafiek te groot word (hangt dus van de schaal van de grafiek af)

• banaan-X
  • Niet online
Op woensdag 10 oktober 2001 19:03 schreef SiErRa het volgende:
hij doet het automatisch in kilobytes als de grafiek te groot word (hangt dus van de schaal van de grafiek af)
in de grafiek inderdaad, maar (zoals ik al zei in de posts hiervoor... (lees dat nou even)) ik vroeg me af of je ook die getallen eronder kunt veranderen in kilobytes.

Verwijderd

http://people.ee.ethz.ch/~oetiker/webtools/mrtg/reference.html
YLegend, ShortLegend, Legend[1234]

The following keywords allow you to override the text displayed for the various legends of the graph and in the HTML document

YLegend
The Y-axis label of the graph. Note that a text which is too long to fit in the graph will be silently ignored.

ShortLegend
The units string (default 'b/s') used for Max, Average and Current

Legend[1234IO]
The strings for the colour legend

Example:

YLegend[ezwf]: Bits per Second
ShortLegend[ezwf]: b/s
Legend1[ezwf]: Incoming Traffic in Bits per Second
Legend2[ezwf]: Outgoing Traffic in Bits per Second
Legend3[ezwf]: Maximal 5 Minute Incoming Traffic
Legend4[ezwf]: Maximal 5 Minute Outgoing Traffic
LegendI[ezwf]:  In:
LegendO[ezwf]:  Out:

Note, if LegendI or LegendO are set to an empty string with

LegendO[ezwf]:

The corresponding line below the graph will not be printed at all.
Soms ligt die rtfm wel erg voor de hand...

• banaan-X
  • Niet online
Op woensdag 10 oktober 2001 20:31 schreef Rosink het volgende:
http://people.ee.ethz.ch/~oetiker/webtools/mrtg/reference.html
[..]

Soms ligt die rtfm wel erg voor de hand...
Ja leuk, dat verander ik gewoon de tekst die erbij staat, maar dat zijn de getallen 'stiekem' nog wel bits/sec. |:(

Lezen is ook lastig he ;) :z

Verwijderd

De optie factor al gezien in bovenstaande manual ?
Pagina: 1