Toon posts:

Wat te doen met een 486 66 mhz?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen

vandaag heb ik bij iemand een neie pc geinstalleerd en die vrouw zij, neem die oude maar mee wij doen er toch nix mee. Dus ik met dat ding naar huis.

Nou zit ik hier met een hele mooie packard bell 486 66 mhz en nou vroeg ik me af wat doe ik er mee.

Ik krijg binnenkort adsl maar ik heb al een PII 400 als server maar ik kan hier natuurlijk wel een firewall van maken.

Ik zou er ook linux op kunnen zetten, dan kan ik er nog wel wat mee.

nog meer suggesties?

H A W K

Verwijderd

Overclocken, zet er een vette cooler op... en probeer dat ding op 200 MHz te laten lopen >:)

Verwijderd

One word: KLIKO >:)

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12

Rookworst zonder R is ook worst.

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Doom 2 IPX!! >:)

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

}:O

Alle beetjes helpen, gaan ze roepen! :P

Verder: Ehm...webservertje?

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Aan mij geven >:)
Ik kan nogwel een extra servertje gebruiken :*

• Squee
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Ik weet niet hoeveel ervaring je al hebt met linux, maar als dit nog niet erg veel is (of helemaal niets), dan zou ik je deze 486 aanraden om wat mee te gaan experimenteren.
Zo ben ik indertijd ook begonnen, met een 486 en een Red Hat 6.0 cdrom :)
(Dat was toen net uit)

Gewoon lekker wat prutsen en er aan wennen... doet ie het niet meer? huppa, opnieuw installeren :)

Je kan natuurlijk ook gewoon alle saaie boeken/howto's gaan lezen, maar ik blijf er toch altijd bij dat je zeker in het begin gewoon veel leert door zelf dingen te proberen... en tsja, toch OOK wel de man pages lezen :)

En dan kan je er voor de gein meer dingetjes mee gaan doen... in je netwerkje hangen... etc etc etc

Veel plezier met dat ding! >:)

Please do not contact me telepathically.

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Verkopen voor 1000 piek!

En nu serieus: alles wat je maar wilt serven alleen dan wel onder Linux. Dus http, ftp, mail, samba (lekker grote schijf erin zetten en het is een prima opslagpunt die je met iedereen deelt), router, firewall, CS (maar ik denk dat dat net ff iets te langzaam is :) enz.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog een linux suse 6.3 paket liggen. dus ik denk dat ik dat er maar eens op ga zetten. alleen als ik er een server van wil maken heb ik nog wel een probleem. er zitten nu geen lankaarten in. ik heb nog wel 2 vrije isa sloten erin dus daar kunnen wel lankaarten in alleen

dan moet ik ergens 2 isa lankaarten halen
die kaarten zijn max 10 mbit is dat niet te langzaam

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Of verkoop hem voor de prijs van 4,68 B-)

• Squee
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
10 Mbit is heus niet zo langzaam hoor... logisch gezien zou dat moeten kunnen zorgen voor iets van 1.25 MB/sec (je verliest natuurlijk nog wel wat aan overhead)

Ik heb zelf ook een 486 staan met twee isa NIC's (3com Etherlink 3) om mijn internet verbinding te delen... en het werkt prima, Internet op alles wat ik in mijn netwerk prik, en dat gaat gewoon lekker snel :)

Please do not contact me telepathically.

Verwijderd

Topicstarter
er zit nu trouwens 1 streepje ram in van 8 mb met 72 pins. wat voor spul is dit, edo, fastpage? en hoe weet ik wat ik hier maximaal voor streepies op kan zetten? ik kan als het goed is nog aan 16 en 32 mb fastpage en aan 16 en 32 mb edo ram komen. heb ik hier iets aan of is dit niet nodig

Verwijderd

Dit is waarschijnlijk, 5Volt Fast Page Memory, dus geen EDO, je kunt ze per stuk plaatsen, een 72pinn simm is 32 bits en zo ook de communicatie met een 486 CPU.

De maximale prijs voor een 32Mb FP SIMM is ongeveer 80 pieken.

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
er kan dus geen edo in, das kut want das veel goedkoper.

80 piek zei je voor 32 mb, in pricewatch staat dit:

32MB Fast Page DRAM FL 289,-

Verwijderd

Nee joh, die dingen worden met kilo's tegelijkertijd aangeboden op beurzen enzo, da's dan wel tweedehands.

Kan ook wel es ff voor je kijk of ik nog wat voor je heb, ik bedoel 2x 16Mb is ook OK natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 oktober 2001 20:29 schreef mentor het volgende:
Nee joh, die dingen worden met kilo's tegelijkertijd aangeboden op beurzen enzo, da's dan wel tweedehands.

Kan ook wel es ff voor je kijk of ik nog wat voor je heb, ik bedoel 2x 16Mb is ook OK natuurlijk.
ok thanx voor je hulp, keb ff een nieuw topic geopend over het ram met wat info over het mobo

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:00

TMV

Op dinsdag 09 oktober 2001 18:43 schreef amd_ruluzzz het volgende:
Of verkoop hem voor de prijs van 4,68 B-)
Ik bied 4,86 :9

Verwijderd

ik bied fl 15

dutchbas@altavista.com :P

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-10-2025

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Als je zin hebt kanje m proberen up te graden naar pentium 133

http://www.powerleap.com/Products/586.htm

kost wel 89 $ =/

maar is wel een optie!

ik ga denk ik mn p90 upgraden naar amd K 6 III 400
via dezelfde site
niet slecht he
ehehhe

Verwijderd

Sloop alles uit de kast en monteer alle onderdelen in een bierkratje ofzo. Zet dit bierkratje en de huiskamer en dan kun je met dit apparaat je mp3tjes afspelen over het netwerk.

• bierdop
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-08 18:13
Sloop alles uit de kast en monteer alle onderdelen in een bierkratje ofzo. Zet dit bierkratje en de huiskamer en dan kun je met dit apparaat je mp3tjes afspelen over het netwerk.
Inderdaad, is best wel fun en ziet er kwl uit! Hier nog een paar opties:

Bouw je comp in een magnetron. Ik zou de deur en het licht binnenin niet mollen. Kan namelijk erg kwl zijn. Je kunt bijv. het lampje vervangen door een black-light oid.

Bouw je comp in een superouwe comp. (bijv. een ibm commedore 64 oid)

etc.

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-07 21:13
LINUX!

- Ruud

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

die PII 400 niet meer server laten zijn maar gewoon client, is altijd leuk voor surfen, melen, games en data opslag :? :?

en dan iid die 486 server maken (zoals reeds gezegd) met FreeSCO, ziet er erg makkelijk uit http://www.ssp.be.tf/ (en is nog een gids in het nederlands ook...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Trouwens het is bijna oud en nieuw.... Beetje Springlading in je kast... electronische detonator erin... En vliegen met die kast :)

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Is wel leuk speelgoed toch?

in DOS kan 'ie net 128kbps mp3 afspelen, en met een beetje geluk is 'ie passief gekoeld, dus fluisterstil als mp3 bak.
Daarnaast kun je er dus leuk een linux boxje van maken, of gewoon wat experimenteren. Zeker niet weggooigen ;)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
nee weggooien doe ik zeker niet. het plan voor nu is dat ik er linux op ga draaien, ff spelen enzo. ik denk dat ik er een linux router/firewall van ga maken en dat men PII 400 werkstation/brandstation/download pc (voor 's nachts) gaat worden. Die 486 laat ik in deze kast zitten, die ga ik wel ff spuiten ( er komt een mooie linux pingwin op ) en die laat ik dan lekker zonder fans ( hoe doe ik dat met voeding) draaien.
Pagina: 1