Athlon 1,4 GHZ unlocked

Pagina: 1
Acties:

• Kolder
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 19:50

Kolder

Raaarrrr

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een athlon 1,4 Ghz 266 fsb en ik zat eens te klooien in mijn bios en zie dat ik de multiplier kan aanpassen. Ik dat doen blijkt dat de processor speed gewoon omhoog gaat zonder dat ik ook maar de processor heb unlocked. Is dit normaal en hoe zit dit nou precies ?
Heb nu de multiplier van 10,5 naar 11 gezet en hoever kan ik nog door. Mijn cpu is standaard al vrij warm met een vulcano2 koeler erop. Hij is zo'n 57 C.
ow ja mobo is een msi k7t turbo-raid
greetz

Kolder :r

Whatever........

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Alle 1.2 Ghz + cpu's van amd zijn standaard unlocked :D

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 18:54
Ik zou em gewoon op 500 MHz zetten, blijft ie lekker koel 8-)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:55

Epsilon

ga de faq lezen |:(

• Kolder

Kolder

Raaarrrr

Topicstarter
AH, thanx

Whatever........

Verwijderd

Wauw, dat wist ik helemaal niet |:(

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Jep, dat klopt.. En Nee, niet alle 1,4GHz modellen zijn unlocked..
(de 200MHz FSB versie is namelijk gelocked!)

• Kolder

Kolder

Raaarrrr

Topicstarter
En toch wil ik graag weten waarom dat ding van mij standaard al zo heet is. Hij is al zeker 58 graden als ik de computer een tijdje laat draaien, heb em gisteren overgeclocked naar 1533MHZ en toen werd ie nad 3dmark2001 71 graden, lijkt me ietwat aan de hete kant. Heb er nog wel een extra koeler op gezet, een vulcanII maar hij blijft goed heet.
Enige oplossingen ??

greetz kolder:P

Whatever........

Verwijderd

Op woensdag 10 oktober 2001 12:07 schreef Kolder het volgende:
En toch wil ik graag weten waarom dat ding van mij standaard al zo heet is. Hij is al zeker 58 graden als ik de computer een tijdje laat draaien, heb em gisteren overgeclocked naar 1533MHZ en toen werd ie nad 3dmark2001 71 graden, lijkt me ietwat aan de hete kant. Heb er nog wel een extra koeler op gezet, een vulcanII maar hij blijft goed heet.
Enige oplossingen ??

greetz kolder:P
Koeler d'r af en zelf HARD blazen.. Blijft ie zo koel als dat jij wil... (gewoon harder blazen)

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 17:06

Cozm0

Unf!

zit je koeler dr wel goed op kolder? *D

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

• DeMoN
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Op woensdag 10 oktober 2001 12:56 schreef Cozm0 het volgende:
zit je koeler dr wel goed op kolder? *D
Gebruik je koelpasta i.p.v. koelingstape :?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Kolder

Kolder

Raaarrrr

Topicstarter
Ik gebruik nu zilverpasta maar misschien heb ik het te dun gedaan. Of zijn er nog betere alternatieven ????

greetz kolder
:0

Whatever........

• Twynn
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op woensdag 10 oktober 2001 13:17 schreef Kolder het volgende:
Ik gebruik nu zilverpasta maar misschien heb ik het te dun gedaan. Of zijn er nog betere alternatieven ????
Koelpasta kun je juist beter dun op het ding smeren.. Dus als jij dat hebt gedaan is dat alleen maar goed..

Enige betere alternatief dat ik zou kunnen bedenken is een andere koeler.. Ik heb zelf ook die vulcano, en op een 1GHz wordt het ding standaard 45 graden, maar zodra ik naar de 1333/1400 ga met een hogere vcore wordt het ook al 56/57 graden.. Ik denk dat de koeler gewoon tegen z'n max aan zit!

Verwijderd

mijn amd wordt ook te warm met met vulcano II koeler het is gewoon prut volgens mij. 1,57 ghz=not stressed=63 graden dus ik denk dat ik maar eens een alpha of swiftech koeler ga halen

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
ach die van mij hangt ook tussen de 63 en 70 graden in op normale snelheid. echt leuk, NOT
je bent dus niet de enige
Pagina: 1