Toon posts:

Mandrake 8.1 naast XP.. partities

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil vanavond Mandrake 8.1 gaan installeren naast mijn heerlijk werkende Windows XP... :9~

Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja, waar moet ik op letten?

Ik meen ooit een gelezen te hebben dat alle bootable partities binnen 8 Gb vanaf het begin van de schijf moeten beginnen.. :? Klopt dit of kan ik ook helemaal aan het einde van mijn schijf een Linux-partitie plaatsen?

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:08

Japie.G

Colour Classic

je kan hem gewoon aan het eind van de HD installeren, maar dan doet LILO het waarschijnlijk niet. Dan mot je een bootdiskette aanmaken (tijdens de installatie al aan denken dat je dit aanvinkt) zodat je linux toch kan booten. Als je dan in linux zit moet je ff in /etc/ het bestandje lilo.conf openen en ff 'linear' weghalen en deze vervangen door 'lba32' (zonder aanhalingstekens natuurlijk dan he, zet ook nog ff 'delay=50' voor de regel 'boot'. Dan mot je hem ff opslaan. en dan type je 'lilo -L -v' dan dut lilo het ook weer :)

edit:

typen is ook een kunst

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel, ik beschik over PartitionMagic; is het verstandig om die te gebruiekn om m'n Linux-partitie te maken of zal ik dit met de tool op de Linux-cd doen?

Verwijderd

Bij Partition magic zit een prima wizardje die alles netjes voor je regelt...

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Voordeel aan de bootloader van mandrake is dat hij geen last heeft van de 1024 cillinder grens :)

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-07 06:20
Op dinsdag 09 oktober 2001 20:49 schreef Mataraty het volgende:
Voordeel aan de bootloader van mandrake is dat hij geen last heeft van de 1024 cillinder grens :)
Idd, sinds een jaar heeft lilo geen last meer met het booten van een kernel wat meer dan 1024 cylinders verderop staat. Je /boot kan dus ook aan het eind van de schijf staan (of je laat 'm gewoon weg en zet 'm op /).

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Pagina: 1