Toon posts:

[OC] Stabiel, maar soms valt hij opeens uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Search gebruikt.

Ik heb mijn pc licht overklokt, zie sig. CPU wordt stressed 55 graden, GPU 60, en Video MEM 40 graden. Mobo: MSI K7T Pro (ms6330) cpu=110x12 1.85V, vio 3.45V (lagere voltages, en terug klokken verhelpen het probleem niet)

Ik heb veel stabiliteits tests gedaan:
3DMark paar uur laten loopen, X-Isle demo ook, Artifacter geeft 0 artifacts, heb lang zitten quaken, 'snachts dingen downloaden, enz...

Dit houdt ie dus gewoon allemaal vol, vaak dagen aan een stuk, niet onstabieler dan de gemiddelde pc (af en toe een keer een vastloper).

HET PROBLEEM IS DUS dat ie 1 keer in de week ongeveer, spontaan uitvalt, beeld weg, alsof ie in slaapstand gaat (staat uitgeschakelt in de bios). Dan schakel ik hem helemaal uit (reset werkt niet), maar dan gaat ie niet meer aan. Pas na 10 minuten weer, en dan werkt ook alles weer perfekt.
Voedings kabel eruit trekken helpt niet, moet echt 10 minuten w88. Daarom d8 ik dus aan een warmte probleem, maar hij wordt dus niet zo gek warm (gecheckt in bios + sandra + mbm5)

Iemand een id :?

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:14

Epsilon

waarschijnlijk een voedings probleem
je hebt niet genoeg power denk ik

maar wel raar dat het na 10 min pas weer kan

Verwijderd

Waarschijnlijk is het je voeding ja, een maat van me had namelijk hetzelfde probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Zou kunnen, maar waarom helpt de kabel er opnieuw in doen dan niet :? en waarom moet ik zolang w88 voor ie weer start...

Ik hebben eigenlijk ook geen id hoeveel watt mn voeding is, staat er niet op.

Verwijderd

Op dinsdag 09 oktober 2001 18:42 schreef SMBViper het volgende:
Zou kunnen, maar waarom helpt de kabel er opnieuw in doen dan niet :? en waarom moet ik zolang w88 voor ie weer start...

Ik hebben eigenlijk ook geen id hoeveel watt mn voeding is, staat er niet op.
Je kan dit probleem verhelpen door een zwaardere voeding te kopen, waarschijnlijk heb je nu een 235 Watt voeding .. en die kan je beter vervangen voor een 300+ Watt voeding .. een T-Bird vraag nu eenmaal veel vermogen, en dan is 235 echt te weinig!

Verwijderd

Topicstarter
*Zucht* ik blijf dingen kopen zo ;(

maar ja thnx iig

Verwijderd

Topicstarter
Uh kun je die ook los, zonder case kopen? die 400 watt kasten zijn nogal duur zo te zien :(

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:14

Epsilon

Op dinsdag 09 oktober 2001 18:46 schreef n0va^ het volgende:

[..]

Je kan dit probleem verhelpen door een zwaardere voeding te kopen, waarschijnlijk heb je nu een 235 Watt voeding .. en die kan je beter vervangen voor een 300+ Watt voeding .. een T-Bird vraag nu eenmaal veel vermogen, en dan is 235 echt te weinig!
nou, ik denk dat hij al een 300watt voeding erin heeft liggen hoor. Want mijn 300watt inwin trekt mijn config (zie sig) onder al bijna niet meer. Dus die van hem al helemaal niet.

Verwijderd

Topicstarter
Dat d8 ik eigenlijk ook. Heb er ook nog 2 80mm, 1 60mm, 1 40mm, en 1 90mm fan eraan hangen.

Verwijderd

Draai je PC een nachtje op vollebelasting zonder PCI kaarten, DVD/CD-Rom speler .. die vreten namelijk ook stroom .. als die dan niet uitvalt is het je te zwakke voeding!

Verwijderd

Volgens mij staat jouw FSB gewoon te hoog. Stel in op een hogere multiplier dan 12. Die heet dan 1200~1700 of 12,5 of 13x.

In ieder geval krijg je dan 13 x, stel de fsb in op 102. Einderesultaat is dan 1326 Mhz.
(Eventueel nog 100 en 101 proberen als dat wat te hoog is)

Ik heb het hier zelf ook, op FSB 100/105 volledig stabiel te krijgen, en tot 109 lijkt het stabiel. Maar net niet helemaal.

(KT7-RAID met TB1333@1340=13x103)
:Y)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan geen multiplier instellen met mijn moederbord. In de search heb ik gevonden dat potlood streepjes ook niet helpen :'(

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

Denk toch een warmte of voeding probleem.

• Bert-Jan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2024
duidelijk voeding volgens mij, ze moeten standaard kasten voortaan gewoon met 600W voedingen leveren vind ik >:)

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Op dinsdag 09 oktober 2001 19:14 schreef epsilon het volgende:

[..]

nou, ik denk dat hij al een 300watt voeding erin heeft liggen hoor. Want mijn 300watt inwin trekt mijn config (zie sig) onder al bijna niet meer. Dus die van hem al helemaal niet.
Dit trek je nog met een 250 watt voeding hoor. Waar bazeer jij op dat je voeding het bijna niet trekt ?

Geen inspiratie

Pagina: 1