Mijn amd thunderbird word zonder iets te doen in windows xp en in de bios al 58 graden met een gemodificeerde koeler (volcano II zonder lak laag en 25% silver). Als ik hem overclock tot 1600 wordt ie zelfs 75 graden met een benchmark van sisoft sandra! (burn in wizzard) wat kan ik hier aan doen (geen waterkoeling antwoorden) en eventueel wat is een goede koeler?
Paar casefans plaatsen..(20,-/stuk)
En GEEN volcano.. das rommel.. pak dan de standaard coolermaster 1,5gig cooler voor 25,- ofsow..
(liever nog een andere zwaardere, maar die vallen in hogere prijssegmenten 60+ )
Je zou kunnen denken aan een dragon orb maar die maken herrie
een goeie keus vind ik zelf de noisecontrol silverado
Beetje met de core voltage kloten wil ook wel eens wat graadjes eraf smikkelen
En GEEN volcano.. das rommel.. pak dan de standaard coolermaster 1,5gig cooler voor 25,- ofsow..
(liever nog een andere zwaardere, maar die vallen in hogere prijssegmenten 60+ )
Je zou kunnen denken aan een dragon orb maar die maken herrie
een goeie keus vind ik zelf de noisecontrol silverado
Beetje met de core voltage kloten wil ook wel eens wat graadjes eraf smikkelen
Ik snap er weinig van. Zelf heb ik de Silverado Noisecontrol en mijn temp komt gestressed nooit hoger dan een graad of 41. Idle (lees nu) is hij 31,2.
Is die Silverado echt zo goed, of zal ik de temp. maar met een scheut zout nemen?
Is die Silverado echt zo goed, of zal ik de temp. maar met een scheut zout nemen?
https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=
Wat een onzin, ik heb zelf een athlon 1,4 Ghz @ 1540 Mhz met een volcano II ( niet gemod ) en die loopt zwaar stressed tegen de 42 graden aan .....[b]Op dinsdag 09 oktober 2001 17:30 schreef
...
Ad Astra Per Aspera
wat is dit voor bullsh*t in de burn-in wizard???Op dinsdag 09 oktober 2001 17:32 schreef okidokie het volgende:
VCool installeren...
het is de bedoeling dat je de proc maximaal belast!!, wat heeft een idle progje dan voor nut????
Verwijderd
Lees de oorspronkelijke vraag nog eens. Het gaat helemaal niet over burn-in. Het gaat over zijn hoge temperatuur. Dus laat dat bullshit gedoe maar achterwege!Op dinsdag 09 oktober 2001 18:07 schreef epsilon het volgende:
[..]
wat is dit voor bullsh*t in de burn-in wizard???
het is de bedoeling dat je de proc maximaal belast!!, wat heeft een idle progje dan voor nut????
Lekker interessant zo'n idle progje. al is je proc idle 20 graadsels.. als hij stressed 70+ wordt zal dat toch stiekum niet goed voor hem zijn. Ongeacht hoeveel idle progjes je geinstalleerd heb. Ws is het zelfs slechter aangezien het temp verschil alleen maar groter wordt!Op dinsdag 09 oktober 2001 18:22 schreef okidokie het volgende:
[..]
Lees de oorspronkelijke vraag nog eens. Het gaat helemaal niet over burn-in. Het gaat over zijn hoge temperatuur. Dus laat dat bullshit gedoe maar achterwege!
If it's just us, it seems like an awful waste of space
Verwijderd
Sinds wanneer zijn temperatuurverschillen slecht voor je PC? Jij durft hem niet uit te zetten, begrijp ik? Temperatuur van een CPU is een gevolg en geen oorzaak.
Idle was mijn pc altijd 44-46C en nu 34-35C. Als ik een spel speel (Project IGI) in dit geval is hij stressed 47C waar hij zonder VCool 54C werd. Volledig stressed (burn-in)werd hij 58C, nu maar 52C.
Dus succes met je verhaal!
Idle was mijn pc altijd 44-46C en nu 34-35C. Als ik een spel speel (Project IGI) in dit geval is hij stressed 47C waar hij zonder VCool 54C werd. Volledig stressed (burn-in)werd hij 58C, nu maar 52C.
Dus succes met je verhaal!
Wat er bedoelt is dat materiaal bij warmte/koudte verschillen krimpt en weer uitzet. Als je dat lang genoeg volhoudt, krijg je heel fijne scheurtjes.
Het is dus het beste om je proc op dezelfde temperatuur te laten draaien (stressed met
uiteraard
), al is dat niet altijd mogelijk (bijvoorbeeld bij een herstart of uitschakelen). Wel zoveel mogelijk proberen
Het is dus het beste om je proc op dezelfde temperatuur te laten draaien (stressed met
Mijn Tbirdje 1.4 Wordt ook tussen de 50 en 55 graden met een Vulcano koeler, maar ik heb de kast los, als ik hem dicht doe tikt hij tegen de 70...
Enne hoe zit het met die swiftech koelers op oc shop ? zijn wel vrij prijzig maar zijn ze dat ook waard?
Verwijderd
Bij mij liep mn 1.2 @ 1,46 ook tegen de 65C aan, daarna besloot ik maar veel casefans te kopen, ACII er tussen en de vulcano fan omwisselen met een delta HP 6800 rpm
resultaat: stressed 49C
resultaat: stressed 49C
Als je processor scheurt zoals iemand hier beweert van het TEMP verschil stuur je hem toch lekker terug naar AMD of zie ik dat verkeerd. ??
Verwijderd
Zeker die swiftechs zen zeker de moeite, zelf heb ik er ene en op 1580 wordt men tb 1400 slechts 39 graden
en stressed 42 ongeveer
dus geloof die zever niet van die Volcano die op 1540 maar 42 stressed is, tenzij het echt waar is en ik hem proof gezien dan willek maar woorden terugnemen , maar nu op het eerste gezicht BULLSHIT
Btw mijn temps haal ik met 8 casefans op 12v en nen swiftech heatsink met HP deltafan, dus ge kunt u hopelijk voorstellen hoeveel lawaait dat hier maakt he
en stressed 42 ongeveer
dus geloof die zever niet van die Volcano die op 1540 maar 42 stressed is, tenzij het echt waar is en ik hem proof gezien dan willek maar woorden terugnemen , maar nu op het eerste gezicht BULLSHIT
Btw mijn temps haal ik met 8 casefans op 12v en nen swiftech heatsink met HP deltafan, dus ge kunt u hopelijk voorstellen hoeveel lawaait dat hier maakt he
dat heb ik met bepaalde programma`s ook ja...Op dinsdag 09 oktober 2001 17:36 schreef McBoldy het volgende:
Ik snap er weinig van. Zelf heb ik de Silverado Noisecontrol en mijn temp komt gestressed nooit hoger dan een graad of 41. Idle (lees nu) is hij 31,2.
maar in het bios en met vcool zie ik al snel dat mijnes 62 graden stressed wordt met silverado
Verwijderd
AOpen HQ08 zeker, plak er een zooi fans in en hij wordt stressed ongeveer 57 gok ik.Op dinsdag 09 oktober 2001 19:28 schreef Erazzzer het volgende:
Mijn Tbirdje 1.4 Wordt ook tussen de 50 en 55 graden met een Vulcano koeler, maar ik heb de kast los, als ik hem dicht doe tikt hij tegen de 70...
Mijn TBird 1.4GHz@1.53GHz met een NoiseControl Silverando is op dit moment 53 graden en hij draait nu toch al zo'n 5 uur Always stressed by The Cow
There is a fine line between hobby and mentaldisorder
Verwijderd
Ik wou eerst ook die Swiftech halen omdat mijn 1,4 idle al 64C word, toen werd mij aan geraden de nieuwe Alpha te halen... die komt binnenkort en haal ik dan gelijk
Verwijderd
Ja de Alpha coolers zen ook eel goe en de nieve roeleren wel 
Maar toen ik men swiftech kocht , was het de beste cooler op de markt is enkel wat duur
Maar verder zou ik zeggen , zeker kopen want je gaat er tevreden van zijn
Maar toen ik men swiftech kocht , was het de beste cooler op de markt is enkel wat duur
Maar verder zou ik zeggen , zeker kopen want je gaat er tevreden van zijn
ik had voor mijn waterkoeling een Globalwin Fop 38.
met standaard 7200 rmp fannetje.
gaf super resultaten.
diezelfde koeler draait nu op een 1333 met 2 goeie casefans (een voor onder, een achter boven, direct onder de voeding) en is idle 43-44 graden, max 48-50
geeft wel een pokkeherrie, maarja.....
met standaard 7200 rmp fannetje.
gaf super resultaten.
diezelfde koeler draait nu op een 1333 met 2 goeie casefans (een voor onder, een achter boven, direct onder de voeding) en is idle 43-44 graden, max 48-50
geeft wel een pokkeherrie, maarja.....
Pagina: 1