vraagjes over mijn LiteOn 24x10x40

Pagina: 1
Acties:

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-04 16:41
Heb um net vandaag gekocht, ik heb alleen een paar vraagjes:

1) Het eerste CD-tje dat ik probeerde te branden ging finaal mis. Ik brandde met 24x een aantal wav-files van de hdd naar een cdr-schijfje wat 16-speed is (philips silver premium) Ik weet wel dat die 16x geen 24x is, maar die "smart-burn" functie van liteon zou zelfd terugschakelen als de media van mindere kwaliteit is? :?Anyway, het resultaat is dat het allemaal veel te lang duurde en uiteindlijk bij de laatste track HING mijn PC :(
Zelfs op de aan/uit knop reageerde ie niet.. moest de stekker eruit trekken..
(gelukkig wel al wat cd-tjes gebrand op 16x ..pff..)

2) Tijdens het branden knippert de LED van de drive continu van rood naar oranje.. Is dit elke keer een ingreep van burnproof of is dit gewoon de manier waarop deze drive schrijft :?

3) De brander hangt nu op de 2 hdd controller als ENIGE. hij staat wel als slave ingesteld. Heeft het nut als ik hier master van maak :?

4) Hoe kan ik controleren of het brandproces idd op bijvoorbeeld 16x is gegaan, of de "smart-burn" hem stiekum op 12x gebrand heeft :? Geeft Nero hier melding van .. of een ander programma?

5) Is er nog software of speciale drivers voor deze 24x brander, of praat ik nu onzin ;)

mijn dank is groot :+

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Paladin

Play Ball!

1. zet hem iig op secondary master
2. staat je udma wel aan?
3. als je 700 meg brand is 24 speed ongeveer 4:10
16 speed ongeveer 5:30 12 speed plus min 7 min
4. probeer je hd ff te defraggen en reinstal de nieuwste via 4.1 drivers ff

als ie het dan nog niet doet loop ff alles na reinstal je windows en je nero en werkt het dan nog niet ga dan terug met je drive en laat hem nakijken

greetz

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-04 16:41
Is opgelost!
stond idd niet op DMA. Ik had er wel aan gedacht, maar kon het vinkje even niet vinden bij de CD-brander.....
TUURLIJK NIET.... ik moest bij de IDE-controller zijn :)

Verwijderd

yo w2k/ xp rulez !!

RGZ

MASH
Op dinsdag 09 oktober 2001 22:55 schreef winand het volgende:
Is opgelost!
stond idd niet op DMA. Ik had er wel aan gedacht, maar kon het vinkje even niet vinden bij de CD-brander.....
TUURLIJK NIET.... ik moest bij de IDE-controller zijn :)