Ik wil een nieuwe ontwerp maken voor mijn kast, en helemaal geen fans meer erin (geen lawaai). Ik zat eraan te denken om de hele achterkant dan van koelribben te maken, maar zou dit ook mogelijk zijn en koelt het goed?
Verwijderd
Lijkt me een waterkoel-verhaaltje worden.
Met een grote radiator als je het passief wilt.
Met een grote radiator als je het passief wilt.
ik zou dan wel een plankje met een 486 nemen, anders dan moet je alsnog aan de waterkoeling ivm warmte... lijkt mij.
slechts mijn 0,02 euro's.
edit: toevoeging.
slechts mijn 0,02 euro's.
edit: toevoeging.
Zo gezegd, zo gedaan.
Een Via C3 kun je passief koelen
. Bij een Tbird kun je het echt vergeten om een passief te koelen.
superb!!Op dinsdag 09 oktober 2001 16:49 schreef Flipke het volgende:
geef je weinig kans, behalve dan deze:
http://www.tweakers.net/nieuws/18794
Zoeits wou ik ook maken echt waar, ik had 't ook gedacht om een kast op zo'n manier te maken en de zijkanten van koelribben te maken. Maar 't is dus mogelijk?
Verwijderd
Misschien kan je de Fan en Heatsink van je GPU vervangen voor 1 grote heatsink, in mijn geval is dat genoeg om hem koel te houden... als je een fan op je ChipSet hebt kan je die ook passief koelen .. maar de CPU gaat moeilijk worden! , dan moet je toch echt aan waterkoeling gaan denken..
waarom zou je niet je CPU passief kunnen koelen? Ik bedoel als de hele kant van je pc koelribben zijn, dan heb je toch een heel groot oppervlakte waar de warmte weg kan?
Kijk uit! M'n kast is 40 graden
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Verwijderd
Dan moet je wel een hele goede warmtegeleidende verbinding van je cpu naar die ribben hebben, anders werkt het denk ik niet zo goed!Op dinsdag 09 oktober 2001 16:55 schreef Xouz het volgende:
waarom zou je niet je CPU passief kunnen koelen? Ik bedoel als de hele kant van je pc koelribben zijn, dan heb je toch een heel groot oppervlakte waar de warmte weg kan?
Misschien als je een celleron neemt en die underclockd 
En dan een hele grote koelrib er op.... misschien....
En hoe wou je je voeding dan doen???
En dan een hele grote koelrib er op.... misschien....
En hoe wou je je voeding dan doen???
4800Wp / Elga-Toshiba / HA / ESP's en andere rommel
jah ik had ged8 een soort kapje over mijn proc te maken, en die te geleiden naar de koelribben aan de zijkantOp dinsdag 09 oktober 2001 17:01 schreef Flipke het volgende:
[..]
Dan moet je wel een hele goede warmtegeleidende verbinding van je cpu naar die ribben hebben, anders werkt het denk ik niet zo goed!
Verwijderd
Een standaard pentuim 2 of celeron hoef je al niet actief te koelen, kijk maar naar de compaq systemen met die procs erin, daar zit alleen een redelijk grote heatsink op!
Ik heb hierthuis ook een celeron 400 (slot1) met de intelkoeling erop, waarvan het ventilator kabeltje ook niet aangesloten zit, word niet warmer dan een graad of 40 gem.
Dus dat zal wel lukken!
Ik heb hierthuis ook een celeron 400 (slot1) met de intelkoeling erop, waarvan het ventilator kabeltje ook niet aangesloten zit, word niet warmer dan een graad of 40 gem.
Dus dat zal wel lukken!
Ik denk niet dat het haalbaar is om zoiets zelf even te doen.
Verwijderd
Zeg nooit nooitOp dinsdag 09 oktober 2001 17:07 schreef HlpDsK het volgende:
Ik betwijfel ten zeerste dat het je gaat lukken, helaas.
Maar die heatsink wordt waarschijnlijk door de ventilator van de voeding gekoelt. Xouz wil volledig passieve koeling zonder airflow.daar zit alleen een redelijk grote heatsink op!
Een merk. Ze hebben koelers en heatsinks, die (onder tweakers) erg bekend zijn...wat is een zalman?
|Specs|
Ik heb mijn duron 600 ooit eens passief gekoeld gedraaid op 500 Mhz (koeler gewoon uitgetrokken, alleen mn Spire MAiets dus) liep perfect, alleen iet geprobeerd hoe ver ie kwam, maar met een groot blok moet t zeker kunnen.
"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"
Verwijderd
www.zalman.co.krOp dinsdag 09 oktober 2001 17:13 schreef Xouz het volgende:
wat is een zalman?
Ik zie toch echt een blauw scherm
"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"
Maar boven een zalman moet je (meestal) ook een fan hangen....!!
Misschien is zo'n cool systeem als in de Compaq T1500 Thin Client
wel wat om mee te kloten..

Misschien is zo'n cool systeem als in de Compaq T1500 Thin Client
wel wat om mee te kloten..

If the world didn't suck, we would all fall off!!!
Pagina: 1