Toon posts:

Multiplier setting op slotket

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan mijn PII400 100fsb slot1 te vervangen door een CellyII. Een slotket heb ik al besteld, en is onderweg. Nu is het de vraag welke Celly2 er maximaal op kan?

Nu is het zo dat de multiplier van het mobo niet verder gaat dan 8 :( en de fsb niet meer aankan dan 100MHz. Een bios upgrade is niet mogelijk omdat de mobo fabrikant niet meer te vinden is op internet :( (mammaplank is een Wintec W6BXA/V) Wel is het een bios die coppermines ondersteund.

Kan het zo zijn dat de multiplier setting van de slotket de setting van het bios kan "overrulen" zodat ik er een Celly2 in kan zetten met een hogere multiplier dan 8 :?

slotket:
Produkt Omschrijving

Slotket FCPGA naar Slot1
Voor installatie S370 processor in een Slot 1 mainboard
PPGA Celerons, FCPGA Celerons en FCPGA Pentium IIIs worden ondersteund
Let op: Uw mainboard moet wel FCPGA CPUs ondersteunen als u deze wilt install
Afbeeldingslocatie: http://www.abgcomputers.nl/pic/fcpgaslotket.jpg
van ABG computers

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:45
Multiplier zit vast in de chip gebakken. Ook als je moederbord de multiplier niet kent, draait hij er wel op.

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Je moet gewoon dat ding erop prikken en dat in het moederbordd schuiven, de bus op 100 en dan zal hij moeten werken.

Ik heb thuis dat de proc een hogere multiplier dan je op het bord kan instellen.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:49

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Belangrijk is om te weten als je moederbord de spanning voor je Celly kan leveren. De huidige Cellies hebben minder spanning nodig dan de laagste 1.8 volt die de meeste oude bordjes kunnen leveren.

Op T.net stond gisteren iets over een proc met Slot-1 converter met eigen VRM onboard wat in elk slot-1 bord zou passen. Ik denk (vrees) dat je zoiets nodig hebt)

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Topicstarter
thnx guys.

en die 1,8Vcore zou niet erg zijn, want het is toch de bedoeling ermee te oc'en. (mijn PIII800@900's draaien ook op 1,8V)

Dus een Celly2 733 met een 66fsb en een multiplier van 11 zou moeten werken via een slotket *D

100*11 is nl 1100MHz ;) (natuurlijk eerst 11*66 proberen hé :) )

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wat voor mobo heb je ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 oktober 2001 16:52 schreef ZeRoC00L het volgende:
Wat voor mobo heb je ?
Staat in eerste posting: Wintec W6BXA/V

systems specs staatie ook bij

|
|
v

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op dinsdag 09 oktober 2001 16:55 schreef pdb het volgende:

[..]

Staat in eerste posting: Wintec W6BXA/V
|
|
v
Oeps, sorry.
Maar als je bios het ondersteund, zal een celeronII op 100Mhz wel werken.

(die Bigfoot in je systeem zou ik ook vervangen, een nieuwe schijf is echt 10x sneller.......)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Topicstarter
Heb me Celly2 766MHz binnen, maar werkt nie |:(

Instelling op slotket is coppermine en automatische instelling voor fsb. Mobo staat ook op 66 MHz. Maar bij het aanzetten van de pc gaat alleen de ventilator draaien, en het lampje van me hd en netwerkkaart gaan branden. beeldscherm doet ook niets. koelblok word wel warm, maar ventilator gaat niet draaien.
Ook de over-cpu functie voor de instelling van de fsb, en de celeron instelling op de slotket werken niet :?

iemand nog een S370 mobo'tje te koop ;( , of weet ergens goedkoop een te vinden. Dan gaat deze mobo de prullenbak in. Al veel te veel problemen mee gehad.

Verwijderd

hmmmz als ik zo die specs van die server zie, had je beter ipv die nieuwe cpu wat geheugen kunnen plaatsen (of beide :P ).. ik had thuis een pc met een celly 300, toen een 400 en als test een 566 (daarna @ 850), maakte allemaal nix uit, want er zat een 4 GB Quantum Fireball en 64 MB RAM in. Bij elke app traag laden en swappen... Nu zit de Celly 400 erin met 192 MB en dat scheelt al een hele berg. Nieuwe HDD heb ik een keer getest, geeft enorme winsten in officegebruik, tenzij je een server voor }:O hebt staan natuurlijk. Mijn eigen servertje (Celly 300 @ 504) is lekker snel met 128 MB PC100 (mogelijk dat ik er 256 in zet) met een 20 GB 7200 RPM disk (OS = win2k).

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
iemand nog een S370 mobo'tje te koop ;( , of weet ergens goedkoop een te vinden. Dan gaat deze mobo de prullenbak in. Al veel te veel problemen mee gehad.
Als je dat mobo kwijt wil, wil ik hem wel...

qua help: heb je al geprobeerd om de cmos te wissen?

Ik heb ff voor je gezocht. De site zou www.wintac.com.tw moeten zijn (doet ut niet). De fabrikant heet ook wel EDOM.
hier(http://www.unicore.com/) kan je bios-updates krijgen, maar dat kost denk ik geld (eerug onduidelijk zijn ze daarover)

nog wat gevonden: manual: http://www.ferrovelho.com/util/mb/manuais/edom/w6bxa.txt

Ik had ook zoiets, met m'n celly 766, bleek dat ie stuk was. teruggebracht, celly 800 gekregen, en die doet het.

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

Verwijderd

Topicstarter
Cmos truuk werkt, dat ik daar zelf niet aan gedacht heb |:(

Draait al op 912MHz, nog ff uitzoeken oftie op 1100 wil >:)

thnx all :)
Pagina: 1