Toon posts:

Geen netwerk onder XP, wel Internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

/me ontbrak *

Red_Flame ga je gang :).

Verwijderd

Topicstarter
ah dammit. niet goed doorgekomen.
Nog eens:

Ik heb hier een coax netwerk, waarin een stuk of 7 pc's hangen. Deze pc's draaien 98 of ME. Tevens is er een linuxbak, welke het internet naar de kabelmodem verdeeld. Iedereen heeft vast ip (192.168.0.x). Alles werkte perfect totdat ik winXP installeerde. Ik heb exact dezelfde netwerkinstellingen als in ME ingevuld, maar ik zie niemand in het netwerk, en zij kunnen mij ook niet zien. Ik kan wel internetten en anderen pingen. TCP/IP en IPX/SX zijn geinstalleerd. Net als file & printersharing.

Wie herkent dit probleem, of (en dat heb ik liever) weet hoe ik dit moet oplossen?!?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

er was toch zoiets als dat je een profiel voor de andere pc's moest maken :?
zodat ze je konden zien :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Zet je firewall in XP maar eens uit. Dat zal een hoop schelen want ik neem aan dat je server o.i.d. een firewall heeft. :)

Verwijderd

Topicstarter
Staat ook uit, die firewall, toch werkt het niet. Allemaal erg vreemd.

Verwijderd

Post eens wat meer gegevens. Zo kunnen we niks.

Verwijderd

Topicstarter
Server draait dus op floppy, heeft firewall etc. ip=192.168.0.1, geen DHCP

Andere pc's allemaal een VAST ip in de range van 192.168.0.x

Ik heb hier XP Pro. Mijn ip = 192.168.0.2. Maar het internet werkt allemaal goed. ).
Als ik naar 'My Network places' ga, zie ik enkel mijn eigen pc.
Kijk je bij Local Area Connection:
- Client MS-Networks
- File & Printer sharing
- NetBEUI protocol
- NWLink NetBIOS
- NWLink IPX/SPX/NetBIOS compatible transport protocol
- TCP/IP

bij Authentication (volgende tab) staat er:
- Enable network access control using IEEE 802.1x, dat staat ook aan (standaard, maar als het uit staat, wat ik heb geprobeerd, werkt het ook niet)
- EAP Type = Smart Card or other
- de twee andere opties staan uit.

bij Advanced:
- Firewall, staat uit.

het vreemde is dus dat ik wel kan internetten, maar anderen niet kan zien. Ik zit wel in zelfde workgroup etc. Gewoon dezelfde instellingen als toen ik winME had en alles perfect werkte.

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb precies hetzelfde probleem :?

Ik had er een realtek kaartje 8139 erin zitten, en 100x de search gebruikt en tot de conclusie gekomen "dat het zwaar k*t is om in XP je filesharing draaiend te krijgen als het niet vanaf de eerste schone install werkt" :-)

Ik had dus een realtek kaartje, ander realtek kaartje geprobeerd, gisteren ff een 3Com 905 gekocht voor iets meer geld als een realtek, en wat denk je het werkt nog niet |:(

Dus bijdeze schopje om hoog, in de hoop dat iemand die dus hetzelfde probleem HAD en er dus wel een oplossing voor gevonden heeft, ergens vinkje ofzo :-)
Want de bekabeling zit goed want ik heb gewoon internet en als ik op mij XP machine een ME ghoste gooi dan draait het als een trein. Behalve met XP

Tnx

Verwijderd

Tja, ik had ook hetzelfde totdat ik de firewall uit heb gezet. Die hield bij mij echt alles tegen.

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
IK HEB HET VOOR ELKAAR !
IK HEB FILE SHARING EN NETWERKOMGEVING !

Haha het is dan toch geluk...na paar dagen kloten...

Hoe ? Ik heb dat vinkje uitgezet bij 'simple sharing' zo heet dat geloof ik (als je het echt goed wilt weten is er een topic die begint met TIP dus zoek daar maar ff op)

Toen netware-zooi geinstalleerd en NETBUI geinstalleerd, en toen ff de wizzard gerunt en je raad het niet maar dan kan je dus een link aanmaken naar de ander schijven in het netwerk !

Maar nu heb ik nog 1 vraagje hoe krijg je netals die andere pc met ME bijvoorbeeld dat je gewoon dus de MSHOME groep aanklikt en dan PIETJE JANTJE KLAAS ziet staan en DAN pas daarop klikt en dan de schijven ziet, want nu hebik een link direct naar die schijven maar ik wil gewoon een groep overzicht ??? :?

PS als ik NETWARE-zooi weghaal dan werkt met netwerk niet meer.....dus heeft er wel iets mee te maken al zou je het niet zeggen.

Rob
Pagina: 1