Toon posts:

2keer SBLive

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je links, ik heb ze doorgelezen maar kan niet echt antwoorden vinden op een paar vragen die ik heb, en ik vind het nog steeds wat flauw om deze topic steeds te sluiten, omdat er misschien mensen zijn die hier tips hebben.

Allereerst zijn het niet twee exact dezelfde kaarten, namelijk een SBLive 1024 value en een SBLive 5.1, maar ik weet niet of dat uitmaakt.

Ik kreeg namelijk bij het lezen van die links die je gaf het idee dat twee keer dezelfde drivers het probleem was, maar in m'n device-manager staan wel 2 verschillende namen:
-Creative SB Live! Basic (WDM)
-Creative SB Live! series(WDM)

Zijn het dan geen 2 verschillende drivers? Of mag ik deze vragen allemaal niet stellen en wordt ook dit afgesloten?

Verwijderd

Topicstarter
En nog een vraag die ik hierover heb (al is het misschien meer een W2K-vraagje): ik snap niet dat er in mijn devicemanager twee outputdevices staan, die beide volgens windows goed geinstalleerd zijn en geen conflicten veroorzaken, maar dat er in mijn multimedia-settings (bij preferred output- of inputdevice) maar 1 staat aangegeven.

Kan iemand me hier opheldering over geven?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het ging in die eerste post om de vraagstelling en die twee andere waren zeurtopics...

natuurlijk mag je vragen stellen, maar doe dat dan een beetje duidelijk...
ik had in een eerder topic trouwens deze links al gegeven, dus doe geen search moeit meer :o.
[topic=154693]
[topic=159434]

[search=twee geluidskaarten tegelijk gebruiken]
(waar veel ervaringen bijzitten die je uiteraard allemaal al hebt gelezen :o ;) ).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze inderdaad doorgelezen, maar had het idee dat er niet veel meer stond dan (kort samengevat): het kan soms wel maar soms ook niet, al ga ik door je subtiele vraagstelling twijfelen....

In elk geval zou ik wat meer details willen wat er zou moeten gebeuren om zoiets draaiend te krijgen, omdat ik het idee heb dat ik al een aardig eind ben als ze beide in de devicemanager zonder problemen vermeld worden....

Overigens gaat dit over W2K, ik weet niet of de titel hiervan nog veranderd kan worden? (ik weet uberhaupt niet of dat iets uitmaakt, bv w98 of w2k?)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
doe ze het allebij?

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Jimm, in welke software wil je die twee gebruiken?

Ik heb net een SB PCI128 en een SB-AWE64(ofzo)ISA kaart samen erin gezet (ik draai ook win2k). In windows kan ik maar 1 apparaat als voorkeurapparaat gebruiken (standaard die pci-kaart), maar in CubaseVST32, waarvoor ik dus die twee kaarten nodig heb, doen ze het allebei.
Nu heb ik in Cubase dus vier inputs die tegelijk kunnen opnemen!

Verwijderd

Topicstarter
Eentje doet het maar, een verslagje van wat er exact aan de hand is is te vinden op: http://forum.computertotaal.nl/forum/Forum16/HTML/002081.html

En waavoor ik het wil gebruiken, allereerst niet eens om 2 losse outputs te hebben (dan kan ik beter een andere geluidskaart kopen), maar omdat ik een Nord Modular heb(da's een synth voor degenen die dat niet weten), die met m'n pc moet communiceren en daarvoor m'n hele midipoort in gebruik neemt. Wil ik hem nog aan kunnen sturen met een sequencer, dan kan ik die midipoort daar in elk geval niet meer voor gebruiken omdat die gewoon dedicated is voor de software die er bij zit.

Ik zat ook te denken aan een midi-interface, maar voor 120 piek een geluidskaartje erbij, dan zou ik een extra midipoort hebben, EN een extra geluidsuitgang en dat leek me wel een leuk idee....vandaar!

• TheLemon

TheLemon

Kan je geen midi-thru op je synth gebruiken?
En anders zou ik zeggen probeer toch eens een andere kaart. (ff lenen van een maat) Het liefst een van een andere fabrikant/type, dan heb je grote kans dat ze niet dezelfde irq gebruiken. Je kan de irq trouwens toewijzen via apparaatbeheer,bronnen.
Gewoon b-merk kaartje kost maar 30-40 gulden!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, da's het vervelende van die modular, die neemt gewoon 1 hele midi-poort....er hoort namelijk software bij waarop je je klanken kunt bouwen en dat vergt nogal wat communicatie tussen synth en pc.

En een goedkoop kaartje kan natuurlijk maar het leek me juist een goede gelegenheid om dan meteen een extra geluidsuitgang te nemen met een iets aanvaardbaardere kwaliteit dan die van een kaartje van 30-40 piek.

(en ik ben trouwens al zover dat ze verschillende irq's gebruiken, maar dat heeft niks geholpen)

• TheLemon

TheLemon

Ja, als op zich alletwee de kaarten goed werken volgens Windows, dan heeft het denk ik geen zin om een ander kaartje te proberen, dan werkt het gewoon. Waarom denk je dat ze niet werken? Omdat Windows ze niet allebei tegelijk kan uitsturen? Dit kan natuurlijk gewoon aan Windows liggen, met audiosoftware moeten ze het misschien wel samen doen. Probeer het anders ook eens met CubaseVST, daar werkt het bij mij, dus dan kan je zien of het bij jou ook werkt.
(Moet je wel bij "audio inputs" die tweede kaart-inputs even activeren)

Verwijderd

Topicstarter
nee, niet omdat ze niet tegelijk werken, maar omdat ik bij preferred output device (of input) er maar eentje kan kiezen uit een lijst van 1....daar staan dus gewoon niet meer en dat is meteen wat ik zo vaag vind

volgens m'n device-manager zou ik bv ook twee gameports hebben (en dus twee midi-ports), maar ik kan in bv m'n Modular software ook maar kiezen uit eentje
Pagina: 1