Misschien heb je hier wat aan, ik weet dus niet wat je precies bedoeld:
Hier is x dus een integer waar de waarde inkomt, mits deze een integer is. y is een string waar dus een getal inzit.
code:
1
2
3
4
5
| try
x := StrToInt(y);
except
on E: EConvertError do ShowMessage('Convert error!');
end; |
Hier is x dus een integer waar de waarde inkomt, mits deze een integer is. y is een string waar dus een getal inzit.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
is m'n berichtje weg... joh
ik gebruik dezelfde source als de bovenstaander... alleen ik zit in een for lus te kloten en als er een eroor komt vangt delphi um dus niet af. met als resultaat dat mijn grid waar alleen integers in mogen.
Ik controleer dus een stringgrid of in de cells alleen integer values staan.
ik gebruik dezelfde source als de bovenstaander... alleen ik zit in een for lus te kloten en als er een eroor komt vangt delphi um dus niet af. met als resultaat dat mijn grid waar alleen integers in mogen.
Ik controleer dus een stringgrid of in de cells alleen integer values staan.
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Laat es wat source zien.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| function Checkgetal(Invoer: String): Boolean;
var
temp:integer;
begin
result:=false;
try
temp:=StrToInt(Invoer);
except
on E: EConvertError do result:=true;
end;
end;
procedure TFormMain.GridCheck(Bestand: String);
var
I, I1: Integer;
Temp: String;
begin
for I:=1 to StringGridCijfersToevoegen.ColCount-1 do
begin
if StringGridCijfersToevoegen.Cells[I,1]<>'Vinktoets' then
begin
for I1:=2 to StringGridCijfersToevoegen.RowCount-1 do
begin
Temp:=StringGridCijfersToevoegen.Cells[I,I1];
StringGridCijfersToevoegen.Cells[I,I1]:='00';
if not CheckGetal(Temp) then StringGridCijfersToevoegen.Cells[I,I1]:=Temp;
end;
end;
end;
GridOpslaan(Bestand);
end; |
Me probleem was dat ik vergeten was dat in de IDE delphi nog wel aangeeft dat er problemen zijn bij de conversie. Ik had daarna het progie standalone gerunned... gaf de zelfde fouten. Toen heb ik wat code veranderd... en nu doet ie het!
Probleem was dat ik uit een stringgrid wilde checken of er alleen integers in zaten, op behalve rows waar vinktoets boven stond. Ik had code alleen dat gaf dus steeds errors.
Die overigens wel terecht waren... want strings kunnen geen ints worden
BEDANKT DiFool, mij ff vergeten... maarja ik weet dan toch niet wat er met de oude code mis was... want toen gaf ie die errors ook Standalone.
Probleem was dat ik uit een stringgrid wilde checken of er alleen integers in zaten, op behalve rows waar vinktoets boven stond. Ik had code alleen dat gaf dus steeds errors.
Die overigens wel terecht waren... want strings kunnen geen ints worden
BEDANKT DiFool, mij ff vergeten... maarja ik weet dan toch niet wat er met de oude code mis was... want toen gaf ie die errors ook Standalone.
Komt omdat ie brak was en ik gewoon ging raden naar het antwoord.Op dinsdag 09 oktober 2001 23:03 schreef jamey32us het volgende:
Wat is nou precies je probleem. Ik mis denk ik een stuk van de topic.
Hmm niemand schijnt dit te weten: Je hoeft het resultaat niet in een variabele op te slaan! Het volgende mag ook best:
code:
1
2
3
4
5
| try
StrToInt ('3.5'); // 't is een functie, so what?
except
ShowMessage ('Jah maar wacht es effe, dat mag niet!');
end; |
Verwijderd
Een Try ??? Dat is echt super lelijk, beter kan je de Val functie (uit mijn hoofd) gebruiken. (misschien niet Val() maar er is wel een functie binnen delphi om dit mooi op te lossen)
Pagina: 1