Afdrukken onder Windows98 en Citrix

Pagina: 1
Acties:

• sgiethoorn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 14:18
ik zit met een heel vaag probleem.....
Twee computers zitten aangesloten op een hp-jetdirect en deze is weer verbonden met een hp deskjet 970cxi en een hp laserjet. Het besturingssysteeem waaronde gewerkt wordt is windows 98. wanneer er onder windows afgedrukt moet worden doet de hp laserjet het gewoon. De deskjet doet helemaal niets!!!! onder citrix doet de laserjet het ook gewoon. Wanneer er iets op de deskjet afgedrukt moet worden dient de printer eerst uit/aan gezet te worden en dan begint dfeze met afdrukken.......

wie kan mij helpen dit probleem op te lossen????

Verwijderd

Dus onder Windows98 doet de deskjet helemaal niks en onder Citrix alleen na een herstart?

Kan die printer wel achter een jet-direct? Ik dacht nl dat die de computer en printer continue contact met elkaar houden? Dan wil windows98 waarschijnlijk niet printen. Onder Citrix doet deze het wel omdat dan een andere driver gebruikt wordt de generieke Citrix printerdriver of een aangepaste van HP.

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Waar je zowieso voor kunt gaan zorgen is dat de drivers hetzelfde heten, op die manier zul je in je citrix omgeving minder problemen ondervinden met het printen naar je "lokale" omgeving.

Ik heb hier op mijn werk ook printers aan een jetdirect hangen, en die zijn in de oude omgeving (zo heet hier de lokale omgeving ivm implementatie) installed via jetdirect en een printserver, maar ook te gebruiken in de nieuwe omgeving (zo heet dus hier de citrix omgeving).
Wat je ook kan doen, als je dan toch al met jetdirect werkt is de printer in de nieuwe omgeving gewoon nog een keer te installeren via het ip adres, mocht de lokale printerwizzard van metaframe niet productief blijken te zijn.

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.