[GP3] Wageninstellingen

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-02 09:21
Wat zijn jullie instellingen?

Ik zet de versnellingen altijd 2 tandjes naar rechts, maar wat ik nou precies met die vleugels doen moet

- heel laag = weinig grip maar wel veel snelheid en andersom?? Hoe stellen jullie dat in ??

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Wat je met de vleugels moet doen is vrij simpel... Zo afstellen dat de auto nog wel op de baan blijft, maar dat je op rechte stukken optimale snelheid hebt.

Hoe je je versnellingen zet ligt ook aan de baan... veel lange rechte stukken zoals Hockenheim dan kun je de slag van je versnellingen langer zetten op de laatste 2 versnellingen ofzo... maar net als in monaco is topsnelheid niet zo belangrijk, maar het optrekken weer wel, dus wil je liever een korte slag in je versnellingen (kort op elkaar schakelen).

Verwijderd

De rijhoogte lager zetten wil ook helpen voor de topsnelheid en de stuurbaarheid van de auto. Beiden worden er (naar mijn mening/rijstijl) beter van. Maar je houten plank aan de onderkant van de wagen slijt er wel door (zie je op het plaatje van de auto rechtsonder in de cockpit, als daar in het midden een grote strip geel oplicht zit je met de onderkant van je bak aan de grond...). Ik weet niet of hierop wordt gelet...

Zelf zet ik op Monza de vleugel op 2 voor en 6 achter, en de rijhoogte 4 tikjes lager dan de standaard rijhoogte. De bak op maximaal (versnelling 6!!! 7e gebruik ik amper) 62 en een beetje wisselend de versnellingen daaronder...

Note over versnellingsbak:

Langzame circuits de verschillen tussen de standen klein houden, zorgt voor een goed acceleratievermogen.

Snelle circuits zorgen dat de laatste versnelling die je gebruikt zo hooge mogelijk staat voor de topsnelheid.

Verwijderd

anders kijk je ff in het boekje (of zit dat er niet bij), want bij f1 2000 staat dat allemaal in het boekje wat er gebeurt met de grip van je auto en snelheid enz. als je iets aan de setup verandert

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Over dat boekje, waarschijnlijk heeft hij dat niet (lees illegale versie). Dat boekje heeft namelijk ruim 120 of ruim 170 pagina's (welke van de twee het is weet ik niet, en ik zoek het niet te pakken) en daar staat een heel stuk in over wagenafstelling.

• Wiggie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-04-2025
Het boekje heeft 174 blz. :) maar als je kant en klare setups wil?
http://gp3.pagina.nl /

... of wat dan ook :)

Tag User In

Pagina: 1