Win2k user login probleem!!!

Pagina: 1
Acties:

• sgiethoorn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 14:18
Hier een heel vaag probleem...
Het gaat om een netwerk met een windows 2000 server.
Ik probeer een gebruiker in te loggen op een win2k werkstation. Dit lukt wel, maar ik krijg de netwerkstations niet te zien. Dus bij deze computer staan alleen de locale stations. Hij vind het netwerk wel maar zegt dat hij geen toegang tot de schijven heeft. Maar het gekke is dat er vier gebruikers zijn die ik hier wel gewoon in kan loggen en die wel de netwerkschijven zien. Deze vier hebben dezelfde rechten of zelfs nog minder rechten dan de betreffende gebruiker. Alle andere gebruikers kunnen ook niet goed inloggen.
Log ik de betreffende gebruiker op een ander werkstation in, ook win2k, dan gaat het wel zoals het hoort....

Rara, hoe kan dit??

Ik wordt er gek van...

Verwijderd

Kan zijn dat je :

De NTFS rechten op die directory voor die gebruiker niet hebt ingesteld. werk daarom met groepen.

Gebruik je een login script ? zo ja, dan moeten er netwerk stations zijn, anders heb je het scriptje verkeerd gemaakt

Hebbie NATIVE mode uit staan op de server, is wel zo handig als je maar één windows 2000 server hebt. (Native mode is voor windows NT 4 servers)

In de Active Dirs, hebbie daarin aan die gebruiker wel dezelfde rechten staan voor alle gebruikers, als je ze daar defineert per gebruiker en NIET per groep kan dit ook voorkomen.

Als dit het niet is moet je toch wat meer info posten