HP Deskjet 930c installeren op USB.

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Hoe moet dit precies? Als windows 98SE zegt: nieuwe hardware gevonden, selecteer drivers en ik pleur de HP-CD erin zettie hem op LPTP1 en daar zit natuurlijk geen kabel in.

Volgens de CD moet ik de instructies op de 'poster' volgen, maar die ben ik kwijt. Heeft iemand dit nog? Of DE andere manier?

bvd.
Niek

Verwijderd

je moet gewoon de setup van die cd draaien en als je nu een geinstaleerde printer hebt moet je die eerst weggooien

als je dat progie van die cd draait dan zie je van zelf dat hij via usb wordt gezet :P

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:51
Op dinsdag 09 oktober 2001 15:01 schreef La_Gomera het volgende:
je moet gewoon de setup van die cd draaien en als je nu een geinstaleerde printer hebt moet je die eerst weggooien

als je dat progie van die cd draait dan zie je van zelf dat hij via usb wordt gezet :P
Ehm, nee dit werkt dus niet. Dan zegt hij dat je hem erin moet pluggen en het vanzelf gaat, en dit is dus ook het antwoord op de vraag.

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 12:02

Nietzman

Woei!

sorry... maareuh.... *kuch* 'rtfm'

Verwijderd

Op dinsdag 09 oktober 2001 15:03 schreef nietzman het volgende:
sorry... maareuh.... *kuch* 'rtfm'
Het staat volgens mij niet in tfm, daarom hattie het ook over die poster. De cd die je erbij hebt gekregen bevat ook een map 'usb' dacht ik en daarvandaan moet je de setup draaien. De USB drivers staan iig op de cd en wel in een aparte directory.

Ohja en als je misschien aan Win2k gaat denken, daar staan de drivers niet van op de cd maar moet je ze gaan downen.

Verwijderd

De ERVARING leert dat HP-USB zooi vaak niet volgens the fucking manual te gerbuiken valt. Er is altijd wel meer aan de hand.
usb met shared irq conflicten komt vaak voor. Maar ook zoals in dit geval werkt de gewone installatie om duistere redenen gewoon niet zoals het hoort.

Vaak kan je proberen de printerdriver handmatig te installeren.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Heb je em eenmaal verkeerd ge-installed, dan wens ik je veel succes......

HP vernaggelt je register dermate, dat ie de printer niet als nieuw USB device zal herkennen, en dus kun je ook niet correct installen.

Hoe moet je em installen?

Erin pluggen (usb) , dan vindt ie iets, dan vraagt ie om drivers ->w98usb map aanwijzen op cd-rom.

Uninstall eerst alles netjes via de HP software, lukt het niet dan heb je een vet probleem (zie 1e regel).

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:51
Op dinsdag 09 oktober 2001 15:11 schreef Djohen het volgende:
De ERVARING leert dat HP-USB zooi vaak niet volgens the fucking manual te gerbuiken valt. Er is altijd wel meer aan de hand.
usb met shared irq conflicten komt vaak voor. Maar ook zoals in dit geval werkt de gewone installatie om duistere redenen gewoon niet zoals het hoort.

Vaak kan je proberen de printerdriver handmatig te installeren.
Je hebt helemaal gelijk, en als het verkeerd is geïnstalleerd krijg je het vaak onder die installatie ook niet meer goed werkend, had ik eerst ook :(

Verwijderd

930 heeft ook lpt :)

Verwijderd

OPLOSSING: Download de nieuwste drivers en gebruik niet die van de CD, zo heb ik het ook elke keer weer moeten installeren onder Win2000. Als je dan setup runt werkt USB wel.

• cornelixnootje1
Poep, als ik usbdrivers van de cd installeer, zegtie: Alles is goed, apparaat werkt correct. Das al heel wat.

Maar dan:

Nieuwe printer installeren. Goede geselecteerd, goede poort. (USB!) Druk ik op volgende vliegen er een paar balkjes voorbij en krijg ik een lege foutmelding! (!) Zonder enige tekst, alleen maar een geel waarschuwingsteken en een OK knop. Echt te gek voor woorden.

Kga nu maar eens de drivers van internet proberen denk ik, of heeft dit geen zin? Aangezien het apparaat "correct functioneert"? :?

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:24
Ik heb zelf een HP950C, en ik heb hier ook rare dingetjes mee gehad... de drivers van HP zijn een beetje brak. Hoe ik het altijd doe: ik installeer de printer op LPT1, dan plug ik de printer erin. Meestal installeert windows dan vanzelf USB printersupport, zo niet, dan geef ik zelf de poort aan (USB:). In 1 keer installeren als USB is mij nog maar 1 keer gelukt.

• cornelixnootje1
Dit is idd de goede volgorde.

1) USB installeren (met <CDDRIVE>:\win98usb\ )
2) Printer installeren als LTP1. (Met gewone CD)
3) In printereigenschappen USBpoort selecteren.
4) Printen!

Ohja, wel eerst je kabels aansluiten. (Staat in de FAQ van de printer |:( :) )

Dank voor jullie hulp!

Niek

Verwijderd

Op dinsdag 09 oktober 2001 20:41 schreef Niek1616 het volgende:

4) Printen!

Dank voor jullie hulp!

Niek
Dat klopt als een bus.
Die uitleg op die poster klopt gewoon weg niet. Ik vindt het onbegrijpelijk dat HP niet een installatie-programma maakt dat het wel achter elkaar installeert. Ik moest ook al een collega/systeembeheerder laten komen om dat ding te laten installeren. :(

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-07 13:40

Dutch_guy

WYSIWYG

Leuk he?

Probeer je zo een ding te installeren op je werk, is er altijd wel een addertje onder het gras. Mensen denken dan dat je achterlijk bent, omdat j niet binnen vijf minuten een "gebruiksvriendelijke" HP kan installeren.

I hate that ! :(

Pay peanuts get monkeys !

Verwijderd

>:) Dacht ik toch dat ik de enige was met een antwoord op een eerdere vraag...een printer aansluiten is toch niet zo moeilijk ! Dus toch !

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op dinsdag 09 oktober 2001 20:41 schreef Niek1616 het volgende:

4) Printen!

Dank voor jullie hulp!

Niek
Dat werkt dus lang niet altijd, vaak KUN je gewoon geen usb poort selecteren!!!!!!!!! (geen keuze optie).

Verwijderd

:) "Foolproof " gaat het op een schone PC wel ! Overigens is dit niet alleen een grapje dat je overkomt bij een printer > ook de scanners hebben er last van !

Verwijderd

Ik heb zelf ook sinds een maand een HP 930...
Ik deed die doos open en onder dikke stapels reclamezooi vond ik de beruchte installatie poster.
Na 'm doorgelezen te hebben, heb ik 'm weggeflikkerd en op mn eigen manier de drivertjes geinstalled... :P
K kan begrijpen dat je nogal troubles krijgt als je 'm via de "HP Poster Manier" installed.... :(
Erg lief van de HP.. ahum :r

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-10-2025

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

de manier die HP zegt is de beste manier

maar je mag geen oude drivers van een eventuele andere printer erop hebben staan

en je mag ook geen viatech usb hebben
Pagina: 1