Toon posts:

hdd probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een a7v266 met een 1.4 erop
Tevens een ultra ata kaartje van promise voor wat extra ide poorten. Ik draai w2k. De schijven die op de promise kaart zitten zijn 2 80 gig schijven.

Het probleem: men promis kaart wil ze niet meer herkennen. 1 schijf doet helemaal niks meer(niet onder men bios niet in windows of wat dan ook)Nadat de promis kaart ze eruit had gegooid heb ik hem op een andere comp gehangen tijdelijk en daar werdt ie nog wel door windows herkent maar niet door de bios en van 1 partitie werdt gezegd dat ie niet geformateerd was. Nadat ik hem los heb gekoppeld om de 2e schijf te testen wou ik hem weer aankoppelen en toen werd de gehele schijf niet meer herkent?????

schijf 2 die op de promise kaart zat wordt ook niet meer door men bios herkent maar wel door windows. en inprincipe kan ik daar nog alles mee doen. Gegevens stonden er ook nog allemaal erop etc.

Mijn vraag: is de eerste schijf nu rijp voor de sloop en hoe kan ik ervoor zorgen dat men 2e schijf ook weer door de bios herkend wordt. Tevens komt dit vaker voor met die ultra ata 100 kaartjes van promise met w2k als besturing???

thnx

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-04 19:42

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

als je op je Promise-kaartje geen andere IDEapparaten hebt gehangen, kun je het beste elke HD op een ander kanaal hangen, zodat je 2 masters hebt.
Het zou kunnen zijn dat je 2 masters aan 1 kabel hebt gehangen, maar dat betwijfel ik.
Probeer 's een andere BIOS of ms een andere BIOS voor je ATA100 ?

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

Verwijderd

Topicstarter
qua bios heb ik gewoon de nieuwste
dus daar zou het niet aan mogen liggen
de 2 schijven waren gewoon als master/slave aangesloten en dat zou geen probleem hebben mogen geven