Beste mensen,
Sinds afgelopen zaterdag heb ik een nieuw mobo en CPU gekocht. Ook een cooler natuurlijk..
Nu heb ik alleen een paar problemen:
- Soms als ik een programma start, bijvoorbeeld om te surfen, of een MP3 af te spelen, of een filmpje te bekijken, valt mijn computer spontaan uit, en start opnieuw op. Wie weet waar dit door veroorzaakt word?
- Sinds het nieuwe mobo met CPU in gebruik zijn genomen, krijg ik geen geluid meer uit mijn SB Live! Player 1024.
Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? Ik heb de kaart al op meerdere PCI sloten geprobeert, maar niks mag baten. Ook heb ik al diverse besturingssystemen getest, en alle maken geen verschil, voor zowel het spontaan opnieuw opstarten, als voor het geen geluid geven.
Ook heb ik al geprobeert mijn CPU minder zwaar te belasten door hem niet over, maar Onder te klokken. Op 600Mhz, 700Mhz, vanalles geprobeert. Geen geluid. Wel hield het spontaan opnieuw opstarten op, als hij ondergeklokt is.
Iedeeën? Suggesties? Oplossingen??
(Voor de mensen die het belangrijk vinden : )
Asus A7A266 mobo
AMD Athlon Thunderbird 1400Mhz
256 MB SDRAM
3DFX Voodoo 3 2000 AGP (word binnenkort vervangen door een andere nieuwe kaart)
Tekram PCI SCSI II
SB Live Player 1024
Sitecom PCI Fast Ethernet
SCSI Zip 100MB Intern
Pioneer Slot In DVD SCSI
Plextor 40x SCSI CD
HP CDRW 8100i
IDE HDD IBM 15,2 GB 7200RPM, 2MB Cache
IDE HDD Seagate 8 GB 5400 RMP
Operating system : Windows 2000 Pro en / of Windows XP Pro
Sinds afgelopen zaterdag heb ik een nieuw mobo en CPU gekocht. Ook een cooler natuurlijk..
Nu heb ik alleen een paar problemen:
- Soms als ik een programma start, bijvoorbeeld om te surfen, of een MP3 af te spelen, of een filmpje te bekijken, valt mijn computer spontaan uit, en start opnieuw op. Wie weet waar dit door veroorzaakt word?
- Sinds het nieuwe mobo met CPU in gebruik zijn genomen, krijg ik geen geluid meer uit mijn SB Live! Player 1024.
Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? Ik heb de kaart al op meerdere PCI sloten geprobeert, maar niks mag baten. Ook heb ik al diverse besturingssystemen getest, en alle maken geen verschil, voor zowel het spontaan opnieuw opstarten, als voor het geen geluid geven.
Ook heb ik al geprobeert mijn CPU minder zwaar te belasten door hem niet over, maar Onder te klokken. Op 600Mhz, 700Mhz, vanalles geprobeert. Geen geluid. Wel hield het spontaan opnieuw opstarten op, als hij ondergeklokt is.
Iedeeën? Suggesties? Oplossingen??
(Voor de mensen die het belangrijk vinden : )
Asus A7A266 mobo
AMD Athlon Thunderbird 1400Mhz
256 MB SDRAM
3DFX Voodoo 3 2000 AGP (word binnenkort vervangen door een andere nieuwe kaart)
Tekram PCI SCSI II
SB Live Player 1024
Sitecom PCI Fast Ethernet
SCSI Zip 100MB Intern
Pioneer Slot In DVD SCSI
Plextor 40x SCSI CD
HP CDRW 8100i
IDE HDD IBM 15,2 GB 7200RPM, 2MB Cache
IDE HDD Seagate 8 GB 5400 RMP
Operating system : Windows 2000 Pro en / of Windows XP Pro