Toon posts:

Asus A7A 266 met AMD Thunderbird 1,4 Ghz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Sinds afgelopen zaterdag heb ik een nieuw mobo en CPU gekocht. Ook een cooler natuurlijk.. :)

Nu heb ik alleen een paar problemen:

- Soms als ik een programma start, bijvoorbeeld om te surfen, of een MP3 af te spelen, of een filmpje te bekijken, valt mijn computer spontaan uit, en start opnieuw op. Wie weet waar dit door veroorzaakt word?

- Sinds het nieuwe mobo met CPU in gebruik zijn genomen, krijg ik geen geluid meer uit mijn SB Live! Player 1024.
Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? Ik heb de kaart al op meerdere PCI sloten geprobeert, maar niks mag baten. Ook heb ik al diverse besturingssystemen getest, en alle maken geen verschil, voor zowel het spontaan opnieuw opstarten, als voor het geen geluid geven.

Ook heb ik al geprobeert mijn CPU minder zwaar te belasten door hem niet over, maar Onder te klokken. Op 600Mhz, 700Mhz, vanalles geprobeert. Geen geluid. Wel hield het spontaan opnieuw opstarten op, als hij ondergeklokt is.

Iedeeën? Suggesties? Oplossingen??

(Voor de mensen die het belangrijk vinden : )

Asus A7A266 mobo
AMD Athlon Thunderbird 1400Mhz
256 MB SDRAM
3DFX Voodoo 3 2000 AGP (word binnenkort vervangen door een andere nieuwe kaart)
Tekram PCI SCSI II
SB Live Player 1024
Sitecom PCI Fast Ethernet
SCSI Zip 100MB Intern
Pioneer Slot In DVD SCSI
Plextor 40x SCSI CD
HP CDRW 8100i
IDE HDD IBM 15,2 GB 7200RPM, 2MB Cache
IDE HDD Seagate 8 GB 5400 RMP

Operating system : Windows 2000 Pro en / of Windows XP Pro

Verwijderd

voor je SB weet ik ff niets maar het lijkt er op dat je wat weinig prik uit je voeding haalt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er een 300W voeding in hangen. Zou dat te weinig zijn dan??

En tevens staat alles op het moederbord op auto. toen ik in bios keek, gaf het al automatisch 1400 Mhz aan, en alles was al ingesteld, en kon niet handmatig ingesteld worden.

Verwijderd

Lijkt me genoeg, maar er zit nog wel verschil in één of andere voeding, hang er eens wat minder aan en kijk of het dan beter gaat.

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 18:58

EaS

Wel hield het spontaan opnieuw opstarten op, als hij ondergeklokt is.
Onderklokken = minder warm.
M.a.w. CPU wordt te warm. Heb je in het BIOS zo'n beveiliging, dat ie bij een bepaalde temperatuur reboot of uitschakelt ? Vast wel, check dat maar eens.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx, ik zal eens in mijn bios kijken of dat er idd zo'n beveiliging in zit. Maar wat moet ik dan doen? Die beveiliging anders instellen??

Ik zal ook eens kijken met er wat minder aan te hangen, wellicht helpt het, maar het ligt volgens mij niet aan de voeding, maar aan het mobo en CPU.

Nu nog een oplossing voor mijn SB Live Player 1024

• Tenesmia
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 14:34

Tenesmia

First Sergeant

kan het niet het probleem zijn dat je nieuwe mobo een onboard geluidskaartje heeft, die je niet hebt gedisabled met jumpersetting, en dat die dan problemen krijgt met je Live! ... heeft een kameraad van me ook gehad dat ie steeds zomaar ging rebooten, onboard audio uitgeschakeld --> probleem compleet opgelost. :7

Ad Astra Per Aspera

Verwijderd

Topicstarter
Nope, ik heb de versie zonder onboard geluidskaart. Dus tussen 2 geluidskaarten kunnen hier geen conflikten zijn, er is er nl maar 1

Verwijderd

Topicstarter
Nope, ik heb de versie zonder onboard geluidskaart. Er kan dus geen conflikt zijn tussen 2 geluidskaarten, ik heb er nl maar 1 in zitten.

En anders zou hij in Windows toch ook 2 geluidskaarten aan moeten geven, en dat doet ie ook niet.

Verwijderd

verhoog je voltage eens wat en breng je cooler eens goed aan met artic II bv

:)

• Paquito
  • Niet online
Probeer is load setup defaults en stel alles handmatig in?
of upgrade je bios.

Iets anders, als ik jou was zou ik gebruik maken van m'n 8 dagen niet goed/tevreden geld terug garantie en een a7v266a (of anders a7v266 als de a er nog niet is) gaan halen ;)
Want die is nl aanzienlijk sneller.

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 18:51

flexje

got-father

Probeer em is in een andere pci slot te douwen of je irc te veranderen, who know's...

Veel suc6

LoW.

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Verwijderd

Hoe groot is het prijsverschil tussen de a7v266 en de a7v266a en weet iemand wanneer die a7v266a uitkomt?

• CyberTijn
  • Laatst online: 04-08 16:00
Processor wordt te warm! Installeer die ASUS Utility eens die bij je mobo zit geleverd. Is heel makkelijk tooltje om te kijken hoe warm het beestje wordt.
60 graden is normaal.

dat van die soundcard weet ik ook niet. Ik heb hier zo'n plankje op ASUS A7V133, en werkt perfect.

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
300 watt is ZEKER te weinig 2 harde schijfen,dvd, cd-rw dat neem veel stroom in en dan nog eens een amd athlon 1400 die minimaal 40 watt neemt dan gaat het al hard. je moet ook al je coolers er bij rekenen en zelfs de muis hoe weinig stroom hij ook neemt. Ik heb maar een 350 watt gekocht omdathet maar een tientje scheelde met een 300 watt.

• Paquito
  • Niet online
hmm.. ik draai 4 hds, cdr, dvd, dat, cd & athlon 900 op 300watt. draait goed hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor al jullie reacties. Mijn broer vertelde mij dat Asus ook wat problemen heeft met de warmte sensors, die schijnen niet helemaal lekker te werken... :? Weet iemand daar meer over?? Heb het idee dat ie inderdaad wat te heet word, maar die Asus tools geven ook regelmatig de melding dat er te weinig spanning is.. (bijv. de 3.3 V is dan ineens 3.21 V) Of de temp van de cpu is ineens ipv 53 111 graden, dat zijn allemaal van die spontane pieken, die hij regelmatig weergeeft, maar het uitvallen doet ie zomaar spontaan zonder waarschuwen...

Verwijderd

Ik heb ook het probleem dat mijn PC spontaan opnieuw opstart. Kijk ook dit topic eens, misschien help het je.

[topic=314571/1/25]

Lees maar wat ik denk eraan te gaan doen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb er gekeken, maar niet echt gevonden wat ik vond..... jammer, ik hoop wel snel een oplossing te vinden.. word waarschijnlijk met mijn bigtower in de bus en door de stad, naar die winkel..

Trouwens, ff terugkomend op dat onboard geluidskaart verhaal... Ik had al direct na de 1e berichten in Bios gekenen, en het blijkt dat de biosversie voor het bord zonder onboard geluidskaart, gelijk is aan die met. en daarin stond dus ook de onboard geluidskaart op enabled. Gelijk op disabled gezet, maar geen verschil...

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:52

Keida

wysiwyg

volgens mij is het wel bekend dat SB 1024 problemen geeft met een a7v266, moet je maar ff kijken op audio forum...

edit:
eh, dat was dus een probleem van sb1024 live met windows xp, doet ie het wel goed onder win2k?

IJsdikte op de Elfstedentocht Check of zwemshort mag op camping in Frankrijk

Verwijderd

Topicstarter
Onder Windows XP heb ik er gedurende 1 dag geluid uit gekregen, maar verder niet meer... En onder Win2K al helemaal nie |:(

Verwijderd

Topicstarter
Is er dan helemaal niemand die hier nog iets op weet?

Ik zit gigantisch met dat uitval probleem. Zelfs als de computer even niks staat te doen, omdat ik even wat anders doe, valt die machine gewoon spontaan uit en start opnieuw op...:'(

En die geluidskaart... tsja.. wellicht eens een andere (nieuwere) kaart proberen dan maar:'(

Verwijderd

Wat ik zou doen?

Computer met minimale hardware even laten draaien... als het probleem dan weg is steeds 1 kaart erbij plaatsen.. zo weet je op een geven moment waar het probleem zit...

Ik denk dat het een moederbord probleem is... het zou best kunnen dat er een breuk ergens zit... de voeding zal geen probleem zijn...ik draai zelf met een 230 wat voeding met dezelfde cpu en zelfs met een raidsysteem van 2 hdd's

Warmte... ik denk dat je dan eerder last hebt van vast lopers...

Han

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Probeer eens MBM(http://www.chello.nl/~a.vankaam/mbm/download/MBM5101.EXE) te installeren en te kijken wat de temperaturen daar aangeven. De Asua A7A wil nogal eens hoge temperaturen aangeven.

Welke bios versie zit erop?

De versie 1003B geeft namelijk veel lagere temperaturen aan dan 1004.

Welke temperatuur geeft ie aan in je bios en staat de bescherming aan in je bios.

En je voeding zou in principe genoeg moeten zijn.

Probeer eens je systeem zo kaal mogelijk te houden en kijk eens wat hij doet, ga dan stapsgewijs onderdelen toevoegen en probeer te achterhalen wanneer de problemen optreden.

Zo, succes

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 17:04

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Op maandag 12 november 2001 12:54 schreef DolbyDigital het volgende:
Is er dan helemaal niemand die hier nog iets op weet?

Ik zit gigantisch met dat uitval probleem. Zelfs als de computer even niks staat te doen, omdat ik even wat anders doe, valt die machine gewoon spontaan uit en start opnieuw op...:'(
Als je Asus PCprobe aangeeft dat de 3.3 volt al 3.21 is, dan zou ik toch echt maar eens gaan kijken naar een nieuwe voeding. Het probleem is, dat ik ook wel eens met het bord gewerkt heb, en ik heb er flink ruzie mee gehad.

Allereerst een nieuwe 400 Watt noname of een 350 Watt enermax voeding kopen. ik heb zelf een 400 Watt voeding bij funprice gescoord, en als ie niet goed was, mocht ik hem zo ruilen. :)

Vervolgens flash je je nieuwste bios (moet je ff zoeken welke dat is), en je haalt alles uit je kast behalve mobo, processor, 1 reepje geheugen, videokaart en harddisk (met daarop de install files van windows, en de nieuwste ali drivers). Dan windows opnieuw installeren, direct ali drivers, dan videokaartdrivers, en dan eens kijken of het goed gaat, je pakt gewoon koetje (RC5) en die laat je eens een tijdje draaien. Als dat goed gaat, ghost image maken, en dan de soundblaster live erin, en in het 1na onderste pci slot, of het 2na onderste...
Weer kijken of ie stabiel is, en zo kun je langzaam verder.

Als ie nog steeds niet stabiel is, kom je maar weer klagen
>:)

p.s. Na het flashen van je bios, ff alles default laden, virus detection uit, en zeer langzame geheugentimings...

succes

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Verwijderd

Op dinsdag 09 oktober 2001 14:45 schreef DolbyDigital het volgende:

En tevens staat alles op het moederbord op auto. toen ik in bios keek, gaf het al automatisch 1400 Mhz aan, en alles was al ingesteld, en kon niet handmatig ingesteld worden.
ik heb ook een thunderbirth 1400 met een asus a7a... bij mij was 300 watt teweinig!!!!!!!! je moet een 400 watt kopen dat hielp bij mij wel en ik had 128sdram was ook te weinig... heb nu 512 en nu loopt me compie ZUPERRRRR!!!!! ;)

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:21

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Voeding dit voeding dat....als je een 300 Watt kwaliteits voeding hebt draait het als een speer....ook bij met 2HD's SCSI Writer SCSI CDrom en een zooi aan casefans (stuk of 5) :o

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

gokje: het moederbord is kapot. Dat kan zorgen voor uitval problemen endergelijke, en misschien denkt jouw kapotte mobo wel dat ie stiekem toch een onboard geluidschip heeft. Ik weet het antwoord niet, maar ik zou het moederbord eerst maar eens laten testen.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Op dinsdag 09 oktober 2001 14:45 schreef DolbyDigital het volgende:

ja weet het wel zeker... had ik ook een 300 watt kan te weinig zijn.. heb nu een 400 watter :D
Pagina: 1