nieuw onderdeel in "harde waren"

Pagina: 1
Acties:

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:29

Epsilon

Topicstarter
Ik ben iemand die veel te vinden is in de "harde waren" -sector, gewoon omdat dat mij erg interesseert. Vooral in het onderdeel OCM. Nu dat de "die-hard" weg is, zijn er veel meer newbie vragen gekomen op dat onderdeel, en dan wordt er direct verwezen naar de search en de FAQ, wat dan onterecht is.

Mijn voorstel is dit:
Maak een nieuw onderdeel in "harde waren" : Die-hard overclocking & casemodding only".
Hier mogen alleen die-hard vragen en complete case-mods enzo gepost worden. Dus geen vragen zoals "mijn t-bird loopt 1000@1200, moet ik nog verder gaan, en is dit verstandig". De wat meer geïnformeerden ergeren zich hieraan als er te veel van dit soort topics geopend worden (ik geef toe, ik zelf ook)

Voor toelating zou bijvoorbeeld het aantal posts in de "harde waren"-sector als toegang kunnen dienen, zoals dat met de huiskamer het geval is. Bijvoorbeeld 250 posts in "harde waren".

Ik hoop dat dit gelezen wordt door de GoT crew.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Die 250 post only in Harde Waren lijken me abrupt veel. Wat als je een ervaren tweaker bent en toch een vraag hebt over OCM en je hebt die 250 posts dan niet :?

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ik ben geen crew, maar persoonlijk vind ik dit geen goed idee, je krijgt dan een soort elite forum(dat wil je toch?)
En dan zou het OCM een beetje verstoffen tot een forum met(relatief) weinig posts, en al helemaal geen "interesante" posts meer. Het is nu een goede combinatie tussen "newbie" en "die hard" posts..

maar dit is slechts mijn nederige mening.. :)

• Epsilon

Epsilon

Topicstarter
Op dinsdag 09 oktober 2001 14:20 schreef robinvreuls het volgende:
Die 250 post only in Harde Waren lijken me abrupt veel. Wat als je een ervaren tweaker bent en toch een vraag hebt over OCM en je hebt die 250 posts dan niet :?
die 250 was maar een voorbeeld, als het er 100 zijn zijn het er ook al veel. Maar het gaat erom dat de newbies eruit zijn, of iig, dat de newbie vragen weg zijn. Dat de "luchtkoeling-vragen" eruit zijn enzo. Gewoon dat de wat verdere tweakers daar hun vragen posten, en dus ook een wat beter antwoord krijgen.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:12

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 09 oktober 2001 14:22 schreef lester het volgende:
ik ben geen crew, maar persoonlijk vind ik dit geen goed idee, je krijgt dan een soort elite forum(dat wil je toch?)
En dan zou het OCM een beetje verstoffen tot een forum met(relatief) weinig posts, en al helemaal geen "interesante" posts meer. Het is nu een goede combinatie tussen "newbie" en "die hard" posts..

maar dit is slechts mijn nederige mening.. :)
Maar wel een mening waar ik het mee eens ben. Ik denk dat zo'n forum weinig zin heeft, omdat OF het newbie gedeelte doodbloedt, OF het hardcore gedeelte doodbloedt. Om dezelfde reden is enige tijd geleden gestopt met een "elite" forum voor webdesign en graphics.

Ik kan erg goed begrijpen waarom newbie vragen voor die-hards soms wat hinderlijk kunnen zijn, maar in principe is daar op heel GoT sprake van. Het is toch een beetje een kwestie van tolerantie en verdraagzaamheid. Het moet mogelijk zijn om met z'n alleen in 1 forum een goeie sfeer te houden.

Een ander goed voorbeeld hiervan is het P&W forum. Bij uitstek een forum met veel newbie vragen (sommige users maken het wel erg bont), maar het gaat vrij goed de laatste tijd.

Je kunt moeilijk alle fora op GoT gaan opslitsen in een newbie en een die-hard forum. De newbies kunnen veel leren van de ervaren figuren, en als je die twee gaat scheiden dan zullen de newbies nooit wat leren omdat de die-hards hun forum links laten liggen :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:30
ik denk juist dat het verstandig is om newbies toe te laten in de huidige vorm. als je deze weigerd en ze dus zonder advies laat OC'en, ze vervolgens hun CPU verneuken is IMO geen goede oplossing.

juist die forum moet heel erg newbie friendly zijn omdat het hier gaat om het stressen van hardware wat weer geld kost.

ok, is niet jouw cpu maar een beetje medeleven mag ook wel.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
En daarom is er ook nog de FAQ :P Waarin ook nog eens staat hoe/wat te overklokken :)

• Epsilon

Epsilon

Topicstarter
Op dinsdag 09 oktober 2001 14:38 schreef Kaap het volgende:
ik denk juist dat het verstandig is om newbies toe te laten in de huidige vorm. als je deze weigerd en ze dus zonder advies laat OC'en, ze vervolgens hun CPU verneuken is IMO geen goede oplossing.
dit gebeurt niet doordat ze newbie zijn, want die moeten het meestal nog proberen. En er is een hele goeie FAQ opgestelt, maar de vragen blijven komen.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-12 21:38

JT

VETAK y0

Goede oplossing voor veel gevraagde vragen : UTFS !!!! Maar dat mag ook al niet meer gezegd worden. Als ik vraag 'wat is een fan' moet ie open blijven, dan mag je geen utfs zeggen ofzow...

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:32

GaMeOvEr

Is een hork.

juist die forum moet heel erg newbie friendly zijn omdat het hier gaat om het stressen van hardware wat weer geld kost.

ok, is niet jouw cpu maar een beetje medeleven mag ook wel.
Mwoch. OC'en moet je ook leren. Als jij denkt dat jou Celly 333 het ook wel op 800 Mhz met 5 volt doet, had je eens wat meer in het forum moeten spitten. :)

Van je fouten leer je. Als je geen CPU kunt missen omdat je er de centen niet voor hebt en je hebt geen kennis van OC'en, blijf er dan met je fikken vanaf. :Y)

Aannames zijn fataal.

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Aantal posts zegt toch niets over je niveau?
Goed, je moet ergens op schiften maar dit lijkt me wel wat ver gaan.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Epsilon

Epsilon

Topicstarter
Op dinsdag 09 oktober 2001 16:32 schreef Dinictus het volgende:
Aantal posts zegt toch niets over je niveau?
Goed, je moet ergens op schiften maar dit lijkt me wel wat ver gaan.
ik heb het al wat specifieker gezegt: dat het in de hardware fora gepost moet zijn. Wat idd nog steeds niks zegt over de kwaliteit. Je kan nou eenmaal geen modderator funktie aan dit forum binden omdat dit gewoon veeeeel te veel werk is.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

* Kaj. komt hierop terug

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:49

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Ik ben het eens met Exirion, we hebben het al eens geprobeert en dat beviel niet (zoals hij al zegt).
En daarbij ben ik van mening dat nog meer sub-forums alleen maar onoverzichtelijker wordt. :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Epsilon

Epsilon

Topicstarter
Op dinsdag 09 oktober 2001 19:09 schreef Oscar the Grouch het volgende:
Ik ben het eens met Exirion, we hebben het al eens geprobeert en dat beviel niet (zoals hij al zegt).
En daarbij ben ik van mening dat nog meer sub-forums alleen maar onoverzichtelijker wordt. :)
de harde waren fora zijn het meest bezocht van allemaal
daar is het altijd erg druk. daarom denk ik dat het wel fijn zal zijn
Pagina: 1