Toon posts:

Netscape problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een site gebouwd voor een bowlingvereniging uit Den Bosch. Daar heb ik gebruik gemaakt van frames. 3 stuks. Een bovenste frame met daaronder een navigatieframe en een content frame. Het navigatieframe heeft een achtergrondkleur en deze moet doorlopen in het plaatje in het bovensteframe. Hier verspringt de lijn.

Ja, het is lastig uit te leggen. Kijk maar eens op: http://www.farlawebmedia.nl/bowlingdenbosch/

Het probleem doet zich alleen maar voor bij Netscape, zowel op PC als Mac.

Kan iemand mij helpen?? :'(

Groetjes Peter

• 3o3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-07-2006

3o3

weet het niet 123 uit mijn hoofd maar probeer in de frame propertie in je frameindex toe toevogen:
MARGINHEIGHT=0 MARGINWIDTH=0

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 23:19

BikkelZ

CMD+Z

Hee Peter!

Zo zie je mekaar nooit, zo zie je mekaar iedere dag ;)
Ik zal es ff kijken of ik wat kan vinden.

Lucas

iOS developer

• Explore
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-04-2011

Explore

Op zoek naar werk

Netscape blijft gewoon een pain-in-the-ass, vooral met frames. Je krijgt die dingen met geen mogelijkheid afgestemd. Daarom is het over het algemeen genomen ook makkelijker om gewoon niet met frames te werken. Dus haal ze d'r maar uit.

Als je toch perse frames wilt hebben dan zou je een server-side browser detectie kunnen inbouwen en een verschillende frameset voor netscape maken - eentje die wel goed is.

[ specs ] [ Tweaker gallery ]

• Banpei
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 08:48
Ziet er prima uit in Opera 5 en Mozilla 6... Heb helaas geen Netscape om te testen... :(

• BikkelZ
  • Laatst online: 28-03 23:19

BikkelZ

CMD+Z

Ik zou het plaatje niet als achtergrond gebruiken, maar gewoon helemaal links uitlijnen en een witte achtergrond pakken in het bovenste frame.

Het probleem ligt hem in het feit dan Netscape 4.x een frameset uitgedrukt in pixels eerst naar procenten om zet, en dan weer naar pixels, en dat verschilt een paar pixels, ook nog afhankelijk van de schermafmeting van de bezoeker, dus je kunt geen pixelprecieze frames gebruiken.

Ik zou het linkernavigatie frame een background geven die ook 110 pixels bordeaux is en dan nog eens 50 pixels wit in de breedte zodat het in ieder geval gelijk loopt met je flash menuutje. Nu is je frame breder dan je flash menuutje.

Zo zou het moeten lukken.

-----

oh ja vergeet je margins niet in ieder frame!!

iOS developer

Verwijderd

Misschien dat dit beter in W & G past? :?

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Heeft niks met P&W te maken...

Eventueel nog iets met W&G ;)

• ACM
  • Niet online

ACM