Toon posts:

Externe toegangsadapter ook bij Com21 modem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Moet je bij een Com21 Modem ook een Externe toegangsadatper installeren of hoeft dit niet?

Verwijderd

zie je handleiding.... lijkt me trouwens wel he.. >:)

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
nee, het hoeft niet. Onder XP kan je rechtstreeks (zonder dat NTS-gedoe). Maar voor Win2k en 9x bestaat er een driver die RAS mogelijk maakt. Zie hoiervoor mijn posting:

Geen NTS Enternet meer nodig voor Casema-COM21

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 oktober 2001 13:57 schreef wiebe het volgende:
zie je handleiding.... lijkt me trouwens wel he.. >:)
In m'n handleiding staat niets over een externe toegangsadapter.....

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 oktober 2001 14:06 schreef jvdmeer het volgende:
nee, het hoeft niet. Onder XP kan je rechtstreeks (zonder dat NTS-gedoe). Maar voor Win2k en 9x bestaat er een driver die RAS mogelijk maakt. Zie hoiervoor mijn posting:

Geen NTS Enternet meer nodig voor Casema-COM21
Maar met die standaard NTS-software heb je hem dus nog wel nodig?

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Op dinsdag 09 oktober 2001 14:11 schreef Penceel20 het volgende:

[..]
Maar met die standaard NTS-software heb je hem dus nog wel nodig?
Nee, als je de standaard NTS-software installeert wordt er een extra "netwerkkaart" geïnstalleerd. Deze kaart gevta ook de inbel-instellingen. Je hebt dus GEEN ras-nodig. Je kan dan inbellen via de speciale meegeleverde software.

Dit vond ik dus het grootste nadeel, omdat andere programma's niet met deze interface overweg kunnen. Dus toen heb ik die NTS-troep er af gegooid, en die RasPPPoE-drivewr geïnstalleerd. Deze heeft inderdaad "externe verbindingen" nodig. Alleen weet IE, Winroute e.d. hoe ze met een inbelverbinding moeten omgaan, en hoef ik de verbinding niet meer handmatig te maken. De software maakt/verbreekt de verbinding op dezelfde manier als gewoon een telefoonverbinding.
Pagina: 1